Bestee Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Hvor tidlig bør man begynne å lete etter brudekjole. Er enda ikke sikker på om jeg vil kjøpe eller leie, men det har kanskje ingenting å si?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Lurer jeg også på. Gifter meg neste sommer, har ikke begynt jakten ennå. Vegrer meg litt for å gå i brudesalonger, er redd jeg ikke er "fin" nok, at de i butikken ser litt ned på meg...
Gjest idakaroline Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg ville nok begynt å lete etter en brudekjole ganske så tidlig. Hadde nok også ville leid en, selvom det hadde vært fint og hatt min egen kjole. En brudekjole brukes jo bare en gang, og hvis man skiller seg og vil gifte seg på nytt, tviler jeg på at man velger å bruke samme kjole. Dyrt og bruke en haug med penger på en så flott kjole som bare brukes en gang!
Bestee Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2010 Ja, er helt enig i det. Men dersom jeg finner en på salg kan det fort bli en del billigere å kjøpe den enn å leie en annen. Det koster jo tross alt noen tusenlapper å leie også..
Pebbles Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg ville begynt ganske tidlig med å finne kjole. Rundt et år før vielsen (forskjellige bryllupsplanleggere sier at klærne bør være plass 12-6 måneder før datoen) Jeg kjøpte kjolen min på salg tidligere i høst, litt under ett år før bryllupet. Nå har jeg også vært å tilpasset den (var bare lengden som måtte gjøres noe med, skredderen skulle også sy inn hempe til slepet og oppheng til slepet). Skal du kjøpe i salong er det viktig å tenke på at det tar gjerne opp til 6 måneder før kjolen kommer (om den må bestilles). Skredderen i salongen vi var, syns det var fornuftig av oss å komme så tidlig - da vi slap unna syrushet som gjerne er på våren pga bryllupssesongen stort sett er om sommeren. Er det fortsatt steder som leier ut brudekjoler? om det er det så ville jeg også vært å prøvd disse kjolene ganske raskt for å se om det var noen som jeg likte - selv om man leier så vil man jo finne KJOLEN Om du skal gifte deg i høysesongen, så kan det jo være kjoler som allerede er leid ut for den dagen du trenger den. Lurer jeg også på. Gifter meg neste sommer, har ikke begynt jakten ennå. Vegrer meg litt for å gå i brudesalonger, er redd jeg ikke er "fin" nok, at de i butikken ser litt ned på meg... Personene i salongen jeg har vært innom har vært veldig hjelpsomme, de har så mange forskjellige personer som kommer innom at jeg tror ikke de ser ned på noen. De ønsker å hjelpe deg med å finne en kjole som passer DEG (og så ønsker de jo å få gjort et salg, føler du at de ikke er hyggelig mot deg går du jo en annen plass)
Barcelone Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg var litt sent ute. Vanlig leveringstid kan variere fra 3-6 mnd. Skulle jeg ha gjort det igjen ville jeg vært MYE tidligere ute =o)
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg skjønner hva du mener med at det er litt skummelt i brudesalonger. Jeg har selv vært borti en ubehagelig opplevelse i en salong på Majorstuen hvor de var ganske så uhøflige mot meg og min venninne (som skulle kjøpe kjole). Vi var nok ikke classy nok i klesstilen for dem! Når det er sagt, når jeg skulle kjøpe min kjole var det ganske annerledes. Jeg gikk til salongen "Brudekjolen", der var servicen kjempebra, damen som hjalp meg var veldig hyggelig og jordnær. Når jeg hadde funnet kjolen jeg ville kjøpe fikk jeg tips om hår og slikt, og en god deal på kjolen! Anbefales! :D Kjøp kjolen i god tid, ca 8 måneder, så har man tid til skredder om det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå