Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som jeg har vært venninne med siden ungdomskolen, men i perioder etter vi ble voksne så kunne det noen ganger gå noen mndr mellom hver gang vi snakket, men tok alltid opp tråden igjen der vi slapp.

Alltid god stemning og koste oss sammen med kafèbesøk, shopping, lunsj hjemme hos hverandre osv.

Hun og mannen pleier å ha en årlig samlig med venner iløpet av sommeren.... Ganske nystartet tradisjon egentlig...

Første året var vi med( jeg og mannen min), andre året lå vi rett ut med omgangsyke begge to her hjemme og måtte melde avbud.

Nå har det vært mindre kontakt det siste 1,5 året.... kun en og annen tlf samtale, litt sms innimellom og chatting på nett, pga at vi alltid er opptatt til forskjellige tider...

Men så viser det seg plutselig at min beste venninne får stadig meldinger med invitasjoner om denne jentekvelder og fester, og i sommer den årlige samlingen. Jeg har ikke fått en eneste invitasjon, ingenting... Prøvde å ringe og sende sms for å høre hvordan det gikk osv, ikke noe svar og ringte aldri opp igjen heller.

Kunne skjønt det såklart siden vi ikke har hatt så mye kontakt i det siste, men hun inviterer bestevenninna mi, som hun ikke har hatt noen som helst kontakt med på minst 4 år... men hun har fått invitasjoner på lik linje som meg gjennom alle årene, men takket nei, HVER ENESTE GANG.....

Og når denne felles "venninna" skal feire sin 30-årsdag dukker det opp en invitasjon i posten, som jeg egentlig ble rimelig overrasket over da jeg har blitt utelukket(føler jeg) fra ALT annet.

Så logger hun plutselig på FB og spørs om vi kommer, jeg sier som det er at det passer desverre ikke, siden et av barna mine har bursdag den helga og vi har fullt opp med barnebursdag og familiebursdager den helga... Og på grunn av andre bursdager i familien er det heller ikke mulig å ta en annen helg heller.

Så svarer hun bare at ja, det kommer X antall gjester, og det er venner og kollegar og de stiller vel opp siden de setter så pris på meg.... Og før jeg rekker å svare så er hun avlogget igjen.

Og slik jeg kjenner henne så ville hun ikke hatt noe problem med at venner prioriterer sine barns bursdag, fremfor festing...

Og jeg skrev også til henne uansett at jeg syntes opplegget var fint og så bra at det allerede var mange som hadde takket ja... Og la til at jeg håpet det ble en super fest.

Vi har ikke hatt noen konflikter eller uenigheter av noe slag, så jeg skjønner virkelig ikke hva som går av jenta...

Føler det er litt trist dette også, men så får jeg en litt ekkel følelse også, av å bli ekskludert fra alt annet, og så blir man invitert når hun har lyst på bursdagsgaver? Det er hvertfall følelsen jeg får...

Bestevenninna mi er også ganske frustrert over hele dette opplegget og skjønner ikke helt hva som foregår selv.

Til henne har jeg såklart sagt at hvis de vil dra så gjør de det, jeg blir ikke sur/snurt eller noenting... og har gjort klart at jeg faktisk mener det, at det ikke er bare noe jeg sier for å så bli sur etterpå...

Men hun er usikker på hun vil etter måten jeg har blitt "behandlet" på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres hvertfall ut som ei jeg selv ikke ville hatt som venninne....

Jeg har silet vennene mine gjennom noen år, hvis man kan kalle det for det. De som har vært ustabile, vanskelige å stole på, som aldri stiller opp tilbake, har sakte men sikkert forsvunnet litt tilbake i skyggen....

Og da sitter jeg jo igjen med litt færre, men til gjengjeld det jeg føler er ekte vennninner som stiller opp.... og er til å stole på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...