AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg blir ganske forundret over hva folk legger ut på nett. Jeg har ei som "venn" på facebook som er sykmeldt fra jobben sin pga migrene. (kjæresten min jobber på samme sted som henne). Hun har variert mellom å være 100%, 50%, 80% sykmeldt i snart 8 mnd. Med andre ord, hun er ikke så mye på jobben. Men på facebook så legger hun ut om hverdagen sin... de reiser ut på turer, driver med hagearbeid, har homeparty's, barneselskap osv osv... Jeg blir så provosert av slikt! Det er jo tydelig at hun rett og slett utnytter systemet for å kunne gå hjemme og få penger! Også er det de som skriver feks: "Jeg er sjokkert idag". " " "Har en dårlig dag" "Idag undrer jeg" "Har opplevd noe supert idag!" De skriver dette kun for at noen skal skrive et oppfølgingsspørsmål. Jeg gidder aldri å spørre dem videre hva de mener, de er kun ute etter oppmerksomhet og en eller annen slags bekreftelse. I grunn bare irriterende. Bare en liten utblåsning dette her... og tenk på hva dere legger ut på nett om dere selv... en gang på nett -alltid på nett.
MiniMjau Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Enig med deg i disse statusene som "krever" oppfølgingsspørsmål. De er jo bare for å gjøre seg selv litt mer interessante og få litt "fart" på facebooksiden sin. Kommenterer aldri på slikt. Har også en facebookvenninne med barn som ble skilt fra sin mann. Alle statusoppdateringene hennes i lang tid var kun for å gjøre eksmannen sjalu/nysgjerrig/sur eller å fortelle omverdenen hvor forferdelig triste og ensomme helgene uten barna var. To much info for meg.
Gjest Uglefot Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg blir ganske forundret over hva folk legger ut på nett. Jeg har ei som "venn" på facebook som er sykmeldt fra jobben sin pga migrene. (kjæresten min jobber på samme sted som henne). Hun har variert mellom å være 100%, 50%, 80% sykmeldt i snart 8 mnd. Med andre ord, hun er ikke så mye på jobben. Men på facebook så legger hun ut om hverdagen sin... de reiser ut på turer, driver med hagearbeid, har homeparty's, barneselskap osv osv... Jeg blir så provosert av slikt! Det er jo tydelig at hun rett og slett utnytter systemet for å kunne gå hjemme og få penger! Også er det de som skriver feks: "Jeg er sjokkert idag". " " "Har en dårlig dag" "Idag undrer jeg" "Har opplevd noe supert idag!" De skriver dette kun for at noen skal skrive et oppfølgingsspørsmål. Jeg gidder aldri å spørre dem videre hva de mener, de er kun ute etter oppmerksomhet og en eller annen slags bekreftelse. I grunn bare irriterende. Bare en liten utblåsning dette her... og tenk på hva dere legger ut på nett om dere selv... en gang på nett -alltid på nett. Ahh,menneskenes uvitenskap,hvilken deilig start på Kg-dagen! Joda,det finnes snyltere,det vet jeg. Men man vil jo gjerne prøve å ha et liv til tross for at man kan være forhindret i å jobbe 100% Tror du at du vet alt om denne personen bare fordi at typen din jobber sammen med henne?? Det kan være mange grunner til at man er sykmeldt og hvorfor man går ned i prosent..Men det betyr ikke at man skal ligge i ei seng dagen lang. Derimot så er jeg enig i at disse statusene som krever oppfølgingspørsmål er trasige. Men jeg driter som oftest i dem og spør ikke hva det er som er så trasig eller fantastisk. Jeg legger aldri ut statuser som sier noe veldig personlig om meg. Tror jeg oppdaterer statusen en gang i mnd og da er det som oftest bare tull.
Gjest BabyBlue Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Er mange som får sparken via. facebook, så den personen TS omtaler bør ikke bli venn med sjefen for å si det sånn...
Gjest Helene_Mari Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Åå, jeg har en venninne som alltid skriver " fuck, hater livet mitt ... " og " det skjedde noe grusomt idag.. " også når folk kommer og spør så sier hun bare " vil ikke snakke om et her.. ". Tror neste gang hun svarer sånn så skal jeg spørre hu " hvorfor la du det ut på facebook da? " 1
Gjest Smørbukk Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Hvis man ikke orker å se status på facebook, så går det an å skjule enkelte folk på neewfeeden på home-sida på facebook ved å trykke "hide"-knappen som kommer opp på siden av statusopdateringen til personen
aline Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har ei som "venn" på facebook som er sykmeldt fra jobben sin pga migrene. (kjæresten min jobber på samme sted som henne). Hun har variert mellom å være 100%, 50%, 80% sykmeldt i snart 8 mnd. Med andre ord, hun er ikke så mye på jobben. Men på facebook så legger hun ut om hverdagen sin... de reiser ut på turer, driver med hagearbeid, har homeparty's, barneselskap osv osv... Jeg blir så provosert av slikt! Det er jo tydelig at hun rett og slett utnytter systemet for å kunne gå hjemme og få penger! Så dersom man er sykemeldt pga migrene, så skal man sperre seg inne, ha det trist og traurig og helst ikke være på kg? hvordan VET du at hun utnytter systemet? hva VET du om sykdomsforløpet hennes? Hvordan VET du at hun ikke kan drive med hagearbeid pga sykdommen sin? Jeg regner ikke med at jobben hun og kjæresten din gjør har noe med verken hagearbeid, homepartys eller barneselskap å gjøre, så hvordan du kan VITE noe om en "venn" som du ikke engang kjenner spesiellt godt, er over min fatteevne. Og DET finner jeg faktisk provoserende. Ellers har jeg igrunnen funnet ut at jeg ignorerer statuser på FB som jeg ikke har interesse for, og jeg har trykket "Hide" på flere av de som stadig legger ut statuser, forskjellige leker og slikt, så slipper jeg å få dem på oppdateringslista i det hele tatt. Da slipper jeg å irritere meg over statuser som bare blir masete og tullete. 6
JP86 Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Så dersom man er sykemeldt pga migrene, så skal man sperre seg inne, ha det trist og traurig og helst ikke være på kg? hvordan VET du at hun utnytter systemet? hva VET du om sykdomsforløpet hennes? Hvordan VET du at hun ikke kan drive med hagearbeid pga sykdommen sin? Jeg regner ikke med at jobben hun og kjæresten din gjør har noe med verken hagearbeid, homepartys eller barneselskap å gjøre, så hvordan du kan VITE noe om en "venn" som du ikke engang kjenner spesiellt godt, er over min fatteevne. Og DET finner jeg faktisk provoserende. Ellers har jeg igrunnen funnet ut at jeg ignorerer statuser på FB som jeg ikke har interesse for, og jeg har trykket "Hide" på flere av de som stadig legger ut statuser, forskjellige leker og slikt, så slipper jeg å få dem på oppdateringslista i det hele tatt. Da slipper jeg å irritere meg over statuser som bare blir masete og tullete. jeg sliter selv med migrene, og jeg er ikke i stand til å gjøre noen ting de dagene jeg har anfall. men det kan hende hun har flere annfall i månten og derfor sykemeldt sånn. da har hun jo tid til annet de periodene hun ikke har anfall. syntes detter er feil grunn og bedømme folk på. ellers er jeg eni i slike tåpelige oppdateringer. 2
Karmosin Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Det er helt greit å ta seg til underholdende aktiviteter når man er psykisk syk, under utredning, har sykdommer (som voldsom migrene) som kan slå deg ut når som helst og fordrer at du er helt eller delvis sykmeldt. Det er ofte en del av det å bli frisk. Men jeg kjenner en som veeeeldig ofte er forkjøla eller har omgangssyke på dagtid, og som blir mirakuløst frisk så snart arbeidstida er over så hun kan gjøre morsomme ting. Som hun skriver om på FB. Hvor hun er venner med sjefen sin. Vi kan jo si det sånn at hun har pådratt seg noen samtaler på sjefens kontor, og det er ingen tvil om at hun i de fleste tilfellene var "syk" og ikke ordentlig syk... Jeg forstår virkelig ikke at noen kan være så teit å juge på seg sykdom for så å bekjentgjøre for verden at det bare var jug.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #10 Skrevet 25. oktober 2010 hvordan VET du at hun utnytter systemet? hva VET du om sykdomsforløpet hennes? Hvordan VET du at hun ikke kan drive med hagearbeid pga sykdommen sin? Jeg regner ikke med at jobben hun og kjæresten din gjør har noe med verken hagearbeid, homepartys eller barneselskap å gjøre, så hvordan du kan VITE noe om en "venn" som du ikke engang kjenner spesiellt godt, er over min fatteevne. Og DET finner jeg faktisk provoserende. Ell 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 hvordan VET du at hun utnytter systemet? hva VET du om sykdomsforløpet hennes? Hvordan VET du at hun ikke kan drive med hagearbeid pga sykdommen sin? Jeg regner ikke med at jobben hun og kjæresten din gjør har noe med verken hagearbeid, homepartys eller barneselskap å gjøre, så hvordan du kan VITE noe om en "venn" som du ikke engang kjenner spesiellt godt, er over min fatteevne. Og DET finner jeg faktisk provoserende. Ell
Gjest Blondie65 Skrevet 25. oktober 2010 #12 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg for min del synes det er enda teitere med folk som skriver helt meningsløse titler på innlegg på Kvinneguiden.
Gjest Elyssa Skrevet 25. oktober 2010 #13 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg for min del synes det er enda teitere med folk som skriver helt meningsløse titler på innlegg på Kvinneguiden.
Gjest Bond Skrevet 25. oktober 2010 #14 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg synes det er teitest med diskusjoner om hva som er teitest Men sånn om FB - synes også lite om slike statusoppdateringer som krever oppfølging. Er nok skyldig selv i og med at jeg skriver ned en del frustrasjoner når jeg har noen frister som er kommende og man må levere noe, men begrenser tilgang, og om det skulle faktisk være sjefen som leser, burde jeg heller få overtidsbetalt Men man kan jo ta en del oppdateringer med en klype salt - noen liker bare å srkive om det positive for å heve seg litt og skryte litt, andre er veldig profesjonelle, mens andre bruker det som dovegg. Så tror folk bruker FB på litt forskjellige måter og er ikke sikker alt er so rosenrødt som det av og til virker. Men synes i grunn det er ikke særlig morsomt når folk skriver litt for intime ting om kjærester, barn og slikt, det kan bli litt for mye informasjon av og til.
Brunhilde Skrevet 25. oktober 2010 #16 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg for min del synes det er enda teitere med folk som skriver helt meningsløse titler på innlegg på Kvinneguiden. Godt sagt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #17 Skrevet 25. oktober 2010 Litt drastisk å si at en person utnytter systemet dersom man skriver på FB at de gjør diverse. Er selv hjemmeværende, klarer ikke å jobbe. Det hender likevel at jeg har vært på en tur, konsert eller lignende, men INGEN vet hvor tungt jeg hadde det før og etter jeg gjorde det jeg gjorde. Jeg liker å fokusere på det positive i livet mitt, derfor deler jeg også av det positive som skjer. Når jeg skriver at jeg har vært på en lang tur, så betyr ikke det at nødvendigvis at jeg har gått, for det klarer jeg nemlig ikke. Klarer ikke engang å gå rundt i nabolaget. Nei, da har jeg vært på biltur hvor min mann har kjørt (også her fordi jeg selv ikke klarer å kjøre). Vi har stoppet på steder uten å gå noen sted. Når jeg har vært på konsert, så har min mann brukt mer penger på billettene for at jeg skal få gode sitteplasser. Jeg har "dopet" meg ned på forhånd med smertestillende, og jeg under hele konserten så sitter jeg med konstante smerter og er ofte sengeliggende i to dager etterpå. Men likevel, så velger jeg å gjøre det fordi man trenger å oppleve noe annet enn å bare sitte inne hele livet. Og ja, jeg vil gjerne dele med andre det positive som har skjedd i livet mitt. Når jeg tenker meg om, så kan det faktisk virke som at jeg har et aktivt og sunt liv etter at jeg har kikket over mine egne FB statuser. Kanskje jeg burde skrive om hvor syk og vondt jeg har det også, så ingen tror at jeg utnytter systemet? 1
Miss Desiree Skrevet 25. oktober 2010 #18 Skrevet 25. oktober 2010 Åå, jeg har en venninne som alltid skriver " fuck, hater livet mitt ... " og " det skjedde noe grusomt idag.. " også når folk kommer og spør så sier hun bare " vil ikke snakke om et her.. ". Tror neste gang hun svarer sånn så skal jeg spørre hu " hvorfor la du det ut på facebook da? " DET er irriterende det
Miss Desiree Skrevet 25. oktober 2010 #19 Skrevet 25. oktober 2010 Åå, jeg har en venninne som alltid skriver " fuck, hater livet mitt ... " og " det skjedde noe grusomt idag.. " også når folk kommer og spør så sier hun bare " vil ikke snakke om et her.. ". Tror neste gang hun svarer sånn så skal jeg spørre hu " hvorfor la du det ut på facebook da? " DET er irriterende det
Gjest Blondie65 Skrevet 25. oktober 2010 #20 Skrevet 25. oktober 2010 Når jeg tenker meg om, så kan det faktisk virke som at jeg har et aktivt og sunt liv etter at jeg har kikket over mine egne FB statuser. Kanskje jeg burde skrive om hvor syk og vondt jeg har det også, så ingen tror at jeg utnytter systemet? Nei nei - kan ikke det må du skjønne. Da er du jo kun ute etter oppmerksomhet. Vær klar over at folk ER Facebook statusen sin - det som skrives der er ALLTID 100 % seriøst ment og er grunnlag for både oppsigelser og misunnelse eh ... jeg mener selvsagt berettiget og rettferdig harme fra andre. Hvis du tror du kan gjøre noe rett her i verden så tro om igjen, og tro nå ihvertfall ikke det i statusen din på Facebook.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå