Gå til innhold

Hva er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er flyttet sammen med en dame for 6 mnd. siden. Hun har en datter på 6 og en på 20 år. Hun ligger seg med den yngste datter ca. kl. 21:00 hver kveld og sover for det meste hele natten hos henne. Er det normalt? Jeg er lei av altid og sove alene i dobbeltsengen og sex har vi bare 1-3 ganger i mnd. Hvis hun "sniker" seg inn til meg og sover der skriker jenten på 6 år Mama -mama og moren springer opp av sengen og inn til henne. Det blir for mye for meg. Det ser ut som (og den lille tror det) at 6 åringen er dronning og bestemmer det hele? Vil bare høre andres mening om dette! Ellers er vi glade i hverandre og jeg har et godt forhold til hennes døtre. De ser kanskje på meg som en vanskelig person da jeg forlanger og ha et ryddigt og ordentlig hjem. Samtidig er jeg opptatt av renslighet, vaske fingre, børste tenner, rent kjøleskap etc. Det sliter jeg mye med at få dem til å forstå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen barn så min kompetanse blir vel ikke helt tilstrekkelig, men jeg har venner med barn som sover i samme seng som foreldrene. Ei venninne av meg har ei datter på 5 år som fortsatt sover i samme seng som henne og bedriver på akkurat slik som du beskriver i innlegget her. På generell basis, til hverdags, driver dattra hennes på sånn å ordrer mor rundt heletiden. Mor har vært singel ganske lenge og far har aldri vært i bildet, så det har blitt slik at dattra er helt avhengig av mor. Dessuten så har mor gitt mye etter i forhold til alt. Og det har gitt barnet muligheten til å få alt hun peker på og å beordre mor rundt. Dattra er frekk og egoistisk. Dette er noe venninna mi sier selv, hun er fullt og helt klar over det. Men det er nesten umulig å komme ut av den rutinen, syns hun, når det har pågått i såpass lang tid.

Om det er normalt vet jeg ikke, men det forekommer jo i flere tilfeller. Men jeg syns absolutt du bør snakke med dama di og fortelle henne hva du føler. Du føler kanskje at du ikke har noe du skulle sagt siden du har kommet til familien i ettertid, men du har all rett til å fortelle hva du føler og mener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...