Gå til innhold

blekktak..

annma25

Anbefalte innlegg

Vi har blekktak på huset vårt. Siden vi kjøpte det for halvannet år siden, så har vi hørt noe slags bankelyder på taket.. lyden er akkurat som om noen hadde slått en hammer på taket.. så tar det en stund til det kommer et bank til... pleier det å komme slike lyder fra blekktak ved eventuelle temperatur forandringer eller hva kan det være? noen som har vært borti det? jeg er også litt overtroisk, og har lurt på om det kan være noe fra den andre siden..... men vet ikke hva jeg skal tro liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har blekktak på huset vårt. Siden vi kjøpte det for halvannet år siden, så har vi hørt noe slags bankelyder på taket.. lyden er akkurat som om noen hadde slått en hammer på taket.. så tar det en stund til det kommer et bank til... pleier det å komme slike lyder fra blekktak ved eventuelle temperatur forandringer eller hva kan det være? noen som har vært borti det? jeg er også litt overtroisk, og har lurt på om det kan være noe fra den andre siden..... men vet ikke hva jeg skal tro liksom..

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1436512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis aluminium på taket.

Det beveger seg mye når det blir varmet opp eller kjølt ned.

Aluminium utvider seg ca dobbelt så mye som stål, det glir dessuten dårlig når det ligger spikret med overlapp i skjøter.

Derfor smeller det.

A-plater ("bølgeblikk") smeller mer enn takpanner.

Hvis du hører det så godt som beskrevet i huset, kan det tyde på at du trenger å isolere bedre.

Ikke mest for lyden, men for varmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis aluminium på taket.

Det beveger seg mye når det blir varmet opp eller kjølt ned.

Aluminium utvider seg ca dobbelt så mye som stål, det glir dessuten dårlig når det ligger spikret med overlapp i skjøter.

Derfor smeller det.

A-plater ("bølgeblikk") smeller mer enn takpanner.

Hvis du hører det så godt som beskrevet i huset, kan det tyde på at du trenger å isolere bedre.

Ikke mest for lyden, men for varmen. :)

Njaaa... kan jo forsåvidt være bankeånder også. Kanskje litt tidlig å konkludere med det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa... kan jo forsåvidt være bankeånder også. Kanskje litt tidlig å konkludere med det ene eller det andre?

Det er jo korrekt, men hvis lydene kommer akkurat idet solen titter fram, tror jeg det mest sannsynlige er taket.

Men hvis lydene kommer om kveldene, spesielt etter at det er blitt mørkt, og været er stabilt uten forandring i temeraturen, vil jeg tro det lureste er å tilkalle en prest.

Men bankeånder er ikke farlig, de er som zombier, har ikke noe annet å gjøre enn å banke på tak og vegger, ikke spesielt smarte altså. Og ikke særlig slemme heller, bortsett at de kunne sluttet med det bråket. Vi får tilgi dem, de er rett og slett ikke smarte nok til å fortstå at de skremmer folk.

Jeg vet ikke helt, men tror det er bedre med ånder som feks vetter, som gir oss vardøger, da har man tross alt litt nytte av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...