Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg ahr alltid vært svært imot almalgan fyllinger nå viser det seg at jeg fikk en slike fylling i 2002.

hvilke rettigheter har jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva mener du rettigheter?

Du kan gå til tannlegen og få den byttet i en compositt for egen regning.

Skrevet

Hva mener du rettigheter?

Du kan gå til tannlegen og få den byttet i en compositt for egen regning.

Jeg fikk vite at det ikke var almalgan. Jeg vil ikke ha almalgan fylling..

Skrevet

Du har ingen juridiske rettigheter med henhold til å få skiftet ut fyllingen for tannlegens regning, da det ikke kom et forbud mot amalgamfyllinger før for et par år siden. Du står selvsagt fritt til å skifte til en komposittfylling (plast)for egen regning.

Med vennlig hilsen

tannhelsesekretæren

Skrevet

Du har ingen juridiske rettigheter med henhold til å få skiftet ut fyllingen for tannlegens regning, da det ikke kom et forbud mot amalgamfyllinger før for et par år siden. Du står selvsagt fritt til å skifte til en komposittfylling (plast)for egen regning.

Med vennlig hilsen

tannhelsesekretæren

Jeg fikk vite at det var plast fylling og ikke amalgam.

Skrevet

Tviler på at tannlegen skulle lyve til deg om det. Det burde være rimelig lett å skille amalgam fra kompositt bare på utseendet, selv for lekfolk, så hvordan kan det "vise seg" nå når det er 8 år siden du fikk den?

Amalgam er forøvrig kanskje det beste fyllingsmaterialet tannlegene har (hatt) tilgjengelig. Ingenting holder lenger enn det.

Skrevet

"Ingenting" var forresten kanskje en overdrivelse, men med tanke på pris mot holdbarhet så er i alle fall amalgam suverent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...