Gå til innhold

Røyking.

Anbefalte innlegg

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med det, og jeg er ikke-røyker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har barn, andre vil ikke røyke inne uansett.

Fornuftig! :)

Skrevet

Hvis man er flere samlet, og kun én person er ikke-røyker, synes du det er greit at alle går ut og røyker samtidig, mens ikke-røykeren blir værende igjen inne alene? Det må også nevnes at ikke alle av de røykende røyker fast.

Kan du forklare hva som faktisk er problemet?

Ikke-røykeren velger selv om h*n vil sitte igjen alene eller ikke. Jeg er ikke-røyker, men pleier ofte å bli med ut når andre skal røyke. Selv om jeg har astma og reagerer på røyk.

Skrevet

Jeg gidder ikke være overbeskyttende mot dem som ikke røyker. De som vil røyke, går ut og røyker. De som ikke vil ut, eller ikke vil røyke, blir inne.

Det er da ingen som har dødd av å sitte aleine i fem-seks minutter og vente på at røykerne skal bli ferdig?

Skjønner ikke problemstillinga jeg..

Så hvorfor skal da alle røykere gå ut samtidig? Hvorfor ikke dele seg og ta hensyn til den som sitter alene igjen inne?

Skrevet

Så hvorfor skal da alle røykere gå ut samtidig? Hvorfor ikke dele seg og ta hensyn til den som sitter alene igjen inne?

Hvorfor skal man på død og liv ta hensyn til alt og alle hele tiden? Den som sitter igjen alene kan fritt velge å være med ut eller ikke. Jeg er helt sikker på at de ikke nekter noen å bli med ut.

Skrevet

Hvis man er flere samlet, og kun én person er ikke-røyker, synes du det er greit at alle går ut og røyker samtidig, mens ikke-røykeren blir værende igjen inne alene? Det må også nevnes at ikke alle av de røykende røyker fast.

:skratte:

Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv ta hensyn til alt og alle hele tiden? Den som sitter igjen alene kan fritt velge å være med ut eller ikke. Jeg er helt sikker på at de ikke nekter noen å bli med ut.

Fins folk som har astma og allergi... hvorfor ta hensyn i det hele tatt?

Skrevet (endret)

Om jeg har tatt meg noen drinker og det er utekveld så går det greit. Men da vasker jeg alle klærne dagen etter og tar meg en dusj før jeg legger meg, for det stinker dritt. Jeg er selv eks-røyker. Røykte i over 18 år.

Normalt hadde jeg aldri gått ut for å holde en røyker med selskap, om det regner og pøser eller er iskaldt.

Det verste jeg syns er når jeg sitter i buss-skuret med barna og en eller annen tenner en røyk. Vi blir alle utrolig kvalme av det. Syns det er røykerne som bør gå bort om de virkelig trenger seg noen trekk før bussen kommer. Æsj...

Endret av Beauté
Skrevet

Jeg har astma og allergi, og har fortsatt ikke problemer med at folk går ut for å røyke. Jeg er til og med så gal at jeg pleier å bli med ut... :roll:

Skrevet

Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv:

Jeg har astma og allergi, og har fortsatt ikke problemer med at folk går ut for å røyke. Jeg er til og med så gal at jeg pleier å bli med ut... :roll:

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Av folk som er uhøflige og ikke spesielt oppmerksomme, kan man ikke vente annet.

Folk som derimot er utstyrt med gode sosiale antenner ville sikkert ha tenkt på den som ble igjen alene.

Skrevet

Da kan de jo like godt røyke inne i såfall :)

Så fordi de fleste røyker, skal man ha lov til å røyke inne? Jeg selv røyker, men ingen får røyke i mitt hjem. Selv om jeg røyker, er det ikke dermed sagt at jeg automatisk vil ha røyking inne.

Og til ts:Det får være grenser for hva man skal kunne kreve av andre, men ingen kan kreve at du skal passe tingene deres. Da får du si, at nei nå skal jeg danse og kose meg, så dere får passe tingene deres selv :-)

Skrevet

Av folk som er uhøflige og ikke spesielt oppmerksomme, kan man ikke vente annet.

Folk som derimot er utstyrt med gode sosiale antenner ville sikkert ha tenkt på den som ble igjen alene.

Altså. Røykere skal ta hensyn alle veier.

De skal ikke røyke inne, men gå ut. De må ikke gå ut og la en ikke-røyker sitte alene. Sørg da iallfall at dere er flere ikke-røykere som går ut sånn at noen ikke sitter alene. Pst. Dere gir jo blanke i om røykeren går ut alene. De skal ikke røyke på uteservering dersom det er varmt. Helt ok dersom det er kaldt og drittvær. De skal ikke gå forbi deg mens de røyker. Ikke blåse røyk på deg. De skal ikke, ikke, ikke ....

Hva skal du da?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei

Jeg ser ikke noe problem med dette, med unntak av to situasjoner: om den ene som sitter igjen inne blir en "ufrivillig veskepasser" som noen her over nevner, når denne egentlig ikke vil det. Men da forutsetter det jo også at denne personen har sagt ifra at den ikke er intressert i å passe vesker.

det andre er om de som røyker blir stående ute over en halvtime, og "glemmer" personen som sitter inne

Ellers ser jeg ikke noe problem med dette, den som ikke røyker kan jo selv velge om h*n vil bli med ut eller ikke... :o)

Syns det hadde vært verre om de som røyket hadde insistert på å røyke inne, om den ene som ikke røyker blir fysisk dårlig av det.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hva skal du da?

Være et anstendig og høflig menneske som tenker litt på den som sitter igjen alene.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Den som ikke røyker kan jo selv velge om h*n vil bli med ut eller ikke... :o)

Som regel synes ikke anti-røykere at det er spesielt hyggelig å stå ute med en gjeng røykere. Det lukter kvalmt, og som regel er det ikke spesielt morsomt å stå ute i kulden med røykere.

Glad jeg ikke omgås røykere, så slipper jeg det problemet :)

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Være et anstendig og høflig menneske som tenker litt på den som sitter igjen alene.

Så du mener altså at en røyker til enhver tid skal ta hensyn til en ikke-røyker og at det aldri går den andre veien.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Så du mener altså at en røyker til enhver tid skal ta hensyn til en ikke-røyker og at det aldri går den andre veien.

Jeg mente at høflige folk gjerne tar hensyn til hverandre.

Skrevet

Med fare for å gjenta meg selv:

Flott for deg at du som astmatiker tåler røyk, men det gjør langt fra alle!

Jeg synes det er uhøflig å gå i fra en person, uansett grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...