Niennas Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Hei! Vi skal ha en toetasjers kake på vårt bryllup, og spørsmålet mitt er: Hvilken etasje kutter man først? Det selvsagte svaret er jo andre etasje, men når jeg har sett på brude-show og sånt på tv, kutter de nederst. I tillegg så blir jo kaka seende kjempestygg ut med en gang? Hvis vi bare kutter nederst, så blir det jo bare en stor stolp etterhvert?
Emsa Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Hei! Vi skal ha en toetasjers kake på vårt bryllup, og spørsmålet mitt er: Hvilken etasje kutter man først? Det selvsagte svaret er jo andre etasje, men når jeg har sett på brude-show og sånt på tv, kutter de nederst. I tillegg så blir jo kaka seende kjempestygg ut med en gang? Hvis vi bare kutter nederst, så blir det jo bare en stor stolp etterhvert? Vi kutta nederste etasjen først. Putta toppetasjen i frysen og spiste første bryllupsdag I de fleste bryllupene jeg har vært i har de starta med nederste etasjen. Men har også vært i bryllup der øverste etasjen har blitt spist først.
Barcelone Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Vi skar nederste etasje. Var det som virket mest naturlig.
fruBeist Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 På en toetasjers kake tror jeg at jeg ville gått for øverste først, rett og slett for stabiliteten i kaka. Om hele nederste etasje er spist, står kanskje andre etasje og vakler i stativet. Men dette kommer vel litt an på hvordan kaka er satt i etasjer og da.
Niennas Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2010 Det blir en rund del nederst, med en tynn papplate, eller hva de nå enn bruker, og sette enda en oppå. Det blir ikke noe stativ i den forstand .
fruBeist Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 At kakene står rett oppå hverandre, bare med ei papplate mellom? Da hadde jeg starta på toppen
FruN Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 At kakene står rett oppå hverandre, bare med ei papplate mellom? Da hadde jeg starta på toppen Jeg og
Sol79 Skrevet 23. oktober 2010 #8 Skrevet 23. oktober 2010 Det blir en rund del nederst, med en tynn papplate, eller hva de nå enn bruker, og sette enda en oppå. Det blir ikke noe stativ i den forstand . De etasjekakefatene er ganske stabile, så jeg ser virkelig ikke for meg at noen vil lage en etasjekake på en papplate. Uansett, det naturlige er å starte på den nederste etasjen.
lilleGrethe Skrevet 24. oktober 2010 #9 Skrevet 24. oktober 2010 Vi hadde 5 etasjer, og det var da naturlig å starte nederst. De to øverste etasjene ble det ikke tatt fra. Hvis du har en slags lagkake, der kakene står oppå hverandre uten noe stativ, er det nok lurt å starte øverst.
Gjest Jay Skrevet 24. oktober 2010 #10 Skrevet 24. oktober 2010 Vi hadde 3 etasjers, hvor to av etasjene var sjokoladekake, mens en var fløtekake. Vi begynte nederst, på den store sjokoladekaken (som også var dekket av marsipan). Mest praktisk, den minste på toppen var så liten og nydelig dekorert at vi lot den være.
Gjest Thefainter Skrevet 24. oktober 2010 #11 Skrevet 24. oktober 2010 Mulig jeg er litt teit i hue siden jeg er mann i et bryllupsforum, men... skal men ikke spare øverste etasjen av kaka til 1-årsbryllupsdagen? Har alltid trodd det
Niennas Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2010 Det kan godt hende?.. Jeg har som sagt ikke peiling. Og ja, dette skal bli en lagpålagkake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå