Gå til innhold

Magefølelse og ny date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det å date er relativt nytt for meg etter å ha blitt skilt. Etter å ha vært i singeltilværelsen en stund føler jeg meg klar til å begynne å date. Har vært i ett kort forhold som jeg trodde var det rette (var det for meg i allefall), og da ble jeg ganske raskt magnetisk tiltrukket, og det var gjensidig. Et eller annet "traff" i hodet, kanskje ikke etter første samtalen, men helt klart før andre møte.

Nå har jeg vært på et par dater i etterkant. Hyggelige, bra, supre menn, men det gir liksom ikke noe mer etter de første to møtene. Jeg kjenner at jeg ikke faller. Samtidig, så vil jeg jo yte det en sjansen og respekt også, men inntil en rimelig grense.

Hva er deres erfaringer og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å date er relativt nytt for meg etter å ha blitt skilt. Etter å ha vært i singeltilværelsen en stund føler jeg meg klar til å begynne å date. Har vært i ett kort forhold som jeg trodde var det rette (var det for meg i allefall), og da ble jeg ganske raskt magnetisk tiltrukket, og det var gjensidig. Et eller annet "traff" i hodet, kanskje ikke etter første samtalen, men helt klart før andre møte.

Nå har jeg vært på et par dater i etterkant. Hyggelige, bra, supre menn, men det gir liksom ikke noe mer etter de første to møtene. Jeg kjenner at jeg ikke faller. Samtidig, så vil jeg jo yte det en sjansen og respekt også, men inntil en rimelig grense.

Slenger meg litt på denne.For jeg har det akkurat som deg.Har det med å "forkaste" de etter 1-2 dater om det ikke sier pang med en gang.Burde kanskje gi det lengre tid?Eller er man såpass sikker at det ikke er noen vits, tenker nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fokusere mest på om du føler det klar enda. Kanskje det er for tidlig ? Kanskje du har ting du må bearbeide før du er i stand til å involvere et annet menneske på nytt.

Det er også lurt å se på hva du føler i forhold til personen du møter.

Forventer du kjærlighet ved første blikk ?

Forventer du rosa skyer, kiling i magen osv etter første eller andre date ?

Tenker du på kjemien mellom dere som vennskapelig, eller føler du at det har potensiale for å utvikle seg i romantisk retning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har jeg etter mine erfaringer valgt å stole på magefølelsen. Etter noen runder så har det alltid vist seg at den til syvende og sist har stemt.

Men prøver og prøver fordi man vil være positiv, ikke kresen eller vanskelig, men jeg tror at hadde det stemt så hadde du ikke lurt..

Gå heller videre. Den dagen det klaffer skikkelig, så lurer du ikke. Da vet du. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har jeg etter mine erfaringer valgt å stole på magefølelsen. Etter noen runder så har det alltid vist seg at den til syvende og sist har stemt.

Men prøver og prøver fordi man vil være positiv, ikke kresen eller vanskelig, men jeg tror at hadde det stemt så hadde du ikke lurt..

Gå heller videre. Den dagen det klaffer skikkelig, så lurer du ikke. Da vet du. :klemmer:

TS her

Ja, jeg spør jo også litt delvis men ikke helt klok av skade. Jeg gikk inn i et ekteskap hvor det egentlig aldri sa "pling" på noe tidspunkt i starten. Ville se det an, det var jo en bra mann osv, det var sider som på en måte tiltrakk men det var ikke det helt store. Og ble det heller aldri.

De få gangene hvor det virkelig har stemt, så har det kanskje ikke vært en person jeg ville trodd jeg skulle falle for i utgangspunktet, men det er noe med kjemien eller nærheten som treffer og som helt automatisk skaper en form for tiltrekning eller lyst til å treffes igjen relativt snart.

Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fokusere mest på om du føler det klar enda. Kanskje det er for tidlig ? Kanskje du har ting du må bearbeide før du er i stand til å involvere et annet menneske på nytt.

Det er også lurt å se på hva du føler i forhold til personen du møter.

Forventer du kjærlighet ved første blikk ?

Forventer du rosa skyer, kiling i magen osv etter første eller andre date ?

Tenker du på kjemien mellom dere som vennskapelig, eller føler du at det har potensiale for å utvikle seg i romantisk retning ?

Jeg tror nok jeg er klar til å gå inn i noe nytt, men jeg kan også ta feil. Det oppdager jeg nok fort, og bør sikkert da vurdere å la det hele vente. Samtidig så har jeg jo opplevd å møte noen som virkelig treffer på de egentlig mest upassende tidspunkt uten at det da spiller noen rolle.

Jeg går ikke inn med en forventning om kjærlighet ved absolutt første blikk, men ja nok en kiling i magen ganske snart. Jeg har ikke god erfaring med vennskap som skal bli til noe mer. Da er det og forblir det gjerne vennskap. Har brent meg der før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Ja, jeg spør jo også litt delvis men ikke helt klok av skade. Jeg gikk inn i et ekteskap hvor det egentlig aldri sa "pling" på noe tidspunkt i starten. Ville se det an, det var jo en bra mann osv, det var sider som på en måte tiltrakk men det var ikke det helt store. Og ble det heller aldri.

De få gangene hvor det virkelig har stemt, så har det kanskje ikke vært en person jeg ville trodd jeg skulle falle for i utgangspunktet, men det er noe med kjemien eller nærheten som treffer og som helt automatisk skaper en form for tiltrekning eller lyst til å treffes igjen relativt snart.

Hmmm

Jeg regner med at du som jeg har venninner som er ikke har det bra i forholdet sitt og du har jo selv et ødelagt ekteskap bak deg.

Man vil jo ha et bra forhold! :rødme:

Jeg tror det er mange jenter som vil så gjerne ha en kjæreste og som kanskje ikke bruker nok tid på å kjenne etter eller tørre å si nei når "feil" person dukker opp.

Jeg tror det er lurt å bruke tid. Kjenne etter hva som er viktig for deg, og også kjenne etter hva du kan tilby. Det er ikke farlig å la noen personer glippe, dersom det er feil person for deg.. :goodbye:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med det samme, vanskelig å vite hvor mange ganger man skal treffe en fyr før man "gir opp".

Siste mann traff jeg 3 ganger for sikkerhets skyld, men ikke et snev av tiltrekning! Ble heller sånn at jeg i løpet av tredje gangen fant et par vaner han hadde jeg klarte å irritere meg over etter noen timer :frustrert:

Tror det for meg må det være et eller annet ved han som jeg raskt tiltrekkes av. Det kan bare være en liten ting som f.eks et pent smil, hendene, brede skuldre, personligheten, bare noe som er et utgangspunkt for videre tiltrekning. Hvis alt med fyren bare er "helt greit" er det dessverre ikke bra nok!

Dette høres kanskje dumt ut, men alle gode venner jeg har som er i lykkelige, langvarige forhold har alle sagt at det var et eller annet attraktivt de la merke til hos partneren sin første gang de møttes selv om det ikke var full klaff fra første møte. Har bare hatt ett langvarig forhold selv og husker ikke hva jeg syntes om han første gang lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det gjerne allerede etter første treff...

Sånn har jeg alltid vært, og de gangene jeg har prøvd å gi det flere forsøk, så har det alltid vist seg å ryke litt senere!

Noen ting vet man bare :rødme:

Det betyr jo ikke at det er noe feil med personen..- han var bare ikke rett for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...