AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Noen som vet hvordan reglene er for permisjon når et familiemedlem ligger for døden? Hvor mange dager permisjon får man, når det er usikkert hvor mange dager det er igjen av livet hans/hennes? Får man lønn? Kan nevne at jeg er fast ansatt og er kommunalt ansatt.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Du må nok skrive hva slags forholdt denne slektningen har til deg for at du skal få riktig svar, men her er en link til nav. http://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Pleiepenger
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Du må nok skrive hva slags forholdt denne slektningen har til deg for at du skal få riktig svar, men her er en link til nav. http://www.nav.no/Helse/Sykt+barn+eller+familie/Pleiepenger Hva slags forhold denne slektningen har til meg? Mener du i hvilken grad, eller hvor nær slektning det er?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Hva slags forhold denne slektningen har til meg? Mener du i hvilken grad, eller hvor nær slektning det er? Mamma? Pappa? Barn? Ektefelle??
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Mamma? Pappa? Barn? Ektefelle?? En av mine besteforeldre...
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Da plikter nok ikke arbeidsgiver å gi deg permisjon, om du får det, er det i såfall goodwill. Og det skal du jo ikke se bort fra at du får. Men i såfall er det nok snakk om permisjon uten lønn.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Da plikter nok ikke arbeidsgiver å gi deg permisjon, om du får det, er det i såfall goodwill. Og det skal du jo ikke se bort fra at du får. Men i såfall er det nok snakk om permisjon uten lønn. Ok. Takk for svar : )
Glitnir Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Dersom du skal pleie vedkommende i hjemmet, har du rett til inntil 60 dager fri: Arbeidsmiljøloven § 12-10. Omsorg for og pleie av nære pårørende Arbeidstaker som pleier nære pårørende i hjemmet i livets sluttfase har rett til permisjon i 60 dager for pleie av den enkelte pårørende. Det finnes regler om pleiepenger fra folketrygden for perioden.
Pauline Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Du har som kommunalt ansatt rett på 2 dager med lønn viss det er en NÆR slektning (Definisjonsspørsmål, men egentlig er det bare foreldre og barn som kommer inn under dette viss en skal tolke regelen til siste bokstav) men tror nok de fleste sjefer legger godviljen til. I tillegg kan du søke om ulønnet permisjon. Det er og noen som får sykemelding i din situasjon, (viss dette går ut over din arbeidsevne)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå