Gå til innhold

Hvordan man får fin/veltrent rumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en gutt som veldig gjerne vil få meg stram og veltrent rumpe ala dette:

http://www.hunkymalestars.com/84/Sexy-Images/Pic_9.jpg

http://www.morrissey-solo.com/people/images/hand_in_glove/walters-french.jpg

Det jeg lurer på er hvor lang tid vil det ca ta for en med vanlig rumpe å få en slik som er på bildene? 6 måneder?

Og hvilke øvelser jeg bør gjøre (bruker allerede leg-press maskinen på Elixia) for å få til dette og hvor hardt jeg må trene? Må jeg ha så stor motstand at de siste repsene er en lidelse og svir skikkelig?

En annen ting er dette med muskelvekst. Jeg spiser allerede masse fisk, kjøtt og andre proteinkilder. Men jeg har hørt at musklene ikke vokser med mindre man ligger i kalorioverskudd?

Jeg vil for tiden ned 3 kilo til så går i underskudd hver uke. Da vil ikke rumpa bli "finere" uansett hvor mye jeg trener? Jeg må bli tjukkere for å få mer muskuløs rumpe?

Hvis jeg må ligge i kalorioverskudd hver dag i flere måneder går jeg jo raskt opp 7 kilo og får en helt ennen kropp?

Beklager, rart innlegg, men blir vanvittig glad for svar! :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjerne kutte ut beinpressmaskina helt, den er lite effektiv for gluteus maximus og kan være skadelig for korsryggen.

Du skal trene knebøy med vektstang. Ordentlig. Helt ned, tunge nok vekter til at du ikke klarer mer enn 5-6 reps per sett. Du skal ha progresjon. Finn noen styrkeløftere eller vektløftere og få dem til å vise deg riktig teknikk. Finn et ordentlig nybegynnerprogram og følg det.

Du kan spise omtrent på vedlikeholdsnivå eller et lite forsiktig kalorioverskudd, hvis du trener ordentlig styrke da vil du langsomt pakke på muskelmasse.

Gjest strykebrett
Skrevet

Markløft og knebøy er veien å gå. Som Leifr sier, få noen til å lære deg så du gjør det riktig. Bonusen er at du trener alt mulig annet samtidig, og du blir sterk i ryggen.

Gjest Applestore
Skrevet

Ridning (på hest)

Sikkert bra for gutter også:P

Skrevet

Tråden er ryddet.

Kråkesaks.

Skrevet

takk for fin youtube-link :) det må jeg prøve...

Skrevet

Hei igjen og takk for alle svar!

Når jeg trener knebøy, da står jeg med beina fastlåst og senker rumpa ned mot gulvet mens jeg holder en vektstang?

Jeg forstår det som at jeg må gå i kcal-overskudd, for ellers vil ikke musklene vokse? Jeg må altså regne med å gå opp noen kilo mens rumpa blir finere?

Og hvor lang tid tar det å gå fra vanlig (liten og utrent) rumpe til superveltrent som på bildene? 5 måneder?

Skrevet (endret)

Knebøy:

(for eksempel)

Markløft:

Angående hvor lang tid det tar: Umulig å si, kommer an på utgangspunkt, genetikk, kosthold, treningsintensitet, osv.

Endret av Leifr
Skrevet

Knebøy:

(for eksempel)

Markløft:

Angående hvor lang tid det tar: Umulig å si, kommer an på utgangspunkt, genetikk, kosthold, treningsintensitet, osv.

Takk for linkene! :popcorn:

Men når det gjelder tid, hva tror dere sånn CA? Tre måneder? Ett år? Fem år? Hva er vanlig?

Skrevet

Det skjer vel endring på 3 måneder - og etter 8-9 måneder med trening f.eks 3 ganger i uken blir den nok veltrent vil jeg tro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...