Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd flere prøver fra Everyday Minerals og har nesten funnet min perfekte match. Men selvsagt ikke helt....

For å være ærlig, så finner jeg ikke helt ut av systemet når jeg trenger en nyanse eller to lysere enn det som ser ut til sånn ellers å være en bra match.

Fargen jeg har falt ned på er LIGHT NEUTRAL. Men jeg skulle gjerne, som sagt, hatt den enda litt lysere.

Neutral er det som passer best på min hudtone. De som er for "pink undertones" blir for gule/orange på meg. (Feks Fairly light)

Noen kloke hoder som kan hjelpe meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Fairly Light Neutral? Jeg bruker en nå utgått tone som heter Buff Perfect, og det er en 50/50-mix av Fairly Light og Fairly Light Neutral. Den er litt lys, men jeg synes den mørkner på huden og blir perfekt. Jeg mener at Fairly Light-nyansene er hakket lysere enn Light.

Skrevet

Hva med Fairly Light Neutral?

Jeg har denne også, men når jeg prøver begge to på ved siden av hverandre så synes jeg at Fairly Light neutral kommer fram noe gråere og littegranne mørkere... Så jeg ønsker altså litt enda lysre enn dette.

Ser litt på Fair Neutral, men når det står "true ivory" så høres det _veldig_ lyst ut. Men det kan hende det er verdt et forsøk? Det er i hvert fall i neutral-slekten i tillegg til at den har betegnelsen FAIR som er lysere enn LIGHT. (?)

(Har sluttet med selvbruning på vinterstid, og da blir jeg rimelig blek. Har noia for å gå rundt med "brunt" ansikt og blek hals. Derfor vil jeg prøve å få foundationene så lik min vinterbleke hud som mulig, og så spriter jeg heller opp med litt solpudder i ansikt og på hals etterpå.)

Skrevet

Min erfaring er i hvertfall at de aller fleste mineralfoundationer mørkner på huden når de får litt tid, så det skader ikke å bruke en foundation som er litt for lys. Egentlig synes jeg Alima Pure har gode farger, men huden min klør dessverre av den, til tross for at den er uten bismuth og ikke har andre ingredienser enn EDM, som jeg tåler. :klø:

Jeg bruker for tiden Glominerals (50/50 Natural Light og Natural Medium, men Light er nok den som matcher best når jeg er blek). De nøytrale fargene derfra er litt gultonede, så kanskje det hadde vært verdt et forsøk?

Jeg elsker også "mineral"foundationen fra Dior; jeg har den i 030, som passer fint selv når jeg er blek; opprinnelig vurderte jeg 020, og det er mulig jeg går for den neste gang.

Lang roman, dette her. Men jeg mener at vi har litt lik hudtone (mer nøytral enn egentlig gultonet eller rosatonet), så kanskje mine erfaringer kan hjelpe deg litt på vei?

Skrevet

Veldig flott med denne type roman Honesty. ;-) Jeg tror også at vi har nokså lik hudtone, så dine erfaringer er gull verdt.

Per nå så bruker også presset mineralpudder fra Jane Iredale, nå i fargen Amber. Den er veldig bra match for min vinterhud, men jeg er altså på utkikk etter en god match i EM også.

Hvilken type base bruker du? Denne gangen bestilte jeg prøver i "intensive". Liker at jeg får bra dekkevne med en påføring, men er litt redd for at det fort ser litt vel sminket ut.

Hvilken farge har du fra Alima Pure?

Skrevet (endret)

Jeg liker best Original Glo fra EDM. Den gir glød, og har en kremaktig finish som passer tørr hud godt. Dessuten klør den så godt som aldri. :tommelsmil:

Fra Alima har jeg en blanding av 75% N3 og 25% N4, men jeg vurderer Beige-skalaen neste gang. Den er gulere enn de Nøytrale tonene. Hvis du vil, kan jeg jo fikse deg en prøve fra den jeg selv har? Bare gi et pip. ;) Alima gir veldig bra dekkevne ved kun et tynt lag, og det liker jeg godt.

Fra JI har jeg Radiant i den pressede. Den er litt lys, men tilpasser seg hudtonen. Jeg synes de gultonede der ble veldig gule, men prøvde egentlig bare Warm Sienna.

Ja, og så har jeg akkurat begynt å bruke Kanebo Sensai makeupprimer, og den kan jeg også anbefale på det varmeste til tørrere hudtyper.

Endret av Honesty
Skrevet

Har sendt deg en melding jeg. ;)

Ser at jeg faktisk har valgt en varm farge fra JI. :sjokkert: Prøvde så mange,brukte lang tid og fikk skikkelig god hjelp i hudpleiesalongen. Amber ble best, men litt overrasket nå at den faktisk er varm. (Golden Glow har jeg også ,og den er jo også varm. Den føler jeg er fin, men ALTFOR mørk nå.)

Satin kan jeg ikke huske vi prøvde på engang..... Tipper de regnet med at jeg skulle holde meg blandt de varme fargene siden jeg sa jeg hadde Golden Glow fra før. Ja, ja, Amber er nå fortsatt en god match føler jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...