Gå til innhold

Blessed are the hearts that can bend..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er mitt første innlegg på denne siden, og jeg håper jeg kan få litt hjelp her med et problem jeg har.

Jeg har blitt kjent med en fyr jeg har begynt å like veldig godt. Og han viser tydelig interesse for meg også. Vi har kjempe god kjemi, og han er den klassiske hunken man aldri trodde ville vise interesse tilbake i det hele tatt.

Men problemet er at han har dame og hun bor utenlands, de har vært sammen i flere år.

Han snakker aldri om ho, og de har inngått en avtale om at det som skjer det skjer. Så lenge det ikke er følelser involvert. Sånn som ting har blitt nå, virker det som det blir mer og mer følelser involvert.

Så mitt spørsmål til dere, og deter sikkert hundrevis som har vært oppe i samme situasjonen og skrevet om det her....

What to do?? Skal jeg åpne meg opp for han og fortelle hva jeg føler, og dermed risikere å bli totalt avvist?

Eller skal jeg skaffe meg en ryggrad å si i fra at det her kan ikke fortsette, og at jeg nekter å være den som sitter igjen med et knust hjerte?

Eeeeller, skal jeg fortsette slik som ting er nå og prøve å vinne han over?

Vi har felles bekjente og ser hverandre nesten hver dag i forhold til jobb/skole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette er mitt første innlegg på denne siden, og jeg håper jeg kan få litt hjelp her med et problem jeg har.

Jeg har blitt kjent med en fyr jeg har begynt å like veldig godt. Og han viser tydelig interesse for meg også. Vi har kjempe god kjemi, og han er den klassiske hunken man aldri trodde ville vise interesse tilbake i det hele tatt.

Men problemet er at han har dame og hun bor utenlands, de har vært sammen i flere år.

Han snakker aldri om ho, og de har inngått en avtale om at det som skjer det skjer. Så lenge det ikke er følelser involvert. Sånn som ting har blitt nå, virker det som det blir mer og mer følelser involvert.

Så mitt spørsmål til dere, og deter sikkert hundrevis som har vært oppe i samme situasjonen og skrevet om det her....

What to do?? Skal jeg åpne meg opp for han og fortelle hva jeg føler, og dermed risikere å bli totalt avvist?

Eller skal jeg skaffe meg en ryggrad å si i fra at det her kan ikke fortsette, og at jeg nekter å være den som sitter igjen med et knust hjerte?

Eeeeller, skal jeg fortsette slik som ting er nå og prøve å vinne han over?

Vi har felles bekjente og ser hverandre nesten hver dag i forhold til jobb/skole.

Det høres ut som han og hun dama har en totalt syk avtale.

Jaja, det er i hvert fall ikke vettet som hindrer folk.

Glad det ikke er mitt problem!

Spring så fort du kan er mitt råd til deg.

Gjest Prøvis
Skrevet

Problemet her er jo at det har oppstått følelser fra din side, og han og damen har en avtale om at det er greit at begge to har det moro på hver sin kant når de er fra hverandre og det ikke oppstår følelser hos dem. Men de kan jo aldri garantere seg mot at en annen kan få følelser for dem, og det har jo skjedd for deg nå.

Ja, du kan risikere å bli avvist hvis du åpner deg for han og han ikke har de samme følelsene for deg, hvis han føler at dette kompliserer forholdet dere i mellom. Men ønsker du å leve med de følelsene du har og vite at det uansett ikke blir dere? Jeg ville ikke orket å leve på den måten, tror det hadde blitt kjempevondt den dagen han eventuelt finner en annen å ha det moro med.

Jeg ville snakket med han uansett og heller tatt følgene framfor å leve med følelser som ikke blir gjengjeldt.

Lykke til :klem:

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Jeg ville snakket med han uansett og heller tatt følgene framfor å leve med følelser som ikke blir gjengjeldt.

Bare vær obs på at følgene kan være ganske ille.

Ei venninne av meg ble sammen med en fyr som hadde en eks i det store utland, de hadde besluttet å slå opp når hun reiste bort på ubestemt tid. Men det tok bare en telefon fra henne med beskjed om at hun kom hjem igjen for at han dumpet venninna mi.

Var mye frem og tilbake og klabb og babb i lang tid etterpå for han var jo glad i begge to (dette var ikke en kynisk fyr, han var oppriktig forelsket i venninna mi), men det endte med at han ble forlovet med eksen.

Det er ganske vanskelig å kjempe mot "den bortreiste kjæresten", det eneste som er feil med forholdet er at hun er borte og det endres jo når hun kommer tilbake - og gjerne med et smell, for han har savnet, drømt om og dyrket minnene om denne personen lenge.

Endret av Anjelika
Gjest Prøvis
Skrevet

Bare vær obs på at følgene kan være ganske ille.

Ei venninne av meg ble sammen med en fyr som hadde en eks i det store utland, de hadde besluttet å slå opp når hun reiste bort på ubestemt tid. Men det tok bare en telefon fra henne med beskjed om at hun kom hjem igjen for at han dumpet venninna mi.

Var mye frem og tilbake og klabb og babb i lang tid etterpå for han var jo glad i begge to (dette var ikke en kynisk fyr, han var oppriktig forelsket i venninna mi), men det endte med at han ble forlovet med eksen.

Det er ganske vanskelig å kjempe mot "den bortreiste kjæresten", det eneste som er feil med forholdet er at hun er borte og det endres jo når hun kommer tilbake - og gjerne med et smell, for han har savnet, drømt om og dyrket minnene om denne personen lenge.

Ja, på en måte enig hvis han sier at han gjengjelder følelsene men likevel ender med hun som er langt borte. Men jeg tenker at hvis han sier at han ikke gjengjelder følelsene så har det ingen hensikt å tå opp kampen mot ei som han lengter til og som ikke er der, da hadde jeg heller brutt ut selv om det gjorde vondt - hvis jeg var den andre damen, hun som er her og ikke der. Dette ble jo veldig mye klarere .. :)

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Ja, på en måte enig hvis han sier at han gjengjelder følelsene men likevel ender med hun som er langt borte. Men jeg tenker at hvis han sier at han ikke gjengjelder følelsene så har det ingen hensikt å tå opp kampen mot ei som han lengter til og som ikke er der, da hadde jeg heller brutt ut selv om det gjorde vondt - hvis jeg var den andre damen, hun som er her og ikke der. Dette ble jo veldig mye klarere .. :)

Hehe, skjønner hva du mener!

Hvis han ikke gjengjelder følelsene så er det jo ingen tvil om at man må trekke seg ut, sånn sett er det greit å få klarhet i det. Men det er fremdeles et minfelt selv om han gjengjelder dem! Spesielt siden han har en avtale med henne at han er fri til å gjøre som han vil, da må man nesten få klarhet i om han bare vil ha deg imens han venter eller om han faktisk har tenkt å bryte med henne. Og selv om han sverger på at det er du som er den eneste nå (noe han egentlig ikke kan finne ut før dere har vært sammen en stund) så kan ting fort endre seg om hun kommer tilbake (noe hun kanskje føler sterkere for å gjøre om hun merker at han glir bort).

Ja, dette ble jo også veldig mye klarere..

Konklusjon: Vanskelig situasjon!!

Selv hadde jeg trukket meg unna først som sist, men det er jo ofte lettere sagt enn gjort.

Endret av Anjelika
Gjest Prøvis
Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener!

Hvis han ikke gjengjelder følelsene så er det jo ingen tvil om at man må trekke seg ut, sånn sett er det greit å få klarhet i det. Men det er fremdeles et minfelt selv om han gjengjelder dem! Spesielt siden han har en avtale med henne at han er fri til å gjøre som han vil, da må man nesten få klarhet i om han bare vil ha deg imens han venter eller om han faktisk har tenkt å bryte med henne. Og selv om han sverger på at det er du som er den eneste nå (noe han egentlig ikke kan finne ut før dere har vært sammen en stund) så kan ting fort endre seg om hun kommer tilbake (noe hun kanskje føler sterkere for å gjøre om hun merker at han glir bort).

Ja, dette ble jo også veldig mye klarere..

Konklusjon: Vanskelig situasjon!!

Selv hadde jeg trukket meg unna først som sist, men det er jo ofte lettere sagt enn gjort.

:ler: Enig i konklusjonen din, vanskelig situasjon og det beste hadde vært å holde seg unna, men... alltid mye lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener, og det hadde vært såå mye lettere å bare trekke meg ut hvis det ikke hadde vært for at jeg kommer til å se han omtrent hver dag fremover. Vi har felles venner, og dermed kommer vi antagelig til å se hverandre der også.

Jeg kan jo selvfølgelig trekke meg stille og rolig tilbake, og bare la det gli over i at vi ikke snakker så mye sammen lenger, men fremdeles sees. Det kommer til å bli forferdelig vanskelig for meg, men det er kanskje det som er best med tanke på omstendighetene.

Men alikevel har jeg ikke lyst til å trekke meg stille og rolig ut, for jeg har jo følelser for han.. Og jeg lurer jo på hvis som kunne skje hvis jeg hadde sagt det til han.

Bare si at, "Hei, det her kan ikke fortsette på denne måten. Du har dame og jeg nekter å være reserve løsning til ho kommer tilbake. Uansett hva du føler og tenker, har dette gått for langt for min del, og jeg må ta hensyn til meg selv. Og prøve å legge ting litt på is.."

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Høres ut som exen min. Han er forlovet med ei jente i Argentina og hun vet at han ligger rundt her i Norge (han sa først at hun var en ex). Hun fikk han til å slå opp med meg da hun fant ut at han var sammen med meg og at det begynte å bli seriøst. Tro meg, å involvere seg med sånne patetiske fyrer blir bare ROT! Hvis folk vil ha åpne forhold så får det være opp til dem, men siden du har følelser for denne fyren burde du ha såpass selvrespekt at du holder deg unna han. Sorry jeg vet det er vanskelig, men jo mer du involverer deg med han jo verre blir det...

Skrevet

Høres ut som exen min. Han er forlovet med ei jente i Argentina og hun vet at han ligger rundt her i Norge (han sa først at hun var en ex). Hun fikk han til å slå opp med meg da hun fant ut at han var sammen med meg og at det begynte å bli seriøst. Tro meg, å involvere seg med sånne patetiske fyrer blir bare ROT! Hvis folk vil ha åpne forhold så får det være opp til dem, men siden du har følelser for denne fyren burde du ha såpass selvrespekt at du holder deg unna han. Sorry jeg vet det er vanskelig, men jo mer du involverer deg med han jo verre blir det...

Men det som er greia da er at han hele tiden har sagt han har dame. Han har gjort meg helt klar over det, men samtidig er han jo helt på g. Og det gjør meg forferdelig forvirra..

Jeg vet jo egentlig selv at det er best for meg selv å bare legge følelsene på hylla og drite i han. Men det er f*** ikke lett! Jeg klarer ikke gi slipp på den følelsen at han kanskje kommer til å dumpe dama og være med meg i stedet. ( ikke kjæreste, men bare være sammen i første omgang)

Men fikk en tankevekker av et svar lenger oppe, når ho kommer hjem igjen kommer han jo garantert til å gå tilbake til ho! Tviler på atjeg han konkurrere med gamle flammer som kommer til liv igjen når ho kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...