Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste mensdag var 25 september. Jeg pleier å ha en cyklus på 30 - 36 dager.

Dette er den første måneden på pergo og gynekologen sa at cyklusen kom til å bli regelmessig og på 28 dager fordi at eggløsning kom etter så-så mange dager etter siste pillen.

I dag er IKM og jeg merker ingen tegn til mensen.

På torsdags kveld fikk jeg en uutholdelig smerte i magen. Jeg visste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Men, etter å ha ligget og vridd meg i 3-4 timer måtte jeg noe helt sinnsykt på do å gjøre nr 2. Og etterpå spøy jeg. Og jeg fortsatte å spy, og jeg fortatte å gå på do. (Løs mage)

Nå har jeg kun løs mage men er bedre i formen.

Har veldig ømme bryster, men det har jeg hatt før også fram til IKM.

Det jeg egentlig lurer på er:

Er løs mage og oppkast tegn på graviditet?

Fikk du regelmessig mensen etter at du begynte på pergo?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid etter en runde med pergotime. Men jeg fikk skikkelig hodepine da jeg gikk på de.

Håper at det lykkes for deg og.

Skrevet (endret)

Første dagen jeg tok pergo fikk jeg en helt syk hodepine. Holdt på i 6-7 dager fra første dag med pergo.

Jeg håper virkelig også det snart skjer noe :)

Endret av Janec
Skrevet

Har du testet?

Det er ikke unormalt at syklusen blir litt lenger med Pergo, luthealfasen kan bli noen dager lenger, og for noen tar det litt lenger tid før de får eggløsning også.

Skrevet

Nei jeg har ikke testet, for mensen kommer noen ganger utpå dagen på IKM men det har den ikke gjort i dag.

Tror ikke jeg tør å teste før det har gått noen dager.

Er mye kjedeligere med negativ test enn mensen syns jeg :sjenert:

Men, aldri si aldri. Kanskje jeg tar en i morgen tidlig om jeg tør :)

Skrevet

Jeg pleier å få 31 dagers sykluser med pergo, men det varierer nok litt fra person til person :)

Har også slitt med hodepine den første uken med pergo og nå er det hetetoktene som har satt inn ;)

Tror ikke løs mage og oppkast er et sikkert graviditetstegn, men skal aldri si aldri :lur:

Jeg har ikke fått regelmessige sykluser etter jeg begynte på pergo. Kun den syklusen jeg har pergo :(

Ønsker deg masse lykke til :kose:

Skrevet

Jeg ønsker deg også lykke til :)

Har du testet? Eller fått mensen?

Skrevet (endret)

Tusen takk LineGourmet :) Jeg har ikke fått mensen og heller ikke testet. Turte ikke ettet jeg leste om henne som fikk en syklus på 31 dager! :P

Endret av Janec
Skrevet

Ingen endringer i sykluslengden min da jeg gikk på pergo.. Syklusen er på 32 - 36 dager å var det samme de 3 pergorundene jeg hadde. Men lykke til kan jo hende det har klaffet :klemmer:

Skrevet

Tuuuusen takk alle sammen :rødme:

Håper så endelig spiren har gravd seg dypt inn i veggen og blir der!!

Jeg er fryktelig redd for å miste, tenker på det hele tiden. Det er det eneste som bekymrer meg for tiden igrunnen..

Men det står så mye rart om spontan abort og prosenter. Noen plasser står det 10-35 % sjanse. Andre plasser står det 25 og 15. Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg!!

Men får tidlig ultralyd i uke 7. I og med at jeg har hatt en XU for ett par år siden. (svangerskap utforbi livmora)

Håper den sitter i livmora denne ganga! X-('o')-X

Skrevet

Jeg tror Pergo også minsker sjansen for å miste, i hvert fall fikk jeg beskjed om det. Jeg mistet noen ganger før denne satt, og tok opp bekymringen med gynekologen. Han sa at Pergo både forbedrer eggkvaliteten og gir bedre slimhinne i livmoren, dermed minsker sjansen for at noe går galt. Ting kan jo alltids skje uansett, men prøv å ikke tenke for mye. Bekymringer løser ingenting! :klemmer:

Skrevet (endret)

Tusen takk for den informasjonen Iril :) Det gjorde virkelig godt å høre det. Kanskje jeg kan roe med ett hakk da.

Gikk du på pergo da du ble gravid da du ble gravid denne gangen? :)

Endret av Janec
Skrevet

Og gikk du på pergo de gangene du mistet?

Skrevet

Gikk på Pergo denne gangen, men ikke de første gangene. :)

Skrevet

Okei :) Takk for at du har fått motet mitt opp! Nå har jeg mye mer troa på at det skal gå bra :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...