AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Har en ganske enkel kjole, litt slep og litt pynt på selve kjolen. Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha håret helt satt opp når jeg en gang skal gifte meg (nå nærmer det seg jo ), siden det er "meg" - går stort sett med håret i hestehale el. lignende. Det jeg lurer på er når kjolen er enkel, bør håret også være enkelt eller kan jeg ha det "litt stort". syns det er så mange som har halvt oppsatt hår eller håret helt nede, men ikke så mange som setter håret helt opp.. Skal ha slør og tiara også, så er redd håret blir litt overdådig.. Vil være meg selv, men ønsker alikavel stilig hår. Noen som har tips om hårfrisyrer? Søker litt på nettet og har vel et par favoritter så langt
Gjest LineaKristine Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Når man skal gifte seg synes jeg det er penest å ha oppsatt hår. Håret kan være veldig stilig når det er oppsatt som for eksempel slik: http://www.frisornet.dk/upload/profiler/galleri/141220071213352.jpg eller slik fotballfrue hadde det: http://fotballfrue.no/?page_id=861
LindaM Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Hvis kjolen din er veldig enkel tåler du mange frisyrer. Slør er nydelig til en enkel kjole! Gjerne et langt et. Legg ut bilde av kjolen din da vel? Så er det lettere å komme med råd Jeg elsker helt oppsatt hår til brudekjoler!! :rødme: Alt er selvfølgelig smak og behag, men har sett en del bruder med flotte kjoler og uheldige frisyrer desverre.. Det må stå i stil. (Jeg er forresten frisør)
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 TS her: Har ikke klart å finne bilde av kjolen på nettet, og har ikke tatt bilde av den enda. Kjolen ligner på marylise Godiva uten båndet under bysten, men med pynten fra marylise Rhyse (fikk ikke lagt inn link) (Er en marylise kjole, men vet ikke hvilen... )
Barcelone Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Vet ikke helt hva du mener med litt stort, men jeg kom hjem fra frisøren med en høysåte på hodet. Heldigvis så fikk forloveren min fikset det. Hvis du ikke pleier ha stort hår til vanlig ville jeg ikke hatt det til bryllupet heller. Jeg synes personlig det er fint med bruder med lokker som ikke er for satt opp. Men jeg ville tatt med bilde av kjolen til frisøren og sammen med han/henne funnet en frisyre som passer =o)
LindaM Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Tittet på kjolene som ligner. Utrolig fin! Du kan ha både oppsatt, eller løst hår til denne kjolen synes jeg. Men skal du ha slør? Slør i løst hår er ikke alltid så heldig.. Blir litt mye som henger ned, og hals/nakke blir litt borte. Jeg ville enten gått for løse romantiske krøller/bølger med noe form for hårpynt (blomst e.l). Uansett lurt å sette vekk håret i fronten, så folk ser ansiktet ditt og ikke bare hår. Eller så ville jeg satt en ganske "stram" oppsetning, forholdsvis høy slik at du ser oppsetningen forfra når du har hodet rett frem. Blir den for lav, ser man gjerne veldig kjedelig ut forfra. Jeg ville ikke hatt mye synlige lokker/krøller hvis du velger å ha håret oppsatt. Sløret ville jeg festet under oppsetningen, så det henger litt smalt nedover ryggen. Alt avhenger av ansiktsform også selvfølgelig. Av erfaring, velger de fleste bruder litt halvveis oppsatt hår med lokker, sideskill/sidelugg med tiara/diadem. Sløret vil mange feste over oppsetningen. Dette er jo veldig safe, men kanskje litt kjedelig...? Eller så er det bare fordi jeg ser det såpass ofte i jobbsammenheng... Er veldig enig i at man skal se ut som seg selv den dagen, men lov å overraske litt synes jeg! Synd at noen blir misfornøyde hos frisøren.. Ikke noe værre enn å ikke være fornøyd med sveisen på denne store dagen! Lønner seg å ta et par prøvetimer.
LindaM Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Ser nå at du har skrevet at du skal ha slør.. Ville absolutt gått for enkel, litt høy oppsetning framfor løst hår. Men som andre har sagt, ta med bilde til frisøren og be om råd Lykke til!
Brazil-girl Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Det er vel på mote å ha håret som ser naturlig ut, gjerne noen lokker som satt opp bak med en - to pinner. Jeg kikket mye på bildene til Hollywood star's;) Falt for Eva sin oppsett + hadde hatt orkideer i håret + sløret (men kun under vielsen), ikke tiara. Hva ang.den up-do? Du som vil ha stor oppsett, er den for liten/lav for deg, kanskje? Uansett, må du bestemme selv, her er det bare forslag Ta hensyn til ditt ansiktsform også, ikke bare til kjole Endret 29. oktober 2010 av Brazil-girl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå