lilletuss87 Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 jeg tenkte å lage trekantsjal men er usikker på om jeg skal bruke rundpinne eller vanlig lange pinner?? man får jo en "ende" på stikkepinnene slik at maskene ikke detter av..
Estë Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Avhenger vel av hva du foretrekker. Jeg strikker alltid sjal på lange rundpinner, synes vanlige pinner som er lange nok for et sjal er upraktiske å strikke med og vanskelige å frakte rundt. Så lenge jeg strikker er det ikke noen fare for at maskene skal dette av siden jeg jo holder begge ender av rundpinnen, og når jeg legger det fra meg pleier jeg bare å dytte hele strikketøyet inn til midten av pinnen og feste garnnøstet ytterst for å hindre at ting faller av. Men som sagt, bare en smakssak.
Karmosin Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Jeg synes også det blir uhåndterlig på lange pinner, men jeg bruker rundpinner til alt jeg bare kan fordi jeg synes det er enklere å holde strikketøyet på dem og fordi det belaster hendene på en annen måte som jeg synes er mer behagelig. Når jeg har et stort strikketøy på lange pinner kommer all vekten ytterst i håndflatene i stedet for å ligge pyntelig i fanget, om det er forståelig hva jeg mener. Endret 25. oktober 2010 av Karmosin
påtuppa Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg sverger også til rundpinner til sjal. De er mer håndterlige, og holder bedre på maskene.
Lizzee Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Bruker alltid rundpinne. Med "vanlige" pinner synes jeg det er lettere for at masker detter av. Det er jo bare i den ene enden at det er en "stopper" og med store arbeider så kan det fort skli ut av pinnen. Også er rundpinne mye lettere å håndtere.
lilletuss87 Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2010 siden det er så mange som syns rundpinne er kjekt å bruke så skal jeg gjøre et forsøk på å bruke rundpinne jeg også så får vi se hvordan det går tusen takk for alle svar og erfaringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå