Gjest Frustrert frue Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Mannen min gjennnom 12 år er sløv på noen ting knytta til hygiene og utseende. Selv er jeg avslappa på området, tenker jeg selv. Men det er noen ting som jeg blir lei av. Han klipper sjelden negler på hender og føtter. Fingerneglene hans er ofte lenger enn mine, men ikke akkurat velstelte. Skitt og møtt og ujevne. Synes det er udelikat, og han klorer meg ofte med de lange tåneglene sine ved uhell, når vi koser. Stemningsbryter... Han er sløv på tannpuss, og pusser ofte under ett minutt kun om morgenen. Ekkelt med dårlig ånde (selv etter puss), innbyr ikke til kyssing akkurat. Når han pusser har han ofte et belegg langs tannkjøttkanten igjen. Han bruker av og til munnskyll, og pusser enda sløvere... Så er han i tillegg sjeldent hos frisør til hårklipp, og trimmer sjeldent skjegget. Det blir pistrete og strittende og langt. Greit om man har langt hår eller halvlangt, men ikke om det skal være typisk "guttesveis" synes jeg. Og skjegg er fint om det stelles litt. Noen klarer å få denne stilen til å være kul og avslappa, men sånn ser det ikke ut på han, desverre. Jeg må alltid ta initiativ til nytt tøy. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Føler jeg bare maser, og at vi har havna i et negativt spor. Forstår han er lei, men synes det er vanskelig å være intim med han når jeg opplever han som "uappetittelig"... Savner at han steller seg og er fresh og lukter godt... Nå blir det bare krangel om jeg tar det opp, eller avviser han på intimkontakt fordi han ikke klukter rent. Jeg vet ikke hvordan vi skal komme ut av denne onde sirkelen. Noen konstruktive tips?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg hadde bare gitt beskjed om at han er så udelikat at du ikke tenner på ham lenger. Sluttet med sex rett og slett fordi jeg ikke hadde orket. Samme gjaldt kyssing. Til nød en klem. Skjønner ikke at du har holdt ut det der i 12 år.
Lissi Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Nei, dette hadde ikke jeg heller klart. Jeg hadde en eks som jeg måtte jage i dusjen hver 3 dag, også det ble en kamp om hygiene. Men han klipte negler, pusset tenner og vasket seg, så var aldri uappetittelig bortsett fra tanken på at han ikke hadde dusjet på 3 dager... Jeg syns man har rett til å kunne forvente en viss standard av sin partner. Bare fortell han at du ikke klarer ha noe intimt med han av den årsak. Å klippe negler tar 5 minutter.
Gjest Frustrert frue Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Takk for svar. Bare så det er sagt, så dusjer han daglig. Han skifter undertøy og skjorter hver dag, og bukser med jevne mellomrom. Men han ser så sjuskete ut. I mine øyne... Ønsker på ingen måte en metroseksuell type, heller. Men en oppgradering hadde vært godt Han setter jo pris på at jeg ukter godt, steller meg og så videre... Elsker han jo, men blir så vanvittig frustrert. Dette er jo "små ting" som å klippe neglene 5 minutter med jevne mellomrom. Barbere seg, eller bruke tanntråd. Det føles så uforståelig at han blir så sinna når jeg tar det opp. Det er jo mulig å gjøre noe med på en enkel måte. Virker som han blir like overraska og forbanna over hvar gang jeg vender meg vekk fra et kyss han vil gi meg. Hvis vi skal ha sex krever jeg at han pusser tennene, og hvis jeg spør han om han har pusset på kvelden, blir han sur om det ikke leder til sex. Merker at jeg ikke kysser han når jeg vil på grunn av ånden... Savner at han kan ta initiativ selv, til å stelle seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå