Gjest Mamma85 Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Barnefar har hatt sex med en barnehageansatt... Vi har vært separert i et halvt år, og jeg som mor har ikke visst noen ting. Hva gjør jeg??
Wonders Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Vel, slik som jeg ser det, er dere separert så har du ingen ting med det. Godt at hun ennå forstår seg på barn da, siden de er i bildet. Om de var sammen før dere tok ut separasjon drev de med styggheter. Du kan sikkert føle det ditt og datt, men dere er ikke lenger i et forpliktende romantisk forhold. Det er slik menn går videre. Samme hvor kjipt det er. Du står i et samllivsbrudd, og alt blir forstørret, dersom dine følelser skal ta overhånd, styr de på kurs mot nye høyder for deg og barna. Endret 25. oktober 2010 av Wonders 1
feuerstein Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Såvidt jeg vet har man ingen varslingsplikt om ny sexpartner når man er separert. Hvis dette nylig er innført, kan du oppdatere meg? Gjelder den kun barnehageansatte, eller også lærere, politifolk, begravelsesagenter, ingeniører og andre man fort kan støte på i det daglige? At du er separert betyr ikke bare at du er fri til å gjøre som du vil (bortsett fra å gifte deg før overgangskarantenen går ut), men også at din tidligere partner har tilsvarende frihet. Så lenge du ikke har planer om å utnytte ham for fysisk tilfredsstillelse av potensielt smittebærende art skal du ikke bry deg om hvem han setter seg i posisjon til å bli smittet av. 1
Gjest Dhanu Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 I forhold til deg er dette en ikke-sak. Dersom det er problematisk at ansatte i barnehagen innleder forhold til foreldre med barn barnehagen, er det en sak for styrer, og ikke for deg. Du er ikke en part i dette. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Barnefar har hatt sex med en barnehageansatt... Vi har vært separert i et halvt år, og jeg som mor har ikke visst noen ting. Hva gjør jeg?? Du lar livet ditt gå videre og lar være å blande deg i ting du ikke har noe med.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 I forhold til deg er dette en ikke-sak. Dersom det er problematisk at ansatte i barnehagen innleder forhold til foreldre med barn barnehagen, er det en sak for styrer, og ikke for deg. Du er ikke en part i dette. Enig i dette, men jeg kan ikke forstå at et forhold mellom en barnefar og ansatte i barnets barnehage eller skole kan være lovlig. Å innlede forhold til en av foreldrene til et barn en har ansvar for i barnehage eller skole, må være straffbart på linje med at helsepersonell innleder et forhold til en nåværende eller tidligere pasient, evt pasientens pårørende. Det må være riktig å politianmelde et slikt forhold, i tillegg til at det må rapporteres til overordnede på arbeidsplassen.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 ^^Hvorfor? Forholdet mellom ansatte i barnehager/skoler og barna de har ansvaret for, er parallelt med forholdet mellom helsepersonell og deres pasienter. Begge forholdene har et visst avhengighetspreg. Dette medfører at også relasjonen mellom barns/pasienters pårørende og barnehage-/skoleansatte/ pasienters pårørende er asymmetrisk. Dette gjør at intime forhold mellom helsepersonell og pårørende til pasienter (nåværende eller tidligere) er strengt straffbare, selv om pasientrelasjonen skulle ligge tiår tilbake i tid. Paralleliteten krever at forhold mellom barns pårørende og barnehage-/skoleansatte også må være ulovlige. Asymmetriske parforhold der en risikerer at partnerne ikke oppfatter hverandre som likeverdige, burde alltid være ulovlige - ex forhold mellom over- og underordnede på en arbeidsplass. Dette da relasjonen på arbeidsplassen medfører stor risiko for at den ene partneren blir undertrykt i parforholdet.
jolie Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Det er da helt ok for helsepersonell å inngå (seksuelle) forhold med pasienters pårørende. Det er også helt ok for lærere og barnehageansatte å inngå (seksuelle) forhold med barnas foresatte.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Det er da helt ok for helsepersonell å inngå (seksuelle) forhold med pasienters pårørende. Det er også helt ok for lærere og barnehageansatte å inngå (seksuelle) forhold med barnas foresatte. Men ikke bak ryggen på partneren til denne. Da utviser man dårlig skjønn og kan risikere sanksjoner på jobb. Fordi dette vil gå ut over barna/barnet på en særdeles lite heldig måte. Det var foresten en tre mil lang tråd om dette for en tid tilbake her. Er det samme innskriver eller et troll som vil dra opp krangelen igjen?
flickan Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Det var foresten en tre mil lang tråd om dette for en tid tilbake her. Er det samme innskriver eller et troll som vil dra opp krangelen igjen? Den tråden handlet om noen som var utro med en barnehageansatt ( barnehagen til barnet), og som derfor var årsaken til bruddet. Det stiller seg litt annerledes, i denne saken er det jo slutt mellom mor og far så vidt jeg forstår.
Dubbedingsen Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 Barnefar har hatt sex med en barnehageansatt... Vi har vært separert i et halvt år, og jeg som mor har ikke visst noen ting. Hva gjør jeg?? Du har ikke noe med det Men hvis det blir et problem i forhold til å møte denne personen ved henting og bringing kan du vurdere å bytte barnehage.
Hanselot Skrevet 26. oktober 2010 #13 Skrevet 26. oktober 2010 Hva med lærere som har barn i skolen? Er ikke det forferdelig da?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #14 Skrevet 26. oktober 2010 Tydelig at enkelte her bor i by. For bor man i ei lita bygd så hadde vel hele bygda snart dødd ut om det ikke var lov å ha forhold til noen som jobbet i skole/barnehage/helsevesenet samtidig som man selv hadde barn i skole/barnehage eller pårørende som var syke. I et lite bygdesamfunn er det nesten umulig å unngå sånne koblinger. Far og mor i denne saken er separert, da har ikke mor noe hun skulle ha sagt i forhold til hvem far har et forhold til. Det har ingen konsekvenser for den som er ansatt i barnehagen.
Gjest anonym Skrevet 26. oktober 2010 #16 Skrevet 26. oktober 2010 Ikke et forhold, men sex for at hun var lett tilgjengelig. Hun jobber tett innpå datteren de dagene hun er i barnehagen. Dette kan jo gå utover barnet, og barnehagen mener jeg skal være en nøytral plass for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå