AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Hvis man er flere samlet, og kun én person er ikke-røyker, synes du det er greit at alle går ut og røyker samtidig, mens ikke-røykeren blir værende igjen inne alene? Det må også nevnes at ikke alle av de røykende røyker fast.
Glitnir Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Hvorfor skulle ikke det være greit? Ikke-røykeren kan jo være med ut om han/hun vil.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Det er ikke akkurat herlig å stå ute med en gjeng hvis alle røyker heller, selv om man er ute. Man står jo nødvendigvis litt i klynge. Jeg synes man kan ta hensyn. Alle trenger ikke gå samtidig? Jeg blir enda mindre tolerant når de fleste ikke røyker fast, men fint kunne klart seg uten. De "får bare lyst på en når de drikker øl".
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Hvorfor skulle ikke det være greit? Er ofte sånn at når en sier at han skal ha en røyk så finner de andre ut at de også skal. Rett og slett fordi da kan man skravle mens man røyker. Det spiller ingen rolle at noen ikke røyker fast, men er festrøykere. De røyker der og da. Hva med å gå ut i sammen med de?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Nå svarte jeg litt på spørsmålet ditt i svaret mitt over. Jeg blir provosert av det selv. Én ting er når man er på hyttetur eller på besøk hos folk, en annen er når man er ute på byen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått et "passer du på tingene våre"?, før folk går ut. Neste gang det skjer, forlater jeg stedet uten å si fra. Jeg synes det er frekkt.
Bomullstrusa Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hvorfor skulle ikke det være greit? Er ofte sånn at når en sier at han skal ha en røyk så finner de andre ut at de også skal. Rett og slett fordi da kan man skravle mens man røyker. Det spiller ingen rolle at noen ikke røyker fast, men er festrøykere. De røyker der og da. Hva med å gå ut i sammen med de? Stå i røykosen? Endret 22. oktober 2010 av Smulan
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Hvorfor skulle ikke det være greit? Er ofte sånn at når en sier at han skal ha en røyk så finner de andre ut at de også skal. Rett og slett fordi da kan man skravle mens man røyker. Det spiller ingen rolle at noen ikke røyker fast, men er festrøykere. De røyker der og da. Hva med å gå ut i sammen med de? Nå svarte jeg litt på spørsmålet ditt i svaret mitt over. Jeg blir provosert av det selv. Én ting er når man er på hyttetur eller på besøk hos folk, en annen er når man er ute på byen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått et "passer du på tingene våre"?, før folk går ut. Neste gang det skjer, forlater jeg stedet uten å si fra. Jeg synes det er frekkt.
Gjesten Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Det synes jeg i grunnen er helt greit, den ikke-røykende kan jo bli med ut. Men jeg sier som personen over: Jeg blir ikke sittende alene inne på et utested for å passe på tingene til mine røykende venner. Da blir jeg heller med ut, så får folk ta med seg tingene sine.
Gjest Iah Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg ser virkelig ikke problemet. Ikke-røykeren kan velge å være med ut, eller velge å sitte igjen alene. Men jeg er enig i at det er frekt å gå utifra at ikke-røykeren skal passe på tingene til de som er ute.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg gidder ikke være overbeskyttende mot dem som ikke røyker. De som vil røyke, går ut og røyker. De som ikke vil ut, eller ikke vil røyke, blir inne. Det er da ingen som har dødd av å sitte aleine i fem-seks minutter og vente på at røykerne skal bli ferdig? Skjønner ikke problemstillinga jeg..
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Bare lurer.. Er alle dere som har svart røykere?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #12 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg gidder ikke være overbeskyttende mot dem som ikke røyker. De som vil røyke, går ut og røyker. De som ikke vil ut, eller ikke vil røyke, blir inne. Det er da ingen som har dødd av å sitte aleine i fem-seks minutter og vente på at røykerne skal bli ferdig? Skjønner ikke problemstillinga jeg.. Fem-seks minutt er det aldri. Det er ti, og flere ti-minutt blir fort en time.
Glitnir Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 Bare lurer.. Er alle dere som har svart røykere? Nei, jeg røyker ikke, og kan egentlig ikke fordra røyking. Mener likevel det jeg har skrevet over, om at det selvsagt må være greit at alle går samtidig (med mindre de samtidig setter ikke-røykeren til å være ufrivillig veskepasser). Det får da være måte på til sutring.
Gjesten Skrevet 22. oktober 2010 #14 Skrevet 22. oktober 2010 Bare lurer.. Er alle dere som har svart røykere? Nei. Og jeg er blant dem som er sterkt imot røyking og som regel støtter de ikke-røykende, men i dette tilfellet mener jeg det jeg skrev over. Jeg synes det må være grenser for hva vi kan kreve av hensyn. Jeg er ikke allergisk, og tåler følgelig å stå sammen med venner som røyker en kveld i ny og ne.
Gjest Dhanu Skrevet 22. oktober 2010 #15 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg er ikke-røyker, og røykende naboer har stadig vekk pleid å ringe på og spørre om jeg vil være med ut på røykepause. Og det blir jeg jo gjerne Om hele gjengen går ut for å ta røykepause, blir jeg bare med dem.
Lissi Skrevet 22. oktober 2010 #16 Skrevet 22. oktober 2010 Hvis man er flere samlet, og kun én person er ikke-røyker, synes du det er greit at alle går ut og røyker samtidig, mens ikke-røykeren blir værende igjen inne alene? Det må også nevnes at ikke alle av de røykende røyker fast. Jeg er allergiker og syns det er forferdelig kjedelig å sitte igjen alene inne på evt en fest om alle røyker samtidig...
Lissi Skrevet 22. oktober 2010 #17 Skrevet 22. oktober 2010 Nei. Og jeg er blant dem som er sterkt imot røyking og som regel støtter de ikke-røykende, men i dette tilfellet mener jeg det jeg skrev over. Jeg synes det må være grenser for hva vi kan kreve av hensyn. Jeg er ikke allergisk, og tåler følgelig å stå sammen med venner som røyker en kveld i ny og ne. Da kan de jo like godt røyke inne i såfall
Fanta Exotic Skrevet 22. oktober 2010 #18 Skrevet 22. oktober 2010 jeg røyker ikke og takler ikke røyklukt, og liker heller ikke å fryse undøvendig .. Så om det er kaldt og alle skal ut for å røyke, så sitter jeg inne.. Det er jo snakk om 5-7 min uansett.. Jeg tror ikke jeg dør av å være alene den tiden.
Lissi Skrevet 22. oktober 2010 #19 Skrevet 22. oktober 2010 jeg røyker ikke og takler ikke røyklukt, og liker heller ikke å fryse undøvendig .. Så om det er kaldt og alle skal ut for å røyke, så sitter jeg inne.. Det er jo snakk om 5-7 min uansett.. Jeg tror ikke jeg dør av å være alene den tiden. Ofte når folk er fulle og skravlete, og skal røyke seg opp tar det ofte mer enn 5 min. Har bare et vennepar som røyker så dette er sjeldent et problem, men kjedelig er det
wahaj Skrevet 22. oktober 2010 #20 Skrevet 22. oktober 2010 Da kan de jo like godt røyke inne i såfall Noen har barn, andre vil ikke røyke inne uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå