AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Æsj, jeg vet det er teit, men jeg får litt panikk når jeg ser kjente tryner på sukker.no. Føler meg så dum som er der:s Alle sier jeg er så pen og kan velge og vrake i gutter. Ja, jeg blir ofte sjekket opp og får komplimenter, men det betyr ikke at det er lettere å finne seg en seriøs kjæreste. Er fast bestemt på å ikke møte noen på byen (kan jo skje, men vil ikke lete etter kjæreste der), ikke ha ONS eller la meg bli utnyttet av useriøse gutter. Derfor har jeg meldt meg inn på sukker. Hvis noen ser meg der tenker de "hæ? HUN er på sukker?". Så en på jobb og en i klassen var der, begge gutter og litt eldre enn meg og har vært single leeenge. Jeg har vært singel i en snau måned og burde ikke vært desperat. Skjems over å være der:( Vurderer å melde meg ut igjen, redd for at folk skal se meg. Har de like store fordommer som meg tenker de nok sitt:( Vet ikke hvorfor jeg har disse fordommene. Som sagt er jeg der selv og jeg er en ressurssterk, skikkelig og pen jente, er absolutt ikke bare tapere der. Likevel er det noe desperat over det i manges øyner.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Tror det er ganske vanlig at folk føler seg litt flaue når de melder seg inn der, selv om de ikke har noen grunn til det. Kan jo finne seriøse folk andre steder også da, er ikke som om de eneste stedene folk befinner seg er på byen eller nettet.
aline Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 hvorfor denne redselen for å bli sett av kjente der? De er jo også der!! Dersom du ønsker å prøve nett-dating; vær der og ikke bry deg om kjente som OGSÅ prøver nettdating. Tenker du noe spesielt om de kjente du ser er der? Og hva tenker du? Dersom det føles ukomfertabelt å være der, ikke vær der.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Tror det er ganske vanlig at folk føler seg litt flaue når de melder seg inn der, selv om de ikke har noen grunn til det. Kan jo finne seriøse folk andre steder også da, er ikke som om de eneste stedene folk befinner seg er på byen eller nettet. Jo, men hvis man skal aktivt inn og lete (ikke som i desperat nødvendigvis, men at man gjør en innsats for å finne kjæreste, ikke bare sitter hjemme og venter på at han skal dukke opp). Da vet ikke jeg om så mange andre arenaer enn fest/byen. Kan jo være superduper heldig å møte en på gata eller i klassen, men sjansen er liten. Jeg har heller ikke så veldig mange nære venner som jeg kan møte gutter gjennom. Har for det meste kun festevenner og dem er useriøse hele bunten.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 hvorfor denne redselen for å bli sett av kjente der? De er jo også der!! Dersom du ønsker å prøve nett-dating; vær der og ikke bry deg om kjente som OGSÅ prøver nettdating. Tenker du noe spesielt om de kjente du ser er der? Og hva tenker du? Dersom det føles ukomfertabelt å være der, ikke vær der. Jo, men de er gutter som har vært single lenge og dermed er skikkelig på jakt. Han ene er avholds f.eks og treffer derfor ikke folk gjennom fest. Dessuten er han snart 30. Jeg tenker ikke stygge ting om dem men tenker jo snev av "han er desperat". Og det tenker nok folk om meg også Kanskje jeg er det, men kjipt å vise det:p Samtidig tenker jeg at de er modige som tør og være der. At de gjør en innsats for å finne kjærligheten:) Er ikke sånn at jeg mister respekten for dem eller ser ned på dem, men man merker seg jo at de virkelig er på let.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Jo, men hvis man skal aktivt inn og lete (ikke som i desperat nødvendigvis, men at man gjør en innsats for å finne kjæreste, ikke bare sitter hjemme og venter på at han skal dukke opp). Da vet ikke jeg om så mange andre arenaer enn fest/byen. Kan jo være superduper heldig å møte en på gata eller i klassen, men sjansen er liten. Jeg har heller ikke så veldig mange nære venner som jeg kan møte gutter gjennom. Har for det meste kun festevenner og dem er useriøse hele bunten. Ja, det er langt bedre enn å sitte hjemme og vente. Vurderte å melde meg inn selv, men er ikke så mye vits som gutt hvis man ikke betaler. Kanskje jeg rett og slett bare skal stikke bort og banke på døren din, så slipper du å gå ut! Hva med treningssenter som en sjekkearena?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, det er langt bedre enn å sitte hjemme og vente. Vurderte å melde meg inn selv, men er ikke så mye vits som gutt hvis man ikke betaler. Kanskje jeg rett og slett bare skal stikke bort og banke på døren din, så slipper du å gå ut! Hva med treningssenter som en sjekkearena? hehe. Jeg betalte faktisk selv en periode, selv om jeg er jente, men akkuratt nå betaler jeg ikke. Vurderer å gjøre det igjen, er ikke snakk om mange kronene. Er mye på treningssenteret og får mange blikk. Men ingen kommer bort og prater:p Tror jeg ser ekstremt avvisende og opptatt ut, pga jeg er sjenert og dermed litt redd for å se kontaktssøkende ut. Er klar over det, men vanskelig å gjøre noe med det:( Den gutten som tør å komme bort og snakke til meg er modig! De fleste titter bare og gjør lite med saken, skjønner dem godt jeg!
Gjest Dainty Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 Tror det er ganske vanlig at folk føler seg litt flaue når de melder seg inn der, selv om de ikke har noen grunn til det. Kan jo finne seriøse folk andre steder også da, er ikke som om de eneste stedene folk befinner seg er på byen eller nettet. Dette mener jeg også, og jeg kan liksom ikke skjønne at det skal være enten fyllefangst eller nettdating. De mennene jeg har vært sammen med har jeg møtt på helt tradisjonelt vis; gjennom felles venner, på universitetet, gjennom jobben og via felles hobbyer.. Klart, om man kun sitter inne i egen stue og ikke tør å ta/besvare kontakt med potensielle datingobjekter så blir det jo litt vanskelig, men for de aller fleste burde da dette gå greit :klø: Og det er jo ikke slik at alle på byen er ute etter "bruk og kast" heller, det er bare det at rundbrennerne er så dominerende fordi de er så pågående. Om man bruker antennene sine riktig så klarer man fint å luke ut disse. Tilbake til spørsmålet om Sukker: jeg skal ærlig innrømme at JEG hadde blitt litt flau av å bli "ferska" der, men om du ser for deg å kanskje finne en kjæreste der så er det vel verdt det?
Krill Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Det er bare å blokkere de du ser som er kjente, så ser de ikke at du er der!
MissStiles Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har også sett kjent ansikter på nettdatingsider men bryr meg ikke så mye om det. Det hjelper å vite at jeg ikke er den eneste som leter etter noen og det på nettet.
Gjest Harriet Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 Æsj, jeg vet det er teit, men jeg får litt panikk når jeg ser kjente tryner på sukker.no. Føler meg så dum som er der:s Alle sier jeg er så pen og kan velge og vrake i gutter. Ja, jeg blir ofte sjekket opp og får komplimenter, men det betyr ikke at det er lettere å finne seg en seriøs kjæreste. Er fast bestemt på å ikke møte noen på byen (kan jo skje, men vil ikke lete etter kjæreste der), ikke ha ONS eller la meg bli utnyttet av useriøse gutter. Derfor har jeg meldt meg inn på sukker. Hvis noen ser meg der tenker de "hæ? HUN er på sukker?". Så en på jobb og en i klassen var der, begge gutter og litt eldre enn meg og har vært single leeenge. Jeg har vært singel i en snau måned og burde ikke vært desperat. Skjems over å være der:( Vurderer å melde meg ut igjen, redd for at folk skal se meg. Har de like store fordommer som meg tenker de nok sitt:( Vet ikke hvorfor jeg har disse fordommene. Som sagt er jeg der selv og jeg er en ressurssterk, skikkelig og pen jente, er absolutt ikke bare tapere der. Likevel er det noe desperat over det i manges øyner. Du sier at du har vært singel i en måned ... hvorfor ikke bare slappe av og ta ting som det kommer? Jeg forstår ikke redselen for å treffe hyggelige menn på byen. For min egen del så har jeg truffet omtrent alle mine kjærester på byen .. også min mann gjennom tyve år. Hvis du vet at du har en avvisende holdning til menn så prøv å slapp av og vær naturlig - hvis du virker mer blid og åpen så tiltrekker du flere menn. Jeg hadde akkurat de samme tendensene selv da jeg var yngre (og mer selvopptatt) ... Husker at da jeg traff min eks-samboer på byen så kom han bort til meg og spurte "Du danser vel ikke du som ser så sur ut?" Joda, jeg danset og vi var sammen i flere år. Alle folk går jo ut - så på byen vil du treffe alle typer menn og kvinner. Synes det høres mye vanskeligere ut å bli kjent med noen på nettet .. da er det tross alt mye enklere å skjule hvem du egentlig er og det tar lengre tid å bli skikkelig kjent. Innbiller jeg meg ihvertfall.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. oktober 2010 #12 Skrevet 24. oktober 2010 Dette mener jeg også, og jeg kan liksom ikke skjønne at det skal være enten fyllefangst eller nettdating. De mennene jeg har vært sammen med har jeg møtt på helt tradisjonelt vis; gjennom felles venner, på universitetet, gjennom jobben og via felles hobbyer.. Klart, om man kun sitter inne i egen stue og ikke tør å ta/besvare kontakt med potensielle datingobjekter så blir det jo litt vanskelig, men for de aller fleste burde da dette gå greit :klø: Og det er jo ikke slik at alle på byen er ute etter "bruk og kast" heller, det er bare det at rundbrennerne er så dominerende fordi de er så pågående. Om man bruker antennene sine riktig så klarer man fint å luke ut disse. Tilbake til spørsmålet om Sukker: jeg skal ærlig innrømme at JEG hadde blitt litt flau av å bli "ferska" der, men om du ser for deg å kanskje finne en kjæreste der så er det vel verdt det? Signerer denne..jeg ville heller ikke ha følt meg komfortabel ved å ha en profil/bilde på datingsider som Sukker og andre. Tenker at det er noe maskinelt / mekanisk over det hele. Likevel tenker jeg ikke noe spesielt negativt om de som er der! Fint om de finner noen de liker på den måten.
aline Skrevet 24. oktober 2010 #13 Skrevet 24. oktober 2010 Jo, men de er gutter som har vært single lenge og dermed er skikkelig på jakt. Han ene er avholds f.eks og treffer derfor ikke folk gjennom fest. Dessuten er han snart 30. Jeg tenker ikke stygge ting om dem men tenker jo snev av "han er desperat". Og det tenker nok folk om meg også Kanskje jeg er det, men kjipt å vise det:p Samtidig tenker jeg at de er modige som tør og være der. At de gjør en innsats for å finne kjærligheten:) Er ikke sånn at jeg mister respekten for dem eller ser ned på dem, men man merker seg jo at de virkelig er på let. man trenger på ingen måte være verken desperat eller "skikkelig på jakt" for å prøve seg på nettdatingsider!!! At du har fordommer mot nettdating og de som bruker det, er kanskje noe du BURDE jobbe med? Jeg har tidligere prøvd nettdating jeg også, det var verken fordi jeg var desperat eller måtte ha meg kjærste der og da, men rett og slett fordi jeg var nysgjerrig og vet at der vil jeg møte folk på en annen måte en ellers. Jeg fant ut at det ikke var en måte jeg følte meg komfertabel med riktig nok, fordi jeg syntes ting gikk for fort der i forhold til hva jeg ønsker, men det er jo hva en selv gjør det til også. Er mye på treningssenteret og får mange blikk. Men ingen kommer bort og prater:p Tror jeg ser ekstremt avvisende og opptatt ut, pga jeg er sjenert og dermed litt redd for å se kontaktssøkende ut. Er klar over det, men vanskelig å gjøre noe med det:( Den gutten som tør å komme bort og snakke til meg er modig! De fleste titter bare og gjør lite med saken, skjønner dem godt jeg! Dette er kanskje også noe du kan jobbe med? Du trenger jo ikke ha som mål å storme bort og skravle ihjel noen på treningssenteret, men ha som mål å SMILE til en per gang du er der, når du har fått til det, smil til to, GJØR deg selv mer tilgjengelig for tilsnakk. Om det er ett sjenert smil: who cares. ett smil er så lite og samtidig åpner det for muligheten til at noen KAN finne på å si hei til deg, og da kanskje det er lettere neste gang å si hei tilbake. Jobb litt med de tingene som skaper deg problemer er mitt tips, ikke for å endre deg stort, er ikke noe poeng i det, men for å gjøre det enklere for deg generelt. Hvordan traff du eksen din?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #14 Skrevet 24. oktober 2010 hehe. Jeg betalte faktisk selv en periode, selv om jeg er jente, men akkuratt nå betaler jeg ikke. Vurderer å gjøre det igjen, er ikke snakk om mange kronene. Er mye på treningssenteret og får mange blikk. Men ingen kommer bort og prater:p Tror jeg ser ekstremt avvisende og opptatt ut, pga jeg er sjenert og dermed litt redd for å se kontaktssøkende ut. Er klar over det, men vanskelig å gjøre noe med det:( Den gutten som tør å komme bort og snakke til meg er modig! De fleste titter bare og gjør lite med saken, skjønner dem godt jeg! Det krever jo litt mot uansett hvor kontaktsøkende du ser ut. Hvor opptatt man ser ut er jo også varierende. Skal litt mer til å ta kontakt med de som løper enn de som trener styrke for å si det sånn. Dessuten er det også lettere å ta kontakt med de som ikke har ipoden med seg. Du kan jo prøve å ta litt mer initiativ selv også da, selv om det kan virke skremmende. Kan jo tenkes at de som ser på deg er en tanke sjenerte de også. Og hvis du er så pen som de sier så gjør ikke det folk mindre sjenerte akkurat, siden de sannsynligvis tenker at de ikke er bra nok og derfor vil bli avvist uansett.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #15 Skrevet 24. oktober 2010 Slapp av. Jeg er også en av disse som aldri får gå i fred på byen og som aldri har hatt problemer med å få meg gutter. Men når behovet er noe annet enn et fredagsknull men et varig forhold var det ikke så lett for gud bedre hvor mye tid man bruker på å sile ut de knølene som bare er ute etter et knull eller bare vil ha deg som trofe. Derfor ga jeg nettsjekking et forsøk for så fremt vedkommende skriver som sant er i sin profil vil man ha et utgangspunkt der mye er felles før man har rukket å være på 3 dater og funnet ut at man ikke hadde det likevel. Jeg så også flere av mine mannlige venner der men ga blanke i det. Den store kjærligheten traff jeg og nå går vi mot julen med et lite barn i magen, så alt er mulig
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #16 Skrevet 24. oktober 2010 man trenger på ingen måte være verken desperat eller "skikkelig på jakt" for å prøve seg på nettdatingsider!!! At du har fordommer mot nettdating og de som bruker det, er kanskje noe du BURDE jobbe med? Jeg har tidligere prøvd nettdating jeg også, det var verken fordi jeg var desperat eller måtte ha meg kjærste der og da, men rett og slett fordi jeg var nysgjerrig og vet at der vil jeg møte folk på en annen måte en ellers. Jeg fant ut at det ikke var en måte jeg følte meg komfertabel med riktig nok, fordi jeg syntes ting gikk for fort der i forhold til hva jeg ønsker, men det er jo hva en selv gjør det til også. Dette er kanskje også noe du kan jobbe med? Du trenger jo ikke ha som mål å storme bort og skravle ihjel noen på treningssenteret, men ha som mål å SMILE til en per gang du er der, når du har fått til det, smil til to, GJØR deg selv mer tilgjengelig for tilsnakk. Om det er ett sjenert smil: who cares. ett smil er så lite og samtidig åpner det for muligheten til at noen KAN finne på å si hei til deg, og da kanskje det er lettere neste gang å si hei tilbake. Jobb litt med de tingene som skaper deg problemer er mitt tips, ikke for å endre deg stort, er ikke noe poeng i det, men for å gjøre det enklere for deg generelt. Hvordan traff du eksen din? Ja, jeg vet jeg hadde fått det lettere om jeg hadde turd å smile til folk. Men jeg sliter med det. Har tidligere blitt mobbet og selv om utseende har steget betraktelig i gradene etter jeg kom over tenårene henger ikke selvbildet helt med. Hjelper lite at "alle jenter sier jeg kan få hvem jeg vil" og "alle gutter syns jeg er pen" når selvtillitten min er på bunn. Men jeg kan prøve, å bli mer bevisst på det hvertfall:) Exen min traff jeg på fest, gjennom felles bekjente. Men det varte ikke lenge. Han var for useriøs og for glad i alkohol. Ex nr 2 fant jeg i klassen min. Vi turde ikke snakke sammen før klassefesten kom, men da fant vi tonen.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #17 Skrevet 24. oktober 2010 Slapp av. Jeg er også en av disse som aldri får gå i fred på byen og som aldri har hatt problemer med å få meg gutter. Men når behovet er noe annet enn et fredagsknull men et varig forhold var det ikke så lett for gud bedre hvor mye tid man bruker på å sile ut de knølene som bare er ute etter et knull eller bare vil ha deg som trofe. Derfor ga jeg nettsjekking et forsøk for så fremt vedkommende skriver som sant er i sin profil vil man ha et utgangspunkt der mye er felles før man har rukket å være på 3 dater og funnet ut at man ikke hadde det likevel. Jeg så også flere av mine mannlige venner der men ga blanke i det. Den store kjærligheten traff jeg og nå går vi mot julen med et lite barn i magen, så alt er mulig Akkuratt slik jeg tenker og:) Et varig forhold er ikke lettere fordi mange syns en er pen. Har allerede brent meg på gutter på byen, blitt forelsket, mens de bare ville ha sex. Oppmuntrende innlegg:)
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #18 Skrevet 24. oktober 2010 Akkuratt slik jeg tenker og:) Et varig forhold er ikke lettere fordi mange syns en er pen. Har allerede brent meg på gutter på byen, blitt forelsket, mens de bare ville ha sex. Oppmuntrende innlegg:) De der ødelegger for alle andre. :<
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #19 Skrevet 24. oktober 2010 De der ødelegger for alle andre. :< Ja:( Jeg har fremdeles troen på at det finnes seriøse gutter på byen og. Men prøver nettdating i tillegg. Gidder ikke feste hver helg liksom, blir kun et par ganger i mnd. Jeg har hvertfall bestemt meg 100% for å ikke ha ONS, så siler vel ut mange useriøse bare pga det:)
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #20 Skrevet 24. oktober 2010 Ja:( Jeg har fremdeles troen på at det finnes seriøse gutter på byen og. Men prøver nettdating i tillegg. Gidder ikke feste hver helg liksom, blir kun et par ganger i mnd. Jeg har hvertfall bestemt meg 100% for å ikke ha ONS, så siler vel ut mange useriøse bare pga det:) Det finnes vel sikkert like mange seriøse folk på byen som alle andre steder, men ville nok tro at du kan sile ut en del useriøse ved å ikke bli med på ONS. Regner med at nettdating fungerer bra hvis man kombinerer det med "vanlig" sjekking. Burde i alle fall øke sjansene for at man møter noen. Hvorvidt de er seriøse eller useriøse vet man jo aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå