Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 5 forsøket våres over.

I alle forsøk har mine egg hatt alt for mye fragmentering og for mange kjerner slik at eggene ikke utvikler seg som de ska. Har fått satt inn 3 ganger men kvaliteten har ikke vært nær nok optimal.

Jeg får ut mange egg hver gang , denne gangen 20 st. Vi har prøvd fosjellige doser på menopur og puregon men det ser ikke ut å hjelpe. Nå sitter vi her og tenker på neste skritt videre.

Er eggdonasjon noe vi kan tenke oss? Vi vil veldig gjerne adoptere men vi er ikke gifte enda så det alternativet tar dessverre alt for lang tid.

Har noen hørt om hva man eventuelt kan gjøre for å bedre eggkvaliteten ?

Misstenker at det ikke finnes men man kan jo spørre.

Hva tenker dere jenter om eggdonasjon?

Ps. Jeg er inne å smygleser nesten hver dag, -Stå på alle dere slitere. Jeg er så glad for at jeg kan få følge med på deres reise.

Klem fra en litt lei seg optimist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:troest: Kan vel ikke bidra med noe særlig, men syns du fortjener en klem. Eggdonasjon hørtes ut som en veldig fin løsning. Er dette noe man får her i norge? I såfall så synes jeg dere skulle gå for det! Lykke til ihverfall!!
Skrevet

Er ikke noen ekspert akkurat, men leser litt rundt for å holde mine egne muligheter åpne. :gjeiper:

Leste om en klinikk i England som har "assisted hatching" men skumleste bare. Ser ut til at det er lite av det i Norge..

http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=17351

Skrevet

Ebitt - takk for klem. :klemmer: tilbake.

Eggdonasjon er ikke lov i Norge men i Danmark derimot.

Vi har kjøpt 3 nye forsøk privat så vi må nok prøve disse her hjemme først, men hvis det ikke skjer noen forandring på kvaliteten på mine egg så må vi jo tenke nytt...

Takk for svar LineGourmet :jepp:

Jeg har lest litt om hatching og som jeg har forstått det så er det noe man gjør hvis egget har for hardt skall. Noe som jeg har lest er vanligt når man er litt eldre.

Skrevet

Er ikke i helt samme båt som deg da jeg ikke har noen (eller ekstremt få) egg, men vi her mer eller mindre bestemt oss for eggdonasjon.

Det er jo sikkert mange som vil ha mange innvendinger mot det, men for oss er det riktig.

Det er noe med å kunne gå gravid og knytte bånd til barnet mens det er i magen. Nå sier jeg ikke at dette ikke vil skje med adopsjon, men eggdonasjon er det vi velger å prøve før adopsjon.

Vi bor i UK og får egg (forhåpentligvis) herfra, men skal også sjekke klinikker i Danmark, Island og Litauen.

Lykke til videre! Forhåpentligvis har du hell med dine neste forsøk.

Skrevet

Lykke til med de private forsøkene. Jeg tror absolutt eggdonasjon kan være en fin måte å få barn på dersom en orker enda flere forsøk. For mange er det jo det som setter en stopper for det hele etter det offentlige, at man ikke orker flere nedturer, runder med medisiner, og evt. kostnader.

Det er mye skryt av klinikker som tilbyr ED i Russland og Latvia mener jeg å huske.

Ellers håper jeg det private tar hensyn til situasjonen deres og kommer med best mulig råd og medisinering til deres tilfelle. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...