Gjest Galithralia Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Da har jeg sagt meg villig til å prøve å strikke mitt eget Griffing skjerf. Noe jeg kjenner jeg begynner å angre litt på nå! Jeg har ikke strikket noe siden 8. klasse, og da slet jeg fordi jeg er venstrehendt, mens læreren min var høyrehendt og vel det gikk ikke så bra. Men, nå har jeg sagt at jeg heller strikker mitt eget Griffing skjerf i stedet for å kjøpe det før premieren. Så jeg lurte på om noen av dere faktisk har strikket et slikt skjerf før? Eller har råd til hvilke pinner jeg bør bruke, og kanskje en oppskrift som er lett å følge? Skjerfet jeg vil ha - og skal prøve å strikke selv ser slik ut (øverste bilde), men jeg liker og den andre versjonen (nederste bilde) Noen råd? Endret 24. oktober 2010 av Galithralia
Lizzee Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Fant en oppskrift her: Smart garn (gul nr 2025, rød nr 4085) på pinne nr 3 1/2. Jeg brukte strømpepinner, men det finnes små rundpinner som det også går ann å bruke! Jeg la opp 88 masker og strikket rundt 30 omganger før jeg byttet farge, strikket 30 omganger med den osv. I alt strikket jeg 9 røde og 8 gule striper.(egentlig skal det være 19 striper tilsammen) Ellers så kan du jo ta med bilde til en garnforretning og be om hjelp.
Gjest mari kontrari Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Hvis du har glemt ut mye av strikkingen kan du eventuelt kjøpe en sånn strikkeverktøysak de selger på Panduro-butikkene. Min tolv år gamle kusine strikker lange sjal, og de blir i hvertfall langt jevnere og finere en mine En sånn en: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS530R&IDN=7180
Gjest Galithralia Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Hvis du har glemt ut mye av strikkingen kan du eventuelt kjøpe en sånn strikkeverktøysak de selger på Panduro-butikkene. Min tolv år gamle kusine strikker lange sjal, og de blir i hvertfall langt jevnere og finere en mine En sånn en: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS530R&IDN=7180 ante ikke at slike fantes! Kanskje jeg skal kjøpe meg en, bare i tilfelle strikkingen ikke går så bra
Gjest Galithralia Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Da er jeg i full gang med å strikke, men det går tregt. Har et lite håp om at jeg klarer å bli ferdig til 18 november Sakte men sikkert går det fremover:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå