effy Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Min 14 mnd gamle sønn fikk diare i går og har sikkert hatt 10 bæsjebleier på 1 døgn. Nå har han blitt skikkelig sår og rødflammet i rumpa og han har forferdelig vondt når vi må skifte bleie på han. Tidligere har vi brukt sinksalve hvis han har blitt sår, men nå er han ildrød over hele området så jeg vet ikke om det er noe vits? (Vi lufttørker også når vi kan) Noen som har erfaring med å bruke potetmel? Eller noen andre råd?
Gjest brutal_mann Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Zinksalve, zinksalve, zinksalve... Var det eneste som hjalp på mine unger.
barnehagetanten Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg anbefaler en salve som heter Inotyol, kan kjøpes med og uten resept på apoteket. Den er egentlig mot psoriasis, men fungerer supert på sår stump (og legen skriver det ut om en oppsøker legen )
rachel who Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg anbefaler en salve som heter Inotyol, kan kjøpes med og uten resept på apoteket. Den er egentlig mot psoriasis, men fungerer supert på sår stump (og legen skriver det ut om en oppsøker legen ) Stemmer i her. Kan ikke ha spebarn i hus uten å ha INOTYOL i hus. Dette må du kjøpe i dag.
Caramba Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Å ikke vaske stumpen med vann, men med olje. Oliven eller babyolje. Vannet svir når det er sårt og gjør det verre. Tips fra svigermor som er helsesøster og det funker!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 Potetmel fungerer veldig bra, og er noe de fleste jo har tilgjengelig. Datteren vår fikk svært rød stump da hun var baby, og mannen min drysset på potetmel. Jeg trodde jo han hadde blitt gal, men det fungerte svært bra.
Honesty Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Inotyol funker stort sett greit, men her ble det til slutt åpne sår. Løsningen ble faktisk en fet salve med urter, som heter Lykkelig som liten. Inneholder ingen skumle stoffer, og er drøy i bruk, for du bruker like lite som av en leppepomade.
Ilja** Skrevet 23. oktober 2010 #8 Skrevet 23. oktober 2010 Inotyol og lufttørking har vært gull når det har vært sår stump her i huset. Håper det går raskt over, effy
effy Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2010 Spørs om det blir en tur på apoteket for å kjøpe Inotyol da... Vaske stumpen med olje hørtes også ut som et godt tips! Takk for svar alle sammen:)
Helen Skrevet 23. oktober 2010 #10 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har brukt Silulen sinksalve på mine unger og den var helt super. Minsten var veldig plaget av diaree og hadde til tider åpne sår på stumpen, da var det bare silulensalven som hjalp. Jeg prøvde salver både med og uten resept uten av det hjalp noe særlig.
rachel who Skrevet 23. oktober 2010 #11 Skrevet 23. oktober 2010 Ja, husk å lufte stumpen masse. Lykke til.
Gjest enois Skrevet 23. oktober 2010 #12 Skrevet 23. oktober 2010 MeSoft med olje istedet for klut/våtservietter og Inoytol har funket fjell her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå