Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har det siste halve året hatt skikkelig plager med fett hår, men problemet er at det ikke er "typisk" fett, men mer klissete. Det begynte som sagt en gang for et halvt års tid siden, kom ut av dusjen og så når håret begynte å tørke at det liksom var fett og klissete, spesielt på ene siden der hoveddelen av sideskillen er.. trodde jeg ikke hadde skylt ut håret godt nok så hoppet tilbake og skylte og skylte. Ser når det begynner å tørke igjen at det fortsatt er samme greia!

Fikk tips av flere at jeg skulle vaske hodebunnen med zalo, dette hjalp og ble fint igjen.. enn så lenge.

Ikke lenge etter dukker problemet opp igjen med jevne mellomrom og fikset det alltid med zalo. Nå dukker problemet opp stort sett hver dag og det funker ikke lenger å bruke zalo. Må ty til tørrshampo og føler ikke dette blir helt bra heller.

Skjønner ingenting, prøvd å bytte produkter, bruker ikke balsam i hodebunnen, bruker sjelden hårspray eller andre produkter osv.

Men greia er som sagt at det liksom ikke er fett hår sånn som man er vant til.. det er på en måte nesten klissete, som om man ikke har skylt ut shampo/balsamen skikkelig, men det er jeg veeeeldig nøye med hver gang så det er ikke det som er problemet.

Dette ble et langt innlegg, men er skikkelig fortvilet.. er det noen som har opplevd det samme og har noen tips? hadde blitt ekstremt takknemlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ikke noe om hvilken type sjampo du har prøvd?

Masserer du hodebunnen mye når du vasker håret? det kan bidra til at hodebunnen blir irritert. Høres litt merkelig ut, kanskje du burde stikke innom en frisørsalong og høre med de?

Skrevet

Hva slags produker bruker du?

Skrevet

Jeg ville ha gått til en frisør og fått hjelp med å tatt en hårprøve!

Det kan være at du har tørket ut hodebunnen slik at den overproduserer tagl/fett for å kompansere.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Dette skjedde meg for ca fem år siden, og løsningen for meg ble å klippe av håret (det var heldigvis ikke helt inne ved hodebunnen, men kanskje fem/seks cm ute). Så jeg skjønner nøyaktig hva du mener med "klissete".

Om du finner en løsning, vil du poste det her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...