GÃ¥ til innhold

Pusser ikke tendene!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går pratet jeg med en jente om at Katy Perry har så hvite tender og at hun sier at hun pusser tendene ofte... (noe som ikke kan være sannt fordi man får bare slike tender av bleking).

Anyway jeg sa at man bør ikke pusse tendene alt for ofte (dvs. 6 ganger om dagen for eksempel) fordi det kan skade emaljen. Da sier denne jenten at hun pusser aldri tendene mer en en gang i uken. Av og til ikke det en gang. :eeeh:

Jeg skjønnte ingenting så jeg spurte henne hvorfor? Hadde hun problemer med tendene og derfor kunne hun ikke pusse oftere? og hun sa: "Nei jeg bare gidder ikke".

Jeg har en gang før lagt merke til at hun hadde veldig dårlig ånde, men jeg dyttet den tanken vekk ettersom det kan skje med alle i blandt. Men nå skjønner jeg at det var fordi hun aldri pusser tendene sine.

I følge denne jenten hatet hun å pusse tendene som liten. Så foreldrene ga bare opp til slutt og lot tendene hennes rotne. Hun mener at det er helt greit ettersom et barn skal miste dem uansett. Jeg syns det er helt forferdlig at en voksen person på 23år ikke gidder å pusse tendene sine en gang. Hun har ikke pusset tendene sine siden lørdag og det var fordi hun fikk låne tannkrem av en annen. For tannkrem har hun ikke. Hun mener at det ikke gjør noe fordi hun har brae tender. Og det har hun ikke fordi det er det første jeg ligger merke til med en person. De er veldig missfarget ikke særlig stelt for å si det sånn. Hun bruker tyggegummi mot dårlig ånde.

Er dette nromalt? Jeg har aldri opplevd at noen har sagt noe slikt til meg før. Jeg tørre ikke gå ut av huset før jeg har pusset tendene mine.

Jeg skal selvfølgelig ikke tenke styggt om henne, men det kan jo ikke være bra for tendene hennes. Hun er 23 år! Ikke et barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bekjent som ikke har pusset tennene de siste 7 årene. Han sier han ikke har noe tråd på at tannpuss og fluor er viktig i forbindelse med å motvirke karies og andre munnproblemer.

Jeg for min del skjønner ikke at folk klarer å la være. Jeg pusser tennene mine morgen og kveld mye for min egen velvære, jeg føler meg rett og slett ekkel hvis jeg ikke gjør det.

Gjest Idamarte
Skrevet

Nei, dette kan jeg ikke tenke meg er normalt. Noen har sterke tenner og får ikke hull om de pusser dem sjeldent, men god munnhygiene tilsier daglig tannpuss, spør du meg.

Man kan også få tannkjøttbetennelser som gjør at tennene faller ut.

Er dette virkelig sant??

Skrevet

Å herregud! Hvordan klarer hun det? Jeg vil ikke tro det er normalt, jeg har aldri hørt om noen som er sånn.

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg til at det er normalt. Hvis jeg ikke får pusset tennene mine 2 ganger om dagen føler jeg meg dårlig og ekkel. Men det er jo samme som at noen aldri dusjer - noe som også for meg er uforståelig. Jeg er ganske hygienefrik, men det tror jeg vikelig ikke skader...

Skrevet

Er dette virkelig sant??

Det er helt sant!!! :skravle::skravle:

Skrevet

Jeg får vondt i tennene hvis jeg ikke pusser de en dag, så jeg kan ikke forstå hvordan noen kan la vær.. :klø:

I tillegg er pels på tennene det ekleste som finnes!

Skrevet

Dette er ikke normalt, nei. Til og med folk jeg kjenner som er ganske avslappet/sløve på hygiene ellers pusser stort sett tennene to ganger om dagen. Jeg vet om noen alternative mennesker som mener fluor uten unntak er negativt (menger kan også diskuteres da det av og til er betydelige konsentrasjoner av fluor i drikkevannet, og fluor ER giftig i for store mengder), og som bruker andre midler enn vanlig tannkrem, men også disse steller tennene sine daglig, på sin måte... Går hun jevnlig til tannlege da?

Skrevet

Pels på tenna får du gjerne om du har i deg sukkerholdig søppel.

Og man trenger ikke få dårlig ånde av å pusse tenna sjelden.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Herregud noe så ekkelt!! Dette kan ikke være normalt. Kan ikke skjønne at noen klarer å gå på jobb eller på besøk hos noen osv uten å pusse tennene? Jeg klarer så vidt å snakke med noen hvis jeg ikke har fått pusset tennene.Føler meg sikkelig ekkel

Har foreste en kompis som ikke har pusset tennene på 4 år- Jeg klarer ikke å være sammen med han pga han har så dårlig ånde. Det er til å spy av.

Skrevet

Pels på tenna får du gjerne om du har i deg sukkerholdig søppel.

Og man trenger ikke få dårlig ånde av å pusse tenna sjelden.

Jeg får det uansett, hvis det går mer enn (ca) 12 timer mellom hver gang jeg pusser de.

Skrevet

Pussing av tendene burde vært påbudt! Obligatorisk! :pisk: Det burde være staffbart å ikke gjøre det.

Gjest idakaroline
Skrevet

Er det virkelig mulig? Noe så ekkelt! Lurer på hva tannlegen hennes sier til dette. Det kan jo ikke være bra for tennene i det hele tatt! Selv pusser jeg tennene mine hver morgen og kveld. Klarer rett og slett ikke å åpne munnen hvis jeg ikke har gjort det!

Skrevet

høres fryktelig ekkelt ut... mener å ha lest et sted at noen som har blitt seksuelt misbrukt kan få problemer med å pusse tennene..

Skrevet

høres fryktelig ekkelt ut... mener å ha lest et sted at noen som har blitt seksuelt misbrukt kan få problemer med å pusse tennene..

Hvorfor det egentlig?

Skrevet

Husker da jeg gikk på vgs så hadde vi en utenlandsk jente i klassen som ikke pusset tennene. Hun hadde fryktelig dårlig ånde og jeg klarte så vidt ha snakke med henne.Måtte holde pusten nesten. Det var helt grusomt!! :spy: Alle i klassen reagerte på det. Det er jo nesten til å besvime av.

Jeg forstår meg ikke på de som ikke pusser tennene. Jeg forstår det bare ikke. Når jeg ikke har pusset de føler jeg meg ekkel og vil ikke åpne munnen.

Skrevet

Hvorfor det egentlig?

Fordi barn som har blitt tvunget til oralsex kan ha vanskelig for å putte tannbørsten i munnen. Vonde assosiasjoner. Forskrekkelig, men sånt skjer.

Skrevet (endret)

Dobbelt...

Endret av Emera
Skrevet

Pussing av tendene burde vært påbudt! Obligatorisk! :pisk: Det burde være staffbart å ikke gjøre det.

Tennene

En tann, flere tenner.

• Liker 1
Skrevet

Tennene

En tann, flere tenner.

:fnise: Oki.. hehe. Jeg tenkte faktisk lenge på hvordan jeg skulle stave dette,men til ingen nytte. Men i mitt forsvar er det ikke et ord man bruker ofte.

:flau:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...