Gå til innhold

Noen som har "Braun Thermoscan øretermometer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Er det noen her inne som har et "Braun thermoscan øretermometer"?Bare lurte på om man skal legge til 0.5 grader når man måler temperaturen eller om man ikke skal legge til noe ekstra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke får noe svar, så ville jeg tatt tempen med både øretermometeret og et vanlig et, og sammenligne resultatet.

Skrevet

Det spiller ikke så stor rolle hvilken temperatur du får, det du må se på er forskjellen på temperaturen du måler når du er frisk! Mål noen ganger og se hva du får, slik at du har noe å sammenligne resultatet med når du føler deg dårlig.

• Liker 2
Skrevet

Nei, du skal ikke legge til noe ved øremåling.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg trekker fram denne tråden, som jeg fant da jeg googlet :).

Lurer egentlig på det samme. Er ikke så veldig begeistret for dette termometeret, da jeg synes målingene blir så ujevne. Jeg synes det er vanskelig å peke helt riktig i øret på barna. Vi pleier å måle begge ørene og gå ut fra det høyeste resultatet (og det kan variere en del).

Men så hørte jeg fra naboen at man skulle legge til litt. Noen som vet? Da har i tilfelle stakkars eldstejenta hatt ekstremt høy feber de siste dagene, for hun har hatt opptil 39,3 i øret.

(Og ja, jeg vet at rektal måling er det mest pålitelige. Men det har jeg gitt opp på mine barn etterhvert som de har bikket en viss alder. Og når de når en viss alder er det heller ikke så kritisk om målingene er litt upålitelige, det er bare irriterende :)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...