Gå til innhold

Hårtap etter hårfarging?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg farget håret mørkere for ca. en måned siden. Og etter det har jeg mistet minst 1/4 av håret, så det er blitt veldig tynt. Det faller av uten at jeg er nær det, så jeg tørr såvidt å gre det.

Er det noen som har hatt samme problem?

Noen forslag til pleie av håret, eller noe jeg kan gjøre for å forebygge at mer faller av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en slik periode etter at jeg farget håret mørkere.

Det jeg gjorde var å ta masse hårkur og faktisk gre håret godt. Morgen og kveld og litt imellom. I tillegg kan hårtap skyldes at det er noe som mangler i kostholdet og stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekker håret, eller mister du håret fra hodebunnen? For hvis håret slippes ved hårroten kan det være noe i kostholdet som du bør endre.

Hvis det er hår som knekker har jeg ikke noen fantastiske råd, men jeg anbefaler milde sjampoer og balsamer fri for silikon. Dette legger seg utenpå håret og gjør at det knekker lettere. En enkel regel er å se etter alt som slutter på "cone" av ingredienser. Veldig mange butikkbalsamer og noen sjampoer har veldig mye silikon i seg. Det som er oftest brukt er dimethicone. Ellers bør du også styre unna sjampoer som har høyt innhold av sterke ingredienser slik som Laureth Sodium Sulfate. De sjampoene jeg har brukt som har høyt innhold av denne typen og lignende har gjort håret mitt veldig tørt.

Når man allerede har slitt på håret ved å farge det bør man bruke produkter som gjør minst mulig skade på håret. Kanskje du kan ta deg en tur til en frisør for å få råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...