AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Hei jeg ahr alltid vært svært imot almalgan fyllinger nå viser det seg at jeg fikk en slike fylling i 2002. hvilke rettigheter har jeg?
Gjest Blondie65 Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Hva mener du rettigheter? Du kan gå til tannlegen og få den byttet i en compositt for egen regning.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Hva mener du rettigheter? Du kan gå til tannlegen og få den byttet i en compositt for egen regning. Jeg fikk vite at det ikke var almalgan. Jeg vil ikke ha almalgan fylling..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Du har ingen juridiske rettigheter med henhold til å få skiftet ut fyllingen for tannlegens regning, da det ikke kom et forbud mot amalgamfyllinger før for et par år siden. Du står selvsagt fritt til å skifte til en komposittfylling (plast)for egen regning. Med vennlig hilsen tannhelsesekretæren
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Du har ingen juridiske rettigheter med henhold til å få skiftet ut fyllingen for tannlegens regning, da det ikke kom et forbud mot amalgamfyllinger før for et par år siden. Du står selvsagt fritt til å skifte til en komposittfylling (plast)for egen regning. Med vennlig hilsen tannhelsesekretæren Jeg fikk vite at det var plast fylling og ikke amalgam.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Tviler på at tannlegen skulle lyve til deg om det. Det burde være rimelig lett å skille amalgam fra kompositt bare på utseendet, selv for lekfolk, så hvordan kan det "vise seg" nå når det er 8 år siden du fikk den? Amalgam er forøvrig kanskje det beste fyllingsmaterialet tannlegene har (hatt) tilgjengelig. Ingenting holder lenger enn det.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 "Ingenting" var forresten kanskje en overdrivelse, men med tanke på pris mot holdbarhet så er i alle fall amalgam suverent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå