Gå til innhold

Åndenes makt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja,jenta mi er skremt.Veninnen hennes på 8 har sett dette programmet sammen med moren sin.Hun var hos oss på besøk i går og fortalte villig vekk,hva hun hadde sett. :hakeslepp: (har sett programmet et par ganger selv,så jeg vet hva hun henviser til.)

Her hjemme har vi en definert kristen tro.så at det finnes en åndelig dimensjon er vi voksne veldig klar over,men vi skal ikke klusse oss borti "gjenferd".Datteren min var så søt da hun litt skjelvende sa;jeg vil ikke bli et gjenferd som skremmer andre,jeg vil heller bli en engel" :rosaengel: Det er jo forsåvidt greit at de får høre hva andre tenker ang liv og død og slikt,men at ei jente på 8 får lov å se et slikt program stusser jeg veldig over.Jenta mi har ligget klint inntil meg i hele natt og hun skalv skikkelig da vi la oss.

Så spm mitt er,kan så små barn få se slikt?

(jeg synes jo ikke det)

Endret av søstertusenfryd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det da en barn i den alderen har mange nok irrasjonelle bekymringer fra før av, og ett sånt program gjør det ikke bedre.

Skrevet

Hmm... jeg har latt min 11-åring se "Jakten på den sjette sans", men ikke "Åndenes makt" - det er bygd opp helt anneledes, og framstår jo som virkelighet, som "sanne" spøkelseshistorier. Jeg synes åtte-åringer er for små til å se det.

... og jeg er egentlig ganske liberal i fht hva som er ok å se (han har sett mange filmer med 15-års aldersgrense, men da av typen batman, superman, etc)

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Det er forskjellig fra barn til barn. Jeg har selv sett ganske skumle filmer og tvprogrammer fra jeg var 8 år uten å bli noe særlig skremt. Det eneste som skremte meg var NRK nyheter :sjenert:

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis barnet blir skremt av det, skal det naturlig nok ikke se det. Her virket det vel som om ditt barns venninne var mer fascinert enn skremt. Barn er jo så forskjellige, og mens noen blir redde synes andre slike ting er spennende. Særlig yngre enn denne jenta bør de vel neppe være for å få lov å se slike progam. Med mindre det går flere ganger i reprise, sendes det vel relativt sent på kvelden også?

Selv forstår jeg ikke at noen orker å se på slike søppelprogrammer, men har vel innsett at jeg ikke kan forstå alt i verden ;)

Det som forundrer meg mest, er at du ikke stanset din datters venninne når du var tilstede under hennes fortelling. Du kan også lære datteren din å stanse venninnen ved f.eks å få henne til å skifte tema.

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet blir skremt av det, skal det naturlig nok ikke se det. Her virket det vel som om ditt barns venninne var mer fascinert enn skremt. Barn er jo så forskjellige, og mens noen blir redde synes andre slike ting er spennende. Særlig yngre enn denne jenta bør de vel neppe være for å få lov å se slike progam. Med mindre det går flere ganger i reprise, sendes det vel relativt sent på kvelden også?

Selv forstår jeg ikke at noen orker å se på slike søppelprogrammer, men har vel innsett at jeg ikke kan forstå alt i verden ;)

Det som forundrer meg mest, er at du ikke stanset din datters venninne når du var tilstede under hennes fortelling. Du kan også lære datteren din å stanse venninnen ved f.eks å få henne til å skifte tema.

Jeg prøvde jo å dysse det ned da,oppmuntret ikke til å snakke videre (de hadde nok snakket mye om dette før jeg kom inn i bildet,de går i samme klasse så mye ble vel sagt på skolen.Det er noe med å ikke "sette hennes mor i det dårlig lys" heller.Å,ja.jeg snakket mye med jenta mi om dette.sm feks.at vi skal holde oss til det som gjør oss godt og man kan bli glad av,og at hun kan gå vekk om det blir snakket om slikt.Jenta mi er flink til å sette grenser for seg selv.

Skrevet

Nei, dette er ikke "barneprogram" i det hele tatt. Hadde det vært unger i den aldersgruppen i mitt hus, hadde jeg sagt blankt nei til å se noe som helst i sjangeren. En kan bli mørkeredd av mye mindre enn de programmene der. Unger får kose seg med alt som er hyggelig til de er gamle nok og kan forstå hva det dreier seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...