Gå til innhold

Gi gave til de nye stesøsknene til mine barn?

Anbefalte innlegg

Ja, lurer på om det er noe jeg skal eller ikke.

I sommer så fikk faren til barna mine seg kjærste, samboer og fridde på 2 uker. Barna og jeg fikk ikke engang vite att de flyttet sammen. Det fikk jeg først vite da jeg leverte barna til han som avtalt, han var ikke hjemme, jeg ringte og fikk da vite han hadde flytta. Tok også tid før jeg fikk treffe den nye samboeren hans. Hun har 3 barn, største barnet bor ikke hos henne, så det barnet har jeg aldri møtt, nest største barnet har jeg såvidt møtt en gang, og minste møtt kanskje 4 ganger, da bare i døra ved levering.

Men nå er det jo snart jul, og lurer da på om det er forventa att jeg skal gi gave? Jeg kjenner jo ikke barna, og kjenner heller ikke den nye samboeren. Så jeg har ikke lyst til å gi gaver, men tenker litt på hva som er forventa.

Fortsetter under...

Skjønner at du syns dette er vanskelig. Dersom jeg var den nye samboeren ville jeg ikke forventet at barna mine fikk gaver fra mannens eks-kone, særlig når det har vært lite kontakt.

Dersom du ønsker å gi gave ville jeg gjort det som en del av gaver fra dine barn til sine nye stesøsken. (Type til stesøster fra ditt barn+deg).

Mari-Kari

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...