Gå til innhold

Hvordan lager du nachos?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan dele framgangsmåte/oppskrift på gode nachos? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tortillachips fordeles utover en langpanne/stekeplate. Stek kjøttdeig, løk, hvitløk, chili og bønner (salat/grytebønner) med en pose tacokrydder og vann. Fordel over tortillachipsene. Strø over revet ost og gratiner i ovnen. Server med blandet salat, guacamole, rømme og salsa.

Skrevet

Takk! :)

Skrevet

Jeg pleier å steke kjøttdeig med tacokrydder som jeg fordeler uover en langpanne. Legger deretter purre/vårløk oppå og legger mye nachos over det hele. Og ost for de som liker det.

Steker det i stekeovn til osten er gylden.

Serverer med salat, guacamole, salsa, rømme.

Skrevet

Jeg lager det sånn, for å unngå at chipsene blir våte.

Jeg steker karbonadedeig, purreløk og rød paprika, har i tacopulver. Ikke for mye vann.

Jeg legger nachochipsene utover en stekeplate, har på ost og varmer i ovnen til osten er smeltet. Ca 3 min :)

Legger chipsen på tallerken, har på kjøttdeig fra stekepannen, har på rømme, salsa og topper med jalapenos :D

Veldig godt :)

Skrevet

Lager bønnestuing av en boks bønner, noen tomater, løk, hvitløk, spisskummen og koriander. Moser lett med med en potetstamper og smaker til med salt. Fordeler bønnefyllet over tortillachipsene, strør over litt ost. Serveres med guacamole (avocado, lime, hvitløk, salt) og pico de gallo (tomat, rødløk, koriander, lime, salt).

Skrevet

Glemte å skrive chili i bønnemosen. Helst chipotle!

Skrevet

Vi lagger etter denne oppskriften, bare har litt ekstra tortillachips på toppen, de blir krispy og gode, også kan man brukte uansett bønner, ikke bare brune bønner. Salatbønner er fint, for eksempel. Istedenfor salsa bruker vi en boks tacosaus.

Skrevet

Den blir best hvis man forsteker nachoene litt føre, bare i 5 min. Så har man på 1 pk kjøttdeig med tacosaus blandet med purre, mais, chili og ost på toppen. Bruk gjerne en ost med litt smak som vellagret norvegia :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...