Gjest Consensio Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Hvilken dag er det klokken skal stilles en time tilbake? Fikk plutselig litt angst for at jeg kunne ha glemt det her, siden klokken på mobilen min av en eller annen grunn er stilt en time tilbake, men klokken på PC`en min er en time foran mobilklokken. Og jeg ble veldig usikker på hvilken klokke som er riktig her nå
Batteri Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Klokka skal stilles natt til den siste søndagen i mars og oktober. I mars stilles den en time fram kl 02:00, i oktober en time tilbake kl 03:00. Klokka stilles altså natt til førstkommende søndag, 31/10. En grei huskeregel for å huske hvilken vei den skal stilles, er at den stilles "mot sommeren".
Alvina Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Det er siste helga i oktober hvert år. Jeg gidder ofte ikke skru alle klokkene tilbake, i alle fall ikke der jeg jobber.
Hoppetaujenta Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Og med "sommeren" menes det den sommeren som du er nærmest, altså den som var. Ellers blir det feil.
Gjest Consensio Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Ja hvilken vei klokka skal stilles vet jeg, husker bare aldri hvilken helg/dato Okey, da er en av mine klokker, enten mobilen eller data`n, helt feil her.
Pingting Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Ja hvilken vei klokka skal stilles vet jeg, husker bare aldri hvilken helg/dato Okey, da er en av mine klokker, enten mobilen eller data`n, helt feil her. Eh, klokka er 10:45 nå.
Sugerøret Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 søndag 31.oktober skal klokken stilles en time tilbake.
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Ja hvilken vei klokka skal stilles vet jeg, husker bare aldri hvilken helg/dato Okey, da er en av mine klokker, enten mobilen eller data`n, helt feil her. Du får skru på tv da, vet du, og se på klokken der .
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Ikke alle som har TV heller da Nei, det er vel ikke det. Men det går nok bra, du får spørre noen. Klokken akkurat nå er 17.12.
Fanta Exotic Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Ikke alle som har TV heller da Men du har åpentbart tilgang til nett.. Du trenger jo ikke det engang. Klokka på macn min stiller seg automatisk
Gjest Consensio Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 Ja det har jeg, og klokka på PC`en viste en tid og mobilen som også er tilkoblet nettet viste et annet klokkeslett
Gjesten Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 Og med "sommeren" menes det den sommeren som du er nærmest, altså den som var. Ellers blir det feil. Det er jo naturlig at det er sommeren samme år
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #15 Skrevet 26. oktober 2010 Det er jo naturlig at det er sommeren samme år Ikke for alle. Kjenner flere som har bomma med den regelen, og stilt klokka "frem mot neste sommer" Like greit å ikke anta at ting forstås nøyaktig slik man forstår det selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå