Gå til innhold

Hva slags lys har du på juletreet?

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Har ikke juletre, men lysa, de har jeg klar til det året vi kjøper tre.

Det er en sånn vanlig rekke med lys, er et 24 det pleier å være? Men de har FARGA lyspærer. Røde, gule og grønne (dessverre ikke blå, slik det i tillegg er på de jeg er oppvokst med) Det er vesetlig for meg. Hvite lyspærer blir bare ikke det samme. (selvsagt gul i den på toppen, der stjerna skal være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med farga lys og syns fremdeles det er det fineste!

Likevel har vi hvite pærer..

Smurfemannen vokste opp med det.

Tror det er 16 stykker på en sånn lyslenke, og det er ALTFOR få....

Men den dagen vi skal kjøpe nye, vil jeg ha fargede. :wink:

:Nikke: Monja; det høres jo bare sååå fint ut med så mange lys!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vanlige, hvite lys, da jeg synes det er penest.

Noe jeg ikke kan fordra er fargede lys, det synes jeg er skikkelig harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine
Jeg vokste opp med farga lys og syns fremdeles det er det fineste!

Likevel har vi hvite pærer..

Smurfemannen vokste opp med det.

Tror det er 16 stykker på en sånn lyslenke, og det er ALTFOR få....

Men den dagen vi skal kjøpe nye, vil jeg ha fargede. :wink:

:Nikke: Monja; det høres jo bare sååå fint ut med så mange lys!!!

Det har du rett i, det er bare 16. Ja, min samboer er oppvokst med TO slynger han, det syntes jeg egentlig var lurt, for 16 er ikke mange nok jeg.

Forøvrig har mine foreldre lett etter nye, med fargede pærer, i minst ti år, men det var ikke engang fargede ekstrapærer å oppdrive. De kjøpte nye, med hvite pærer, og bytta ut med de pærene de hadde. Det gikk fint. Så, for et par år siden, så fantes det juletrelys med fargede lyspærer på obs. Mamma var straks avsted å kapra 2 pakker (til meg og min bror, som ikke kan tenke oss jul uten) samt komplett sett med ekstra pærer (altså 4 pakker, eller mulig det var bare tre) til oss, og dem selv. Det ble utsolgt i løpet av en dag eller to.

Jeg har ikke sett det igjen. Så i alle fall er det ikke lett å oppdrive i Ålesund, men ser du en pakke, så kjøp den ja! For oss som er oppvokst med dette, så er det "et must".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har små hvite lys på juletreet. Synes fargede lys er ur-stygt(smaken er som baken..), og liker ikke lys som er så store at noe annet enn selve pæra vises serlig godt. Vil ha et tre fullt av funklende små stjerner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2x15 vanlige klare lys på juletreet vårt. Det er vi begge vant med fra hjemme. Min bestemor hadde alltid (og har fremdeles) farga lys. Det er kjempeflott, men det hører liksom til i bestemors stue....om dere skjønner.....juleminner fra barndommen.... :D

Vi har i tillegg sånn liten lenke med 20 små farga lys som vi henger i et vindu eller i vinstativet til min mann....har sånt stort "fuglebur".

HO-HO...begynner å lure på hvor vi skal ha juletreet vårt i år....hmm....har ommøblert fra i fjor....

hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 16 hvite lys vi...Det hørtes litt lite ute gitt! Kanskje jeg må skaffe meg flere i år! Det er jo så koselig med masse lys!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har små hvite lys. Fargede lys eller farget sokkel til lysene synes jeg er stygt. Det tar liksom luven fra resten av pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos mine foreldre har vi også masse masse minilys. Det blir sååå nydelig. Når vi begynner med juletre her i huset skal vi også ha det...definitivt finest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zalomine

Jeg trur begrepet "definitivt finest" er avhengig av hva man er oppvokst med. Joda, minilys er fint, hvite lys er fint, men for meg er dt definitivt aller fineste, det som er mest JUL, det er de fargede lyspærene. For andre er ikke det noe pent, visstnok, men for meg er det det :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...