Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min er hjemme med barnet sitt 2 ganger i uken. Han spør meg noen ganger om jeg vil komme å være med de på dagen, men da er jeg på skolen. Jeg går på skole hver dag.

Jeg tar dette med skole veldig seriøst, da jeg prøver å få så gode karakterer som mulig, og tror det ville være dumt av meg å skulke skolen.

Jeg er ofte sliten når jeg er ferdig på skolen, og vil bare hjem å hvile meg litt og spise litt. Deretter har jeg mye lekser som venter meg. Sitter vel med lekser flere timer hver kveld. Så er jeg med på noen aktiviterer to ganger i uken.

Samtidig har jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler meg som en dårlig tante. Svigerinna mi er litt sur på meg fordi jeg aldri er med de. I helgene har jeg bedre tid, men da er de ofte opptatt. Det hender vi går tur på søndagene.

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...prioriter skolen, om svigerinna di er sur paa deg, saa si at du har mulighet i helgene, saa faar de heller proeve aa finne noen som passer for alle om det er viktig for henne.

Skrevet

Ikke la deg presse av folk som prøver å dytte på deg dårlig samvittighet.

En god tante kan godt være ett harmonisk menneske som ikke lar seg presse rundt, men bruker tiden godt og seriøs, og stiller opp på egne premisser.

Et menneske som lar seg presse til å prioritere feil for seg selv, kan komme på etterskudd, og ende med å leve under ett press som er så slitsomt at hun faktisk blir en mindre harmonisk tante.

Skrevet

Svigerinna di høres arrogant og egosentrisk ut. Hvis det er så viktig for dem at dere tilbringer tid sammen kunne de vel heller ha kuttet ned på den aktiviteten de selv bedriver i helgene. At hun vil du skal skulke skolen for å være med dem hører ingen steder hjemme.

Skrevet

Prioriter skolen. Er helt enig med AB i innlegg nr. 4 om at broren din og familien hans heller kan "rydde plass" for deg i helgene. De burde skjønne at skolegang er viktig for deg.

Skrevet

Svigerinna di høres arrogant og egosentrisk ut. Hvis det er så viktig for dem at dere tilbringer tid sammen kunne de vel heller ha kuttet ned på den aktiviteten de selv bedriver i helgene. At hun vil du skal skulke skolen for å være med dem hører ingen steder hjemme.

Helt enig

Skrevet

Du må selvfølgelig ikke skulke skolen. Det er jo jobben din. Det er helt normalt å bare ha tid til å være sammen med familie i helgene, og da må det prioriteres fra begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...