AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg lurer på en ting når det gjelder intervall.. har nett begynt med det, og kjører 4*4, altså, litt oppvarming og 4 min på 9 km/t, og 3 min med 6 km/t.. er dette for ok begynnelse? er i dårli form, og klarer ikke mer enn 9 i fire minutter for å klare å fullføre...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 På 4-minutters intervallene skal du ha en puls på 85-95% av makspulsen din. Det skal være ganske vondt på slutten av de 4 minuttene, og du skal ikke kunne klare mer liksom.
Frk. Belle Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg lurer på en ting når det gjelder intervall.. har nett begynt med det, og kjører 4*4, altså, litt oppvarming og 4 min på 9 km/t, og 3 min med 6 km/t.. er dette for ok begynnelse? er i dårli form, og klarer ikke mer enn 9 i fire minutter for å klare å fullføre... Høres ut som du løper på tredemølle og da er det kanskje en pulsmåler på den? Anbefaler å bruke den! Da kan du holde deg på 85-95% i intervallene (slik som Anonym foreslår) og så gjerne bare gå i pausene slik at du kommer ned på 70-75% av maks. Jeg bruker 3min pause mellom intervallene og tror det kan være lurt for å greie å yte maks i hvert intervall. Det best er å teste makspuls men du kan også regne det frem til et ca tall: 220 minus alder = makspuls. Så bra at du er i gang med intervalltreing - det kommer helt sikkert til å gi gode resulater! :-)
Frk. Belle Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg lurer på en ting når det gjelder intervall.. har nett begynt med det, og kjører 4*4, altså, litt oppvarming og 4 min på 9 km/t, og 3 min med 6 km/t.. er dette for ok begynnelse? er i dårli form, og klarer ikke mer enn 9 i fire minutter for å klare å fullføre... Høres ut som du løper på tredemølle og da er det kanskje en pulsmåler på den? Anbefaler å bruke den! Da kan du holde deg på 85-95% i intervallene (slik som Anonym foreslår) og så gjerne bare gå i pausene slik at du kommer ned på 70-75% av maks. Jeg bruker 3min pause mellom intervallene og tror det kan være lurt for å greie å yte maks i hvert intervall. Det best er å teste makspuls men du kan også regne det frem til et ca tall: 220 minus alder = makspuls. Så bra at du er i gang med intervalltreing - det kommer helt sikkert til å gi gode resulater! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå