AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Kanskje litt tidlig ute, men jeg elsker å planlegge og "styre" når det gjelder ferie. Har begynt å tenke på sommerferien 2010 og håper noen på KG kan komme med gode tips Jeg er alene med mine 2 barn som til somemren vil være 8 og 14 år. Jeg er ganske selvstendig og ser bare utfordringer når det gjelder det praktiske. De siste årene har vi vært blant annet på bilferie i 2 av de nordiske landene og bodd både på hotell, leid hytte, B&B etc. Har også leid hus i et land i varmere strøk. Har lyst til noe annet en ren sydenferie, charter er ikke noe for oss. Har egentlig ikke tenkt på noe spesielt, men har tenkt på både kanalferie i England, leie hus i Italia, Danmark... Ja, har tenkt på mye! Det må være ferie med både bading og andre "barnevennlige" ting, men også severdigheter som slott og slikt er interessant. Det kunne være morsomt å høre hva andre anbefaler!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Kanskje litt tidlig ute, men jeg elsker å planlegge og "styre" når det gjelder ferie. Har begynt å tenke på sommerferien 2010 og håper noen på KG kan komme med gode tips Jeg er alene med mine 2 barn som til somemren vil være 8 og 14 år. Jeg er ganske selvstendig og ser bare utfordringer når det gjelder det praktiske. De siste årene har vi vært blant annet på bilferie i 2 av de nordiske landene og bodd både på hotell, leid hytte, B&B etc. Har også leid hus i et land i varmere strøk. Har lyst til noe annet en ren sydenferie, charter er ikke noe for oss. Har egentlig ikke tenkt på noe spesielt, men har tenkt på både kanalferie i England, leie hus i Italia, Danmark... Ja, har tenkt på mye! Det må være ferie med både bading og andre "barnevennlige" ting, men også severdigheter som slott og slikt er interessant. Det kunne være morsomt å høre hva andre anbefaler! Skulle selvsagt være sommeren 2011.....
Octavia Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 For meg ville togferie i ett eller flere land i Europa vært det optimale. Hvis du har to uker til disposisjon flyr dere til en storby, reiser mellom byer første uken, og så leier dere hus med basseng andre uken før dere flyr hjem igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 For meg ville togferie i ett eller flere land i Europa vært det optimale. Hvis du har to uker til disposisjon flyr dere til en storby, reiser mellom byer første uken, og så leier dere hus med basseng andre uken før dere flyr hjem igjen. Høres kjempespennende ut! Noen tips tilland/sted? TS
Octavia Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Det kan vel være hvor som helst, selv er jeg veldig glad i å reise med tog i Italia. Kan være lurt å dra til byer som ikke er for store, men hvor dere kan få med der høydepunktene på relativt kort tid. Barna er så store at de kanskje kan være med å bestemme hvor dere skal? Ofte blir utangspunktet for slike reiser en billig flyreise til en storby. Husk også at det kan være lurt å kjøpe noen togbilletter på forhånd mens de er billigst, ofte dyrt å bare kjøpe billett på stasjonen og hoppe på et tog.
Octavia Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Høres kjempespennende ut! Noen tips tilland/sted? TS 14-åringen har kanskje spansk, tysk eller fransk som tilvalgsfag på skolen? Kanskje h*n vil dra til dette landet og få praktisert litt? Togtur er i så fall en veldig kjekk måte å komme i snakk med folk på, lettere enn med fly og bil. Trenger ikke være så mye h*n får sagt, men vel så viktig er det å se nødvendigheten av å lære seg språket, kanskje være den som forstår mest på skilt og brosjyrer? Fantastisk motivasjon for unger!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Det kan vel være hvor som helst, selv er jeg veldig glad i å reise med tog i Italia. Kan være lurt å dra til byer som ikke er for store, men hvor dere kan få med der høydepunktene på relativt kort tid. Barna er så store at de kanskje kan være med å bestemme hvor dere skal? Ofte blir utangspunktet for slike reiser en billig flyreise til en storby. Husk også at det kan være lurt å kjøpe noen togbilletter på forhånd mens de er billigst, ofte dyrt å bare kjøpe billett på stasjonen og hoppe på et tog. Italia er faktisk et sted jeg har tenkt på. Har aldri vært der før, men vet av flere som leier ut hus og leiligheter der. Men hvordan kan man få kjøpt togbilletter på forhånd? Vet du om det finnes noe nettsted hvor man kan lese mer om de ulike distriktene etc? TS
Octavia Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Italia er faktisk et sted jeg har tenkt på. Har aldri vært der før, men vet av flere som leier ut hus og leiligheter der. Men hvordan kan man få kjøpt togbilletter på forhånd? Vet du om det finnes noe nettsted hvor man kan lese mer om de ulike distriktene etc? TS Dette er en grei siden for tog i Italia. Ang. nettsider kan du bare google sentrale ord på engelsk eller norsk, alt etter hva du føler deg komfortabel med, så finner du mye forskjellig informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå