monja Skrevet 9. oktober 2003 #1 Skrevet 9. oktober 2003 Har du pynt på utsiden av huset i jula? Vi bruker å ta opp et grantre på verandaen i jula og pynter det med 300 minilys. Vi har ingen sånne trær naturlig på tomta, og å slenge lys oppi kirsebærtre er liksom ikke det samme. Så har jeg en stor krans med lys hengende ved ytterdøra på andre siden av huset. Synes det er så koselig med litt ekstra lys utvendig og jeg.........
Gjest La Lune Skrevet 9. oktober 2003 #2 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg lager en stoooor krans med kristtorn og pynt til å ha på døren og tujaene på verandaen blir pyntet med lysslynger. La Lune
cappocino Skrevet 10. oktober 2003 #3 Skrevet 10. oktober 2003 vi bor i en leilighet så vi har ikke noe annet enn krans på ytterdøren og lys etc i vinduene Huset til foreldrene våre blir derimot pyntet med juletrelys på juletre utenfor, nisser i hagen, krans på ytterdørene, lykter i innkjørselen. åhhh som jeg gleder meg til å kjøpe hus som jeg kan pynte til jul
Smurfa Skrevet 10. oktober 2003 #4 Skrevet 10. oktober 2003 Vi pleier å ha et lite juletre på verandaen med masse mini-lys i. I år har jeg planer om å lage dekorasjon til ytterdøra også! Enig med deg, Monja; det er så koselig med litt ekstra lys og hygge i førjulstiden! :D
Chiquita Skrevet 10. oktober 2003 #5 Skrevet 10. oktober 2003 Vi pleier å pynte med et grantre med mange små lys på verandaen på "forsiden" av huset, sammen med en lysende julenisse. På "baksiden" (ved inngangen) har vi hver kveld i advents-og jule-tiden to fakkelbokser ved trappa, samt at vi har "lysslynger" rundt døra (som blinker) Jeg vil si at når jeg skriver det her nå, så høres det veldig "spesiellt" ut (og ikke særlig fint), men faktisk så er det fint (bare for å forsvare meg selv, liksom) Jeg elsker å pynte til jul, og har derfor også mye "innepynt" som vises utenifra, men det gjelder kanksje ikke :-?
Gjest Cruella Skrevet 10. oktober 2003 #6 Skrevet 10. oktober 2003 Pynter med smålys på 2 store Tujaer samt stor krans på døra (sånn av høy med røde bånd).
Gjest Lea Skrevet 10. oktober 2003 #7 Skrevet 10. oktober 2003 Et enkelt juletre med utendørsbelysning. Julenisse i full størrelse ved siden av på en spark. Krans på døra og stjerne i vinduet.
Gjest Tex Skrevet 14. oktober 2003 #8 Skrevet 14. oktober 2003 Vi har en verandakasse hengende utenfor kjøkkenvinduet, og den er full av eføy. Den er grønn året rundt, og blir dekket av lys den helgen vi stiller klokka. Får masse komplimenter av alle naboene bestandig, det er så koselig. Ellers henger jeg krans på døren, men tujahekken vår egner seg ikke som utejuletre, så vi må se om vi kan få til noe annet.....
Tjorven Skrevet 14. oktober 2003 #9 Skrevet 14. oktober 2003 Vi har et ganske høyt kjegle-tre utenfor hos oss som vi har lys på til jul. I tillegg lager jeg alltid en dekorasjon av granbar, nisser + div annen pynt og henger på utgangsdøren vår. Koselig!
Titti Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg er ikke helt sikker på hva jeg syns om lys både her og der, men i fjor var mine foreldre og satt opp lys rundt verandra mi (bor i borettslag), for de syns det er såååå koselig og så ville dattra mi ha det. Var no litt koselig, men og litt 'harry'??!?
LilleBille Skrevet 14. oktober 2003 #11 Skrevet 14. oktober 2003 Må jo ha juletre ute... og krans på døren .. og hjemmelaget nisse med lykt når det kommer noen... (og hvis noen sørger for litt hvit sne også blir det jo bare nydelig...) Ellers blir det ikke jul...
kristine 80 Skrevet 14. oktober 2003 #12 Skrevet 14. oktober 2003 Jeg henger opp et stort julenek på framsiden av huset, med en et tykt rødt silkebånd. Det er kjempekoselig. Vi har ikke hatt lys ute tidligere, men i år blir det kanskje. Som sagt det er veldig koselig med lys i jula.
Fakse Skrevet 14. oktober 2003 #13 Skrevet 14. oktober 2003 Ett enkelt grantre med masse små lys i midt på "gårdstunet" vårt. Liker ikke lys i andre trær enn nåletrær, og i alle fall ikke på veggen, forma som julenisser/reinsdyr, hengende på klesnora eller i flaggstanga. Enkelt og stemningsfult skal det være!
April Skrevet 15. oktober 2003 #14 Skrevet 15. oktober 2003 Vi har ikke pleid å ha noe ute, men vi kjøpte egen leilighet i fjor så i år er det duket for alt av julekos!! Tror vi skal ha et tre på verandaen m lys i, har i allefall snakket om det!!
Mrs. B Skrevet 15. oktober 2003 #15 Skrevet 15. oktober 2003 Vi skal ha små lys i thujaen på terrassen.
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2003 #16 Skrevet 15. oktober 2003 Eg skal lage ein krans til å ha på døra, men i og med at vi bur(eller snart bur) i blokk, blir dette einaste utvendig pynt.
¤Tiili¤ Skrevet 15. oktober 2003 #17 Skrevet 15. oktober 2003 Ja, vi har krans på ytterdøra, en nisse med lykt står i hagen og to fakkellys idet julen ringer inn.
Redhead Skrevet 16. oktober 2003 #18 Skrevet 16. oktober 2003 Har ne sølvkrans med røde hjerter på ytterdøra.
Jinx Skrevet 19. oktober 2003 #19 Skrevet 19. oktober 2003 Har en stor krans på døra jeg har laget selv.. Dvs.. Den var ganske så naken, men med litt snøspray, røde kuler, røde sløyfer og div ble den riktig å fin .. Kjøpte utelys som jeg skal pynte med.. Har bare ikke funnet ut riktig hva enda Syns nemlig det er så fint med lys ute.. Være seg i trær eller på huset .. Har to store julenek med tykk rød sløyfe rundt..
Arwen Skrevet 19. oktober 2003 #20 Skrevet 19. oktober 2003 Har lurt på om jeg skal surre masse bittesmå lys rundt veranda rekkverket i år, men er ikke sikker enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå