Gjest strykebrett Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Jeg har nettopp startet å jogge, men jeg aner ikke hvor langt jeg har jogget på en tur. Har pulsklokke, så keg finner ut hva som har vært snittpulsen og kalorier og sånn, men jeg vil jo gjerne vite hvor langt jeg har kommet på den tiden jeg har vært ute slik at jeg kan konkurrere litt med meg selv. Hvordan finner dere andre ut hvor lang jogggeløypa deres er? Finnes det noe nettsted det går an å plotte inn så man finner det ut?
yoga Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 På www.iform.nu er det en ruteplanlegger som er helt genial!
Gjest strykebrett Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 oj, kjemperaskt svar tuusen takk!! Fant ut at jeg runden min var 7.5 km i dag :D
Wiggins Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 En mulighet er jo å bruke Google Maps, men hvis du jogger på diverse småstier så dekker kanskje ikke Google Maps de. Ellers så har du vel en cirkafølelse av omtrent hvor langt det er? En annen ting er at det er jo ikke så farlig om det er 8 eller 10 km, det viktigste er at det er en passelig lang joggetur i forhold til din form. Hvis du restituerer deg i løpet av det par dager er det passe, hvis du bruker lengre tid bør du korte ned.
Frk. Belle Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg legger inn rutene mine på www.walkjogrun.net Tror forsåvidt den er ganske lik som iform...
Gjest strykebrett Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Ellers så har du vel en cirkafølelse av omtrent hvor langt det er? En annen ting er at det er jo ikke så farlig om det er 8 eller 10 km, det viktigste er at det er en passelig lang joggetur i forhold til din form. Hvis du restituerer deg i løpet av det par dager er det passe, hvis du bruker lengre tid bør du korte ned. Hva mener du med lengre tid? hvor lang tid er det meningen at man skal jogge egentlig? Jeg har pleid å være ute i 45 minutter ca, men da er det litt gåing også, siden jeg ikke akkurat er i kjempegod form.. er det for lenge eller for kort?
kringle Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Du kan også vurdere gps-sensor hvis det er kompatibelt med pulsklokka di. se feks polar: http://www.xxl.no/sykkel/pulsklokker-computere/pulsklokker/g1-gps-sensor-1053492 Sensoren kan legges i en lomme, sekk, eller du kan feste den på armen/beina. Jeg har min i en sånn http://www.xxl.no/sykkel/pulsklokker-computere/pulsklokker/g1-gps-sensor-1053492 - sensoren har litt vekt og jeg føler jeg blir litt 'skeiv' av å ha den på en arm (det er nok mest psykisk...)- kjøpt på löplabbet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå