Meridian Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Kjeder meg virkelig denne lørdagskvelden
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Ei dame som er hyggelig å se på, men som bidrar mindre på andre måter/er dum/lite morsom/kall det hva du vil. Det er det jeg legger i det ordet
Meridian Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har nemlig hørt at i gamle dager var veggpryder rare, stygge jenter som ingen ville danse med, og som satt på rekke og rad ved veggen til "pynt". Vet ikke om jeg har misforstått eller noe ...
Gjest Uglefot Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg tror ikke det er så mye å misforstå...altså,ikke på lik linje som å ikke forstå ordene gestikulere,konservativ og liberal...grøss,ikke la oss ta opp den tråden.. En veggpryd i mine øyne er en person som bare går i ett med tapeten..sier ikke stort og bare er der. Kan være fint å se på,kanskje gått ut på dato men den er nå bare der.
Meridian Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2010 Hva mener du med gått ut på dato?
Anglofil Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg ser på en veggpryd som stille og kanskje litt sjenert, som ikke gjør så mye ut av seg på f.eks en fest. Det handler nødvendigvis ikke om utseende, men hvordan man er i diverse sosiale sammenhenger. Jeg er nok en typisk veggpryd, og jeg hater egentlig store sosiale sammenkomster, med mindre jeg kjenner folk som jeg vet jeg kan prate med. Mvh Yvonne
Gjest Uglefot Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Hva mener du med gått ut på dato? Jeg tror jeg så for meg at tapeten hadde gått ut på dato..out of style eller hva det er disse interiørdesignerne sier. Sånn type 80 tallstapet f.eks. Ok,det hang kanskje ikke på greip men det hørtes litt sånn koslig ut.
Mann 42 Skrevet 23. oktober 2010 #8 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har nemlig hørt at i gamle dager var veggpryder rare, stygge jenter som ingen ville danse med, og som satt på rekke og rad ved veggen til "pynt". Vet ikke om jeg har misforstått eller noe ... Nei, det stemmer. Det er en veldig eksakt beskrivelse. Dvs, veggpryden behøver ikke hverken være stygg eller rar. Bare være en som av en eller annen grunn, ikke blir bydd opp. Eller som kanskje ikke VIL bys opp. Samme greia.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Dvs, veggpryden behøver ikke hverken være stygg eller rar. Bare være en som av en eller annen grunn, ikke blir bydd opp. Eller som kanskje ikke VIL bys opp. Samme greia. Helt enig! Veggpryden kan være den uoppnåelige deilige dama som ingen tør å danse med, eller den stille, grå musa. Uanset betyr det at vedkommende ikke er en del av det sosiale. Hun er en slags observatør, som er klistra til veggen og ikke deltar med annet enn øynene..
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Tenker også på ordet veggpryd som en dame som ikke sier stort, men som skal se veldig flott og fjong ut og vise godt igjen - uten å synes, om dere forstår hva jeg prøver å få frem Altså en veggpryd for mannen egentlig.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 Da er jeg veggpryd. Veldig pen, men sjenert og dermed ser jeg overlegen ut så få tør ta kontakt. Sitter bare der og observerer andre. Får blikk, men få ord. Greit å vite...
Meridian Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2010 Ok, så det å være veggpryd er enten positivt eller negativt? Det positive er hvis man er pen, men stille og sjenert. Det negative er hvis man er stygg, og stille og sjenert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå