Gå til innhold

Hvor er pus?

Gjest Sunshine22

Anbefalte innlegg

Gjest Sunshine22
Skrevet

Heihei!

Saken er den at jeg passer en hannkatt som er ca 5 år gammel...Eierne reiste på ferie for noen dager siden, og jeg skal derfor passe katten i tre uker. Siden katten var 3mnd gammel , har jeg passet han når eierne skulle bort, og derfor kjenner den meg godt:) Han er kastrert, og siden vi er naboer med eierne, så er jo katten på kjent territorium...Den kunne ikke ha rotet seg bort?

Et annet poeng her er at den alltid har holdt seg i nærheten, og vi bruker å se den hver dag:) Men nå er det snart 3 dager siden vi så han sist og det er ikke normalt for denne pusekatten å bare forsvinne slik....Når jeg roper etter den, så svarer den med en gang,men ikke nå....

kan katter plutselig legge ut på vandring, eller kan den ha blitt "fornærmet" over at eierne reiste??( og at den gjemmer seg?)

Noen andre som har opplevd noe liknende??

Jeg er kjempeglad i denne katten, håper den ikke har kommet i trøbbel på noe vis;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje den er påkjørt? Ta deg en tur ut og let litt etter den. Er den glad i mennesker? Kanskje noen har tatt den inn, gir den mat?

Gjest Sunshine22
Skrevet

Jeg fant pusen:)Alt virker å være i orden:) Nå er den inne og koser seg i varmen:)

Skrevet

så bra;-) godt å høre når ting går bra;-)

Skrevet (endret)

Jeg vil bare informere om at katters retningssans ikke er ferdig utviklet før de nærmer seg året. Det er derfor veldig lett for en kattunge å gå seg vill. Kattunger bør derfor ikke slippes ut uten tilsyn før de nærmer seg 8-9 måneder. Jeg var ikke klar over dette selv, helt til min pus forsvant. Takket være chipen ble vi gjenforent (han ble påkjørt, og de som så det tok han med til veterinæren på andre siden av byen. Alt gikk bra med katten)

Men uansett, veldig lett for en kattunge å komme seg bort fra kjente trakter. Kan være noe så enkelt at den blir jaget av en hund, eller annen katt for den saks skyld. En liten puseunge har ikke mye den skal si mot andre store katter som ønsker større territorie.

Ellers er det veldig fint at pus fant veien hjem selv denne gangen :) Men det kan være smart å informere eierene om det med retningssansen :)

Edit: Det gikk litt fort i svingene da jeg leste innlegget. Så ikek før nå at du skrev katten var 5 år, jeg leste at den var 3 mnd. Men lar innlegget stå likevel, kanskje noen andre finner det nyttig :)

Endret av Green Lady
Gjest Sunshine22
Skrevet

Til Green Lady: Det er sikkert noen som setter pris på informasjonen du skrev her:)

Jeg er bare kjempeglad pusen kom hjem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...