Gå til innhold

Irritert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også ei slik venninne, hun er notorisk forsentkommer og vil vel aldri endre seg. Dessverre kan hun når hun vil, så jeg ble ganske såret før når vi avtalte å feks møtes klokken 11 og hun kom ikke før 12, eller til og med senere! Etter flere år, og flere beskjeder fra meg om at det måtte ta slutt, så ga jeg bare opp. Min løsning ble at når vi avtaler ting, så avtaler jeg alltid en halvtime før jeg har tenkt å dukke opp. De gangene hun har greid å faktisk være på plass det klokkeslettet, har hun pent måtte vente på meg i de 30 minuttene. Den første gangen ringte hun meg råfornærmet for hun hadde ventet i 5 minutter allerede, og hvor var jeg. Jeg sa rolig i fra at jeg hadde ventet på henne sikkert 1000 timer de siste 5 årene, og at hun nok ikke tok skade av de få minuttene. Det hjalp utrolig nok, hun lærte å komme noe lunde presis, sikkert fordi egen medisin smaker bittert. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Little princess
Skrevet

...er det mindre respektløst å kaste bort tiden til noen man kjenner godt?

Hahaha! Samme tanken tenkte jeg :fnise:

Jeg blir så irritert over folk som kommer notorisk forsent at jeg en vakker dag kommer til å sprekke et boldkar eller to i hjernen. Noen mennesker eier bare ikke respekt for andres tid, og nei det gjør ikke saken bedre at det er en av mine beste venner.

Skrevet

Vi har en lignende sak gående i vår venninnegjeng. Selv har jeg alltid kommet forsent, men da 5 minutter, om det er skole, trening, bursdag osv. Sikkert litt irriterende for noen, men mest for meg som alltid kommer springende og varm i siste liten. Dette stod på helt til jeg møtte min mann, (han visste tom om uvanen min), men av en eller annen grunn var jeg alltid godt forberedt og ute i god tid da jeg skulle møte ham:)

Tilbake til venninnene dine: Det høres ut som om de bor sammen, og da skjønner jeg godt at tiden går fort om de står og pynter seg sammen før de skal ut. Dessuten blir de liksom hverandres unnskyldning, de er ikke alene uansett om de kommer forsent eller ikke, og det kan føles som om ansvaret fordeles dem imellom.

Hva jeg gjør (og ville gjort om jeg var deg), og som også andre har kommet med tips om er:

-unngå slike avtaler! dra alene i bursdag, så får heller venninnene dine komme når de kommer.

- evt. dra hjem til dem og møt dem, på den måten kan du inspirere dem til å få opp farta, og samtidig slippe å stå ute og vente alene.

- og om dere feks skal på kino sammen, si når det begynner, ikke regn med å ta et glass vin sammen før det begynner, det kan dere gjøre etterpå når du først har venninnen din der. Og selvfølgelig: går hun glipp av filmen pga forseintkomming får hun legge ut for filmen.

Skrevet

Det er absolutt irriterende, men jeg er også den som er hele tiden litt for sen. Er bare litt rotehode og for en eller annen grunn hopper klokken vanvittig fort framover når man må komme til et sted, og vanligvis skjer det alltid noe i siste liten - enten har man glemt nøkler eller telefon eller noe sånt... Men jeg gjør så godt jeg kan og har faktisk blitt flinkere nå i det siste.

Men jeg er nesten alltid presis om jeg må treffe noen et spesifisk sted eller om det er noe viktig. Men kan godt hende jeg blir en liten kvarter for sen om det er snakk om middagsselskap eller fest hos noen.. :sjenert:

Skrevet

TS her!

Tusen takk for flere gode svar. Setter pris på det. :) Skal prøve å unngå å gjøre slike avtaler, og når jeg først må, skal jeg gå etter et par minutter uten å ringe å gi beskjed. Gidder ikke å kaste bort mer av tiden min på å vente på de! Forhåpentligvis tar de hintet og slutter å komme for sent.

Takk, igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...