Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg sminker meg ser huden som oftest ganske kjip ut.. Jeg har god hudpleie og slikt, så regner med det ligger i sminken. Huden min er sensitiv og rød derfor bruker jeg en gultonet foundation. Men har lest at gultonen kan få huden til å se enda gråere ut, men den er en perfekt match synes i allefall jeg og dekker det røde så bra.. Til nå har jeg prøvd å løse dette med et settepudder som er rosatonet for å få litt liv. Men det er ikke nok.

Noen som har noen gode tips?

Jeg bruker mineralfoundation og løst pudder om det har noe å si. Tenker kanskje at jeg bør prøve en flytende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Når jeg sminker meg ser huden som oftest ganske kjip ut.. Jeg har god hudpleie og slikt, så regner med det ligger i sminken. Huden min er sensitiv og rød derfor bruker jeg en gultonet foundation. Men har lest at gultonen kan få huden til å se enda gråere ut, men den er en perfekt match synes i allefall jeg og dekker det røde så bra.. Til nå har jeg prøvd å løse dette med et settepudder som er rosatonet for å få litt liv. Men det er ikke nok.

Noen som har noen gode tips?

Jeg bruker mineralfoundation og løst pudder om det har noe å si. Tenker kanskje at jeg bør prøve en flytende?

Hvis du sier mer spesifikt hva slags mineralfoundation du bruker nå, er det enklere å hjelpe deg :) En ingrediens som ofte blir brukt i mineralforundation og som kan ha den effekten du beskriver her på huden, kalles Bismuth Oxychloride! Du bør unngå dette stoffet så langt det lar seg gjøre, dersom det skaper irritasjon hos deg!

Bloggadresse fjernet.

Kråkesaks, moderator.

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Bismuth er en ingrediens som gir grå hud på flere. Inneholder din sminke dette?

Du skriver du har gode hudpleierutiner..inneholder denne en god peel?

Du bør kutte ut sminken om den inneholder bismuth og det kan ta litt tid før den friske fargen kommer tilbake. Men feks en god peel kan være til hjelp der...

:sjenert:

Endret av DesertRose
Skrevet

Den inneholder ikke bismuth og jeg peeler 1-2 ganger i uken :sukk:

Gjest Nanne70
Skrevet

Kan du prøve med litt gultonet concealer på de røde partiene og heller velge en litt mindre gultonet foundation? Det kan også hende at kontrasten mellom gultonet (varm) foundation og rosa (kald)pudder på toppen gjør at hudtonen ser grå ut. Kanskje du også burde prøve et mattende finishpudder i samme merke som foundation'en din? Løspudder er i hovedsak beregnet sammen med flytende/kremfoundation.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...