Rime Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Barna til den nye samboeren til min eks er syke, og jeg lurer på hvordan det er vanlig å gjøre det med samvær i sånne situasjoner. Vår sønn skal jo dit på onsdag, men jeg har ikke så lyst til at han skal ligge rett ut til helgen akkurat...
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Har eksen, sønnen din eller samboeren noen forslag? Jeg skjønner godt at du er skeptisk, jeg ville også vært skeptisk til å la samværet gå som vanlig. Går det an å få byttet dager?
Rime Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2010 Har ikke snakket med han enda. Tenkte å sjekke litt først... Barna har vannkopper. Men jeg tenker jo at han kanskje allerede er smittet uansett. hm.
Christina_ Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Har sønnen deres hatt vannkopper? Isåfall er det jo ingen fare hvis stesøskene har vannkopper.
Rime Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2010 Har sønnen deres hatt vannkopper? Isåfall er det jo ingen fare hvis stesøskene har vannkopper. Jeg skjønner såpass nei, han har ikke hatt vannkopper. Han er 2 år.
Aelita Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Men er det ikke bedre at de får vannkopper når de er unge, enn at de får de desto eldre de blir? Mener jeg har lest noe om det?
Rime Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2010 Men er det ikke bedre at de får vannkopper når de er unge, enn at de får de desto eldre de blir? Mener jeg har lest noe om det? Er vel det men... :/ Jeg liker ikke helt dette med å smitte med vilje. Dessuten har jeg ferie og vi skal reise bort nå.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg hadde hatt samvær som vanlig. Ser ingen grunn til hvorfor ikke. Det går da helt fint med barn som har søsken som er syke Det er jo ikke akkurat slik at man sender bort søsken som er syke/frisk. 1
Christina_ Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg skjønner såpass nei, han har ikke hatt vannkopper. Han er 2 år. Hadde undret meg litt da. Men etter hva jeg har hørt så er det mye bedre for unger å få det når de er to, enn seks. Sannsynligheten for at han kommer til å få vannkopper snart, vil jeg anslå som stor, uansett.
skruf Skrevet 25. oktober 2010 #10 Skrevet 25. oktober 2010 Vet ikke om det er av betydning, men inkubasjonstida på vannkopper (fra smitte til utbrudd) er ca 10 dager. Og ja, det er bedre å få vannkopper som barn enn som voksen. Men at barn ikke får det så hardt er tull. Største jenta mi fikk vannkopper da hun var 1 år. Hun var ille angrepet, og har den dag i dag masse arr på rygg og mage.
erfaring Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 Vet ikke om det er av betydning, men inkubasjonstida på vannkopper (fra smitte til utbrudd) er ca 10 dager. Og ja, det er bedre å få vannkopper som barn enn som voksen. Men at barn ikke får det så hardt er tull. Største jenta mi fikk vannkopper da hun var 1 år. Hun var ille angrepet, og har den dag i dag masse arr på rygg og mage. Lite hemmelig tips, det diskuteres om man skal vaksineres mot vannkopper også i norge. Det er vanlig i f.eks usa, og en del andre land, og det er en vaksine man kan fornye når det er har gått 20-25 år så slipper man de stygge arrene og ikke minst å bli veldig syk når man er voksen. Denne vaksiner er mulig å få tak på i norge, hør med din fastlege. Da er man på en måte kvitt utfordringen. Men om det hjelper Rime sin utfordring nå på kort tid er jo litt vanskelig å si, jeg ville ha holdt barnet unna hvis det er mulig for så å vurdere en vaksine. Flere av mine barn har store arr ett vannkopper og var veldig syke selv som små. En del av disse arrene midt i ansiktet. Hadde jeg hatt behov så hadde jeg tatt vaksine.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #12 Skrevet 25. oktober 2010 Hadde jeg hatt behov så hadde jeg tatt vaksine. Vaksine er en god idé. Uansett må du kunne kreve at barnefaren garanterer at barna ikke blir smittet når de er hos ham. Dersom faren med vitende og vilje utsetter barna for smittepress, er dette mishandling som må få følger for hans rett til samvær med barna for fremtiden. Dersom barna blir smittet hos faren, kan du bruke dette som et bevis på at faren ikke er egnet til å ha omsorg for barna.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #13 Skrevet 25. oktober 2010 Vaksine er en god idé. Uansett må du kunne kreve at barnefaren garanterer at barna ikke blir smittet når de er hos ham. Dersom faren med vitende og vilje utsetter barna for smittepress, er dette mishandling som må få følger for hans rett til samvær med barna for fremtiden. Dersom barna blir smittet hos faren, kan du bruke dette som et bevis på at faren ikke er egnet til å ha omsorg for barna. Det var litt sært og kalle det mishandling.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #14 Skrevet 25. oktober 2010 Det var litt sært å kalle det mishandling. Det å påføre barna (stor risiko for) sykdom med vitende og vilje må da være mishandling!!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #15 Skrevet 26. oktober 2010 Det å påføre barna (stor risiko for) sykdom med vitende og vilje må da være mishandling!! Det vil jeg nå¨si kommer helt an på sjukdommen!!! Hadde jeg fått valgt så ville jeg mye heller hatt vannkopper som barn i stedet for voksen, voksne blir ofte mye dårligere enn det barn blir....
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #16 Skrevet 26. oktober 2010 Vaksine er en god idé. Uansett må du kunne kreve at barnefaren garanterer at barna ikke blir smittet når de er hos ham. Dersom faren med vitende og vilje utsetter barna for smittepress, er dette mishandling som må få følger for hans rett til samvær med barna for fremtiden. Dersom barna blir smittet hos faren, kan du bruke dette som et bevis på at faren ikke er egnet til å ha omsorg for barna. Her blåses vel ting litt ut over alle proposjoner vel??!! I prinsippet betyr det du sier her, at enhver barnehage i dette landet bør stenges pga mishandling av barn Barn vil alltid bli utsatt for smitte så lenge de går i barnehage o.l. Jeg ville latt barnet mitt vært hos faren sin. Blir h*n smittet, så ville h*n blitt det uansett tror jeg.
Gjest gurimalla ii Skrevet 26. oktober 2010 #17 Skrevet 26. oktober 2010 Uansett må du kunne kreve at barnefaren garanterer at barna ikke blir smittet når de er hos ham. Dersom faren med vitende og vilje utsetter barna for smittepress, er dette mishandling som må få følger for hans rett til samvær med barna for fremtiden. Dersom barna blir smittet hos faren, kan du bruke dette som et bevis på at faren ikke er egnet til å ha omsorg for barna. Jeg er da også uegnet til å ha omsorg for egne barn og i tillegg driver jeg med barnemishandling (noe jeg tror jeg ikke er alene om). Vi har ikke noe sted å sende friske barn hvis et av barna blir syk…
Shade Skrevet 26. oktober 2010 #18 Skrevet 26. oktober 2010 Hadde dere ikke skullet reise vekk på ferie så ville jeg holdt en knapp på å sende småen på samvær og vært forberedt på at det snart kom et vannkopp utbrudd, men siden dere skal reise vekk er ikke det noe særlig gøy for deg og barnet om det skulle komme midt i ferien. Hvis dere skal være vekke hele neste uke og småen skal til far på onsdag så kommer det vel helt på slutten av ferien, men samtidig så er det ikke sånn at det er nøyaktig 10 dager det er snakk om. Et par dager pluss eller minus må man regne med. Hør med far om det er greit og utsette samværet du Hvis dere har et godt forhold så skjønner han nok problemstillingen. Eventuelt kan dere jo avtale å se det ann, hvis samboerens barn har fått skorper på merkene innen onsdag er de ikke smittefarlig lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå