Gå til innhold

Når advokaten ikke gjør jobben sin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil være annonym her :)

Hadde nylig en advokat på en sak som gjaldt noe med boligen min. Jeg forklarte hele situasjonen og ga henne alle papirer hun sa hun trengte. Dager gikk og jeg gikk og ventet på å få høre sakens fremgang, at hun hadde dialog med personen jeg var i tvist med.

Sak 1; Advokaten hadde regnet feil utfra mine og personen jeg var i tvist med,sine papirer.Slik advokaten hadde regnet ut,var jeg "skyldig 20.000 kr". Etter samtale med personen jeg var i tvist med, var jeg "skyldig kun ca 8000kr".

Sak 2; Jeg fikk også vite av personen jeg var i tvist med,at han hadde et tilbud/løsning til advokaten min om "nedbetaling i mnd" for meg. Dette har jeg ikke hørt et snev av fra advokaten min, og har derfor gått i 3 dager nå og grublet og tenkt hvordan jeg skal løse ting.For så å vite at han hadde kommet med dette forslaget til advokaten min uten at jeg fikk vite noe.Dette kunne vært løst for 3 dager siden.

Sak 3; Jeg har fått avslag i husleie pga dårlig *noe* i en leilighet. Dette er en sak hvor kommune skylder på utleier og omvendt.Dette resulterte i redusert leie en liten periode. Advokaten undersøkte aldri dette verken med kommune eller utleier! Så her visste hun ingenting. Jeg står uvitende om jeg skal fortsette å betale redusert leie eller bare bite i det sure eple og godta dette *noe*. Det var opp til meg om det var til å leve meg eller ikke,husker jeg hun sa.

Sak 4; Irrelevant eller ikke? Men advokaten jobbet vel heller mot meg enn med meg.Jeg sitter fortsatt igjen med 1000 spm, hvorfor hun hadde regnet så innmari feil som kunne kostet meg DYRT, hvordan hun fikk til å regne så feil, hvorfor hun ikke gjorde undersøkelser hos kommunen og mye mye mer. Fikk til slutt en tlf på vei hjem fra jobb om at hun ikke kunne hjelpe mer, og at hun trekk seg fra saken og ville ta seg den frihet og sende faktura i posten. Greit nok at jeg må betale aøtså, men fy søren for en dårlig advokat. det er faktisk mye verre en slik jeg beskriver det her(jeg er skikkelig klønete til å forklare og skrive), og hun har sørget for flere våken netter og mange tårer. Jeg vurderer faktisk å gå til avisen med dette. Jeg skal hvertfall ringe henne i morgen,og høre hvilket brevkurs hun utdannet seg gjennom! :(

Har jeg grunn til å reagere? Hvordan kan jeg evt reagere på denne saken?

Saken er forresten løst :) Men ikke takket være henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som en god advokatopplevelse nei.

Aller først bør du selvsagt sende en skriftlig klage til advokaten selv. Fremsett ditt syn og argumenter på saken, og krev tilbakemelding på dette, samt nedsatt/bortfalt salær ettersom du ikke har fått det du har betalt for/hun fakturerer deg for.

Dersom du ikke får svar, eller ikke er enig i svaret/ikke får medhold, kan du klage videre. Dersom advokaten din er medlem av Advokatforeningen, klager du til Disiplinærutvalget. Er hun ikke medlem, går klagen rett til Disiplinærnemnda.

Se mer på Advokatenhjelperdeg.no

Skrevet

Høres ikke ut som en god advokatopplevelse nei.

Aller først bør du selvsagt sende en skriftlig klage til advokaten selv. Fremsett ditt syn og argumenter på saken, og krev tilbakemelding på dette, samt nedsatt/bortfalt salær ettersom du ikke har fått det du har betalt for/hun fakturerer deg for.

Dersom du ikke får svar, eller ikke er enig i svaret/ikke får medhold, kan du klage videre. Dersom advokaten din er medlem av Advokatforeningen, klager du til Disiplinærutvalget. Er hun ikke medlem, går klagen rett til Disiplinærnemnda.

Se mer på Advokatenhjelperdeg.no

Takk for link :) Ikke særlig fornøyd næi,tvert i mot. Prøvde å ringe i dag for å hvorfor dette skjedde,men fikk ingen svar,var hele tiden opptatt.Kan dette evt løses gjennom en tjf samtale med hene,eller burde det skje skriftlig med en gang?

Skrevet

Ingen som vet om dette kan løses pr tlf? :)

Skrevet

Ingen som vet om dette kan løses pr tlf? :)

det bør tas skriftlig.

Skrevet

Du kan jo gjerne starte med en telefon til henne, men da har du jo ingen dokumentasjon på hva som er sagt. Jeg ville derfor skrevet brev med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...