Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det siste halvannetåret (etter jeg sluttet på p-piller for andre gang) slitt med tilbakevendende kviser. Det er i hovedsak på haka, endel på høyre kinn - fin hud ellers og hudpleier mener derfor jeg må punktbehandle. Jeg er 27 år og føler meg "ferdig" med kviseperioden, men dengang ei. Var lite plaget med dette i tenårene, sikkert pga p-pillebruk. Er ikke aktuelt å begynne på p-piller igjen av forskjellige årsaker.

Jeg har gått jevnlig til hudpleier, brukt en haug med penger på hudpleieprodukter. Nå ser renseprogrammet mitt slik ut, kun dermalogica produkter utarbeidet av hudpleier:

Rens: clean wash ( det er egentlig i ungdomsprogrammet til DM)

Krem: Skin smoothing cream - bruker active moist på haka.

Punktbehandler på hake/kinn: Clearing mattifyrer på dagtid og Overnight clearing gel på natt. I tillegg bruker jeg Concealing spot treatment direkte på utbruddene.

2 ganger i uka bruker jeg gentle cream exfoliant som skrubb.

Vurderer å skifte både hudpleier og produkter.

Veksler litt mellom Skin smoothing og active moist på haka fordi det klør og jeg regner med det kommer av tørrhet. Kan også flasse på haka, men ifølge hudpleieren blir Skin smoothing for mye næring? På kinnet har jeg tidligere vært plaget med dype, vondt kviser - dette ser ut til å ha roet seg nå. På haka er det mer små betente kviser. Stikker ikke hull på dem, lar de bare være og sminker over dem - men det ene utbruddet "tar det andre" - roer seg liksom aldri.

Bruker ID Minerals sminke ellers. Noen som har gode tips til såkalt voksen hud med akne? første gang jeg sluttet med p-piller roet utbruddene seg ned etter 6 mnd, men denne gangen er det vedvarende.

Det er vel hormonelt på haken har jeg skjønt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale å gå til hudlege. Kviser på haka som klør og flasser kan være diverse sykdommer og infeksjoner noe som bør sjekkes.

Skrevet

det var da voldsomt? hva slags sykdom eller infeksjoner snakker vi om da?

Skrevet

Husker du å vaske sminkekostene dine? Det kan faktisk ha mye å si for slike kviser!

Min erfaring med Dermalogica er at produktene ikke er aktive nok. Jeg har slitt med samme problemene som du beskriver, men det har blitt mye bedre etter at jeg begynte å bruke en kombinasjon av Decleor og MD Formulations-produkter. Jeg ville ha gått til en hudpleier som har disse merkene, de har hjulpet for mange!

Skrevet

Vet ikke om det er så aktuelt, men takk for tipset :)

Når det gjelder mineralmakeup, jeg forsøkte ID sin primer men den reagerte jeg veldig på - ble rød og fikk veldig kløe i ansiktet. det samme med en plushgloss fra MAC - tenker at dette er pga silikonet? Hvilket alternativ mineralmerke finnes? vil ha med god holdbarhet - blir fort rød i huden etter noen timer på jobb..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...