Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin
Skrevet

Jeg har/hadde en god venninne vi har/hadde vært venner siden ungdom skolen.

Så ble hun så opptatt med skole og jobb. Har ”Pia” alltid tatt skole og jobb veldig seriøst.

Men nå de siste to årene vet jeg ikke helt hvor jeg har hatt henne. Før jul i fjor så avtalte vi at hun skulle komme til meg på lørdag. Det var lenge siden jeg hadde pratet med henne og jeg hadde mye og fortelle henne. Hun skulle komme etter hun var ferdig på jobb. Jeg kjøpte mat og tenkte at jeg skulle lage noe vi begge kunne spise, jeg har matallergi og hun er veganer. Hun var ferdig på jobb kl 6 og ved 3 tiden ringte flere andre venner av meg og lurte på om jeg ville være med på konsert da en av de var blitt syke, jeg takket nei. Ved 4 tiden lurte jeg på om jeg ville rekke å finne på noe annet først, så jeg sendte en sms og lurte på hvilket klokkeslett hun tenkte og komme for det kunne være kl 6 eller 10 jeg ringte også noen ganger for at hun skulle se sms-en.

Jeg gleder meg tila t hun skulle komme dere skjønner sikkert tegninga. Jeg hadde forsikret meg så mange ganger om at hun virkelig skulle komme. Da hun ikke var kommet kl 7 begynte jeg og ringe og jeg ringte og jeg ringte for jeg trodde helt i det siste at hun ville komme når kl var 12 innså jeg at hun ikke ville komme.

Jeg ringte henne også neste dag først sent søndags kveld får jeg tak i henne hun lo og var i godt humør og da jeg sa at hun skulle ringt meg og sagt ifra sa hun ”beklager” og så lo hun.

Hun har ofte hatt en tendens til å være korttenkt men hun hadde sett sms-ene mine bare ikke svart.

Nå presenterte jeg henne for en kompis for ca 1 og et halvt år siden de har mye kontakt men ikke med meg. Det er kjipt når beste kompisen min sier vet du hva ”Pia” sa da.. Så forteller han at ””Pia” spør mye om deg” men hun ringer ikke meg men han.

Jeg har møtt henne et par ganger i år det har vært i hurten og styrten men hun har nå hatt et par timer til overs så har hun alltid vært hyggelig da bortsett fra dette med at hun avbryter avtaler. :sukk:

Hun har egentlig vært slik at hun bryter avtaler lenge. Slik som i januar

Hun ”kan ikke vi dra til Stockholm i lag”

Jeg ”nei vet ikke helt”

Hun maser i flere uker ”Kan ikke vi dra det blir så gøy osv så kan vi gjøre sånn og sånn”

Jeg: ”nå har jeg begynt og glede meg jeg også. Men vet du sikkert at du kan?”

Hun ”ja da jeg kan jeg for dette vil jeg virkelig”

Jeg ”si ifra når du er helt sikker at du har fri da”

Hun ”nå har jeg har tatt meg fri”

Jeg ” ååå så gøy for du er helt sikker”

Hun ”Ja jeg er helt sikker om noen spør meg om jeg kan ta ekstra vakt for dem sier jeg bare nei. For dette skal jeg”

Vi planlegger turen og jeg gleder meg

Før hun ”X spurte meg om jeg kunne ta ekstra vakt” jeg klarte ikke å si nei” ”å jeg angrer så” Men dette skjer jo hver gang vi skal noe så jeg begynner og lure… Hvor lyst har hun egentlig…

Jeg kunne egentlig ønsket at hun heller sa ifra om at hun ikke vil prioritere meg som venn eller vært litt mer ærlig istedenfor og ville at vi skal finne på noe uten at det blir noe av.

Kanskje ønsker hun ikke at vi skal være venner mer? Ikke vet jeg..

”Pia” har kjæreste. Og hun har ingen sykdommer problemer som kan forklare at hun bare avbryter avtaler.

Jeg har aldri noen gang opplevd noe lignde. Jeg håper noen kan komme med innspill. Er så mye vanskeligere og se ting selv. Er vi venner eller har vi bare vært venner?

Jeg vil også ha forslag på hvordan jeg kunne tatt opp dette med henne?

På forhånd tusen takk for alle kommentarer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en ting å gjøre. Ta aldri avtaler med henne for gitt. Skjer det noe annet som den konserten så bare drar du. Send en sms og si at du avlyser. Blir hun sur eller forbannet så si at det her har hun gjort mot deg så mange ganger at nå gidder du ikke å vente lenger..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du kan bare drite i henne, hun er over deg.

Skrevet

Hun oppfører seg respektløst og behandler deg altfor dårlig til å kunne kalles en venninne. Hvis du ønsker å beholde vennskapet, bør du kanskje snakke ut med henne om hvordan du føler deg når hun bryter avtaler, og spørre om hun overhodet er interessert i å være venn med deg. Da gir du henne hvertfall en sjanse til å redde vennskapet, selv om hun kanskje ikke fortjener det.

Fortsetter hun sånn som nå, ser jeg ingen grunn til å være venn med henne. Du fortjener bedre :)

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Har hatt flere venniner eller eks venniner nå som bare avlyser og ikke gidder å møte meg når vi har avtalt noe. Jeg vet ikke med deg men jeg gidder ikke å være vennine med slike jenter. Hva er vitsen med å ha venniner som bare avlyser? Det er utrolig respektløst!! Når de ikke har en ordentlig god grunn til å avlyse så er det for dårlig.

Men det var en vennine som var ekstrem. Hun kunne noen ganger avlyse sånn 1 time før vi skulle treffes. Noen ganger ga hun ikke beskjed en gang. Så har sittet flere timer å vente på henne. Ringt flere ganger og sendt sms men ikke fått noe svar. Man blir utrolig skuffet når folk ikke kommer allikavel. Det er så irriterendes at jeg har ikke ord.

Du burde snakke med henne. Si til henne at hvis du ikke vil møte meg og ikke vil være vennine med meg så får du heller bare si det enn å avlyse avtalene våre hele tiden.

Skrevet

Sender en klem, du fortjener bedre enn dette!

Skrevet

Jeg har/hadde en god venninne vi har/hadde vært venner siden ungdom skolen.

Så ble hun så opptatt med skole og jobb. Har ”Pia” alltid tatt skole og jobb veldig seriøst.

Men nå de siste to årene vet jeg ikke helt hvor jeg har hatt henne. Før jul i fjor så avtalte vi at hun skulle komme til meg på lørdag. Det var lenge siden jeg hadde pratet med henne og jeg hadde mye og fortelle henne. Hun skulle komme etter hun var ferdig på jobb. Jeg kjøpte mat og tenkte at jeg skulle lage noe vi begge kunne spise, jeg har matallergi og hun er veganer. Hun var ferdig på jobb kl 6 og ved 3 tiden ringte flere andre venner av meg og lurte på om jeg ville være med på konsert da en av de var blitt syke, jeg takket nei. Ved 4 tiden lurte jeg på om jeg ville rekke å finne på noe annet først, så jeg sendte en sms og lurte på hvilket klokkeslett hun tenkte og komme for det kunne være kl 6 eller 10 jeg ringte også noen ganger for at hun skulle se sms-en.

Jeg gleder meg tila t hun skulle komme dere skjønner sikkert tegninga. Jeg hadde forsikret meg så mange ganger om at hun virkelig skulle komme. Da hun ikke var kommet kl 7 begynte jeg og ringe og jeg ringte og jeg ringte for jeg trodde helt i det siste at hun ville komme når kl var 12 innså jeg at hun ikke ville komme.

Jeg ringte henne også neste dag først sent søndags kveld får jeg tak i henne hun lo og var i godt humør og da jeg sa at hun skulle ringt meg og sagt ifra sa hun ”beklager” og så lo hun.

Hun har ofte hatt en tendens til å være korttenkt men hun hadde sett sms-ene mine bare ikke svart.

Nå presenterte jeg henne for en kompis for ca 1 og et halvt år siden de har mye kontakt men ikke med meg. Det er kjipt når beste kompisen min sier vet du hva ”Pia” sa da.. Så forteller han at ””Pia” spør mye om deg” men hun ringer ikke meg men han.

Jeg har møtt henne et par ganger i år det har vært i hurten og styrten men hun har nå hatt et par timer til overs så har hun alltid vært hyggelig da bortsett fra dette med at hun avbryter avtaler. :sukk:

Hun har egentlig vært slik at hun bryter avtaler lenge. Slik som i januar

Hun ”kan ikke vi dra til Stockholm i lag”

Jeg ”nei vet ikke helt”

Hun maser i flere uker ”Kan ikke vi dra det blir så gøy osv så kan vi gjøre sånn og sånn”

Jeg: ”nå har jeg begynt og glede meg jeg også. Men vet du sikkert at du kan?”

Hun ”ja da jeg kan jeg for dette vil jeg virkelig”

Jeg ”si ifra når du er helt sikker at du har fri da”

Hun ”nå har jeg har tatt meg fri”

Jeg ” ååå så gøy for du er helt sikker”

Hun ”Ja jeg er helt sikker om noen spør meg om jeg kan ta ekstra vakt for dem sier jeg bare nei. For dette skal jeg”

Vi planlegger turen og jeg gleder meg

Før hun ”X spurte meg om jeg kunne ta ekstra vakt” jeg klarte ikke å si nei” ”å jeg angrer så” Men dette skjer jo hver gang vi skal noe så jeg begynner og lure… Hvor lyst har hun egentlig…

Jeg kunne egentlig ønsket at hun heller sa ifra om at hun ikke vil prioritere meg som venn eller vært litt mer ærlig istedenfor og ville at vi skal finne på noe uten at det blir noe av.

Kanskje ønsker hun ikke at vi skal være venner mer? Ikke vet jeg..

”Pia” har kjæreste. Og hun har ingen sykdommer problemer som kan forklare at hun bare avbryter avtaler.

Jeg har aldri noen gang opplevd noe lignde. Jeg håper noen kan komme med innspill. Er så mye vanskeligere og se ting selv. Er vi venner eller har vi bare vært venner?

Jeg vil også ha forslag på hvordan jeg kunne tatt opp dette med henne?

På forhånd tusen takk for alle kommentarer

Du må slutte å avtale ting med henne. Det funker ikke. Baser vennskapet på spontan innomstikking.

Skrevet

Det er egentlig bare å spørre henne rett ut om hvorfor hun avlyser. Det er vel alltid en grunn til at folk avlyser. At det skjer nesten hver gang dere skal møtes. Var en vennine jeg gikk litt med før. Hun var også fæl til å avlyse eller ikke si i fra at hun ikke kom.

Men jeg husker spesielt en gang da vi skulle dra på festival sist sommer sammen. Plutselig sier hun at hun ikke kunne allikavel. jeg spurte hvorfor ikke? Da sa hun bare nei jeg kan bare ikke den dagen. Hun ga meg aldri noen god grunn. En uke senere etter festivalen fikk jeg vite av en felles venn av oss at hun hadde dratt ditt allikavel med noen andre. Råttent gjort. :kjefte: Da rant det over for meg og jeg droppet henne som vennine. Har ikke snakket med henne siden sist sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...