Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ok, først og fremst, jeg er en teknisk idiot, skjønner fint lite av det meste :P

Huff...

Jeg har en Iphone 3GS, som jeg fikk av eksmannen min i gave. (Vi var fortsatt gift da jeg fikk den)

Etter at jeg hadde fått den, fant jeg ut at han hadde kjøpt den av en eller annen litt skummel fyr, og telefonen var operatørlåst til Netcom.

Jeg har ikke Netcom, men eksmannen min sa at han kunne låse den opp, på en eller annen finurlig, sikkert ulovlig måte, slik at jeg kunne bruke mitt eget simkort.

Som sagt, så gjort, og han gjorde en eller annen form for jailbreak (tror jeg)

Det resulterte hvertfall i at når jeg skrur på Iphonen så er det bilde av en ananas (pineAPPLE) i stedet for et eple.

Telefonen fungerte helt normalt, og jeg tenke ikke noe mer over det.

Problemet var når jeg skulle koble den til macen min første gang.

Da dukket det opp bilde av en tegneseriefyr med en snakkeboble med noen russiske tegn inne i, og telefonen ville ikke koble seg til macen skikkelig.

Så sluttet internett-tilkoblingen på telefonen å virke, og diverse andre ting, så de siste månedene har jeg bare kunnet sende meldinger, ringe og spille de spillene som allerede er der.

Kan ikke koble til itunes, laste over noe den ene eller andre veien, gå i AppStore osv osv...

Så i dag klikka telefonen helt. Den skurdde seg av, og ville ikke på igjen.

Så jeg koblet den i macen, og da åpnet til all forbauselse Itunes seg. Det har aldri skjedd før, vanligvis så kjenner ikke macen igjen telefonen, den bare lader, men åpner seg aldri noe...

Så, jeg kikket litt på det, og itune maste om at jeg måtte oppdatere.

Dum som jeg er, så klikket jeg jo OK, og den begynte å arbeide.

Etter en liten stund sier macen at jeg må gjenopprette instillingene på iphonen.

Idiotiske meg, klikker OK igjen.

Hurra, nå fjernet jeg jo jailbreaken.....

Og telefonen vil ikke på igjen....

For jeg har fortsatt ikke Netcom...

Så jeg ringte Netcom da, og forklarte de situasjonen.

Bindingstiden på 12 mnd har gått over for lenge siden, men så lenge jeg ikke har det telefonnummeret telefonen ble kjøpt med, så sier de at de ikke kan hjelpe meg.

Den kan kun låses opp om han som kjøpte telefonen sier opp eller ringer de eller et eller annet...

Jeg og eksmannen er ikke akkurat på talefot, men jeg ringte nå allikevel for å prøve å få nummeret til denne skumle fyren som telefonen ble kjøpt av.

Men han har visst flyttet til Syria, og er ikke å få tak i lengre....

Hjelp?

Hva gjør jeg nå?

Skjønner jo at det kanskje mulighens hadde vært lurt å bare kjøpe meg en ny iphone 4, men det har jeg ikke penger til... :( Fattig student :(

Så...

Noen kompetente, snille mennesker som har litt greie på dette som kan hjelpe meg...?

På forhånd tusen takk...

-ecathari-

Super teknisk dum, og trist som ikke har en telefon for øyeblikket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får vel bare jailbreake den igjen. Søk på nettet så finner du ut av hvordan det gjøres. Det er heller ikke ulovlig å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...