Gå til innhold

Pusser ikke tendene!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pussing av tendene burde vært påbudt! Obligatorisk! :pisk: Det burde være staffbart å ikke gjøre det.

Hva skulle argumentet for å straffe folk være? All den tid tenner ikke dekkes av offentlige helseordninger så går dette kun utover en selv.

Å ikke pusse kan kanskje fungere dersom man har veldig sterke tenner, og aldri spiser søte ting, men i løpet av ett langt liv vil man vel svi for det tilslutt likevel. Og det at hun har dårlig ånde tyder på at noe holder på å råtne der inne.

De jeg har kjent som har hatt problemer med tenner og tannpuss har alltid hatt noe problemer som ligger bak, som seksuelt misbruk, spiseforstyrrelser eller andre psykiske problemer, så jeg vil ikke si at dette er "normalt".

I forhold til lover og regler synes jeg det å ikke lære sine barn tannpuss bør gå som grov omsorgssvikt. Jeg lærte dette da jeg var liten, og for meg er dette blitt en selvsagt rutine, men jeg har en venn som måtte lære seg tannpuss selv i voksen alder, og har sett hvor mye man da må slite for å få til dette, spesielt når tenna allerede henger på halv tolv etter en oppvekst uten tannbørste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ikke pusse tennene er bare utrolig disgusting! Folk som har dårlig ånde er bare helt forferdelig

Skrevet

Hah jeg vet om en som ikke pusser tennene med fluor, men med NATRON! Gørrbrune tenner har han... men fluor ødelegger visst for pinnealkjertelen, det tredje øyet.. kan noen bekrefte/avkrefte? :ler:

Jeg får fnatt om jeg har vært på spontan overnatting/nachspiel og vil bare hjem til tannbørsten min.

Gjest youlookslashy
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, egentlig. I 6. klasse var jeg utenlands 1 mnd, og badet der var altså så EKKELT, så jeg nektet plent å gå inn der. Luktet heslig, skittent osv, og vannet smakte rett og slett slik dårlig avføring lukter. Det ble jo til at jeg gikk ikke inn på det badet, og pusset derfor ikke tennene. Når jeg kom hjem slet jeg med å pusse tennene, for det var rett og slett ikke en del av rutinen lenger, og jeg pusset kanskje tennene 1. gang pr 2 mnd eller så i kanskje et år etterpå!! Var hos tannlegen etter ca. 7 mnd (obligatorisk), hadde da skuret tennene grundig, og hun bare "ja, ser flott ut det her, null hull, flott emalje" balbla, så da tenkte jeg jo at, hehe, tennene tar jo ikke skade av det her. Etter ca. et år fant mamma ut av det, og jeg ble tvunget til å pusse tennene, men lurte meg ofte unna....

Dette er forsåvidt 5 år siden, og har endelig kommet inn i en slags rutine med å få pusset tennene, og pusser de minst 1 gang hver dag, vanligvis to.. Finner det fortsatt vanskelig å huske.. Rareste tingen. men greia er jo at det er rett og slett urenslig, men som 11 åring innser men vel ikke det...

Skrevet

Hva skulle argumentet for å straffe folk være? All den tid tenner ikke dekkes av offentlige helseordninger så går dette kun utover en selv.

Det var ikke seriøst ment. :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...