AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg merker jeg blir ganske så forvirret av denne treningsbransjen, og kosttilskudd meg her og der. Er det virkelig sånn at man trenger en proteindrikk/shake/pulver/bar etc. etter trening? Etter hver trening, eller bare noen? Jeg trener hevrtfall kondisjon 4-5 ganger om uken, og styrke 2 (kanksje mer etterhvert). De dagene jeg trener styrke trener jeg også kondisjon. Jeg tror jeg har et ganske så normalt kosthold. Ikke kun supersunt, men ikke så alt for dårlig heller, dog drikker jeg kun i rykk og napp (sjokolade)melk, men har gjerne en skive ost eller to på matpakken. Spiser generelt ikke mye meieriprodukter.. Vil jeg da trenge tilskudd av proteiner? Vel og merke er dette et tilfelle hvor jeg ikke ønsker å gå ned i vekt, om det har noe å si.
FantasDick Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Om du burde tilføre ekstra proteiner gjennom tilskudd eller ikke kommer an på hvor mye proteiner du får i deg. Det kan ikke vi vite. Du får nesten regne ut hvor mye proteiner du får i deg i løpet av et par dager, så ser du ca. hvor du ligger. Det strides om hvor mye protein man trenger, men jeg mener ca. 1,5 gr. pr. kg kroppsvekt er helt ok.
Leifr Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Utilstrekkelig informasjon. "Et ganske så normalt kosthold" kan, dessverre, ofte bety "et ganske så elendig kosthold".
The Kitten Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Hva skjer egentlig med overflødig protein?
Leifr Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Hva skjer egentlig med overflødig protein? Det som kroppen ikke nyttiggjør seg går vel stort sett ut via nyrene og urinblæra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå