Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt lite i inntekt eller vært sykemeldt i mer eller mindre 3 år, så har alltid søkt utsettelse på betalingen av studielån. Fikk idag melding om at fra februar neste år, kan jeg ikke lengre utsette betalingen.. Hvordan gjør man det da om man går på AAP? Har minste satsen, og ikke muligheter til å betale studielån .. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme problemet selv, men har ingen andre valg enn å betale ellers så blir hele lånet oppsagt. Jeg har redusert alle andre utgifter inkl. mat. Håper bare at jeg etter hvert kommer ut i jobb igjen.

Skrevet

Husk å søke om bostøtte fra Husbanken, da!

Skrevet

AB #3 her.

Jeg får ikke bostøtte så den er greit. Nå har jeg ikke minsteutbetaling heller da for da hadde jeg faktisk ikke hatt en sjans i det hele tatt.

Skrevet

Jeg får utbetalt 9000 kr i mnd, og har 5000 kr i husleie.. innbetalingen til lånekassen er ca 3500kr ...Det har jeg jo ikke mulighet til uansett. Får ikke bostøtte da leiligheten ikke er registrert i kommunen ( det fant jeg ut etter jeg flytta inn og hadde søkt bostøtte) og jeg orker ikke begynne å flytte igjen.. Er for dårlig til det :( Vet du om det blir noe annet om jeg er ung ufør da?

Skrevet

Man må være varig ufør. Men du har vel ikke 3.500 kr/måned, vel? Jeg har ca. 2.000 i måneden, og da har jeg 6 år med studielån. 3.500 kr i kvartalet blir jo litt over tusenlappen i måneden. Ja, det er også en god del, men du har jo mulighet til å finne deg en annen bolig som du kan få bostøtte for. Å ikke orke holder ikke som grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...