Coronas Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Det jeg lurer på er om man går på underskudd av energi (les: karbo og fett), hva brenner kroppen først av fett eller muskler? Hva med etter en treningsøkt (1,5 timer) og man ikke spiser, hva forbrenner kroppen da? Er det protein i fett?
-Karma- Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Dersom du ikke får i deg nok energi fra karbohydrater, vil kroppen begynne å tære på både kroppsfettet og musklene. Det er derfor viktig at du er i fysisk aktivitet, og spiser mye proteiner for å opprettholde mest mulig muskelmasse. Dersom du ønsker å gå ned i vekt, så anbefaler jeg deg å kutte ned på karbohydratene, ikke fettet, da et lavkarbokosthold ikke går ut over musklene like fort. Pass også på spise rikelig med proteiner.
Stellia Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Avhenger (som nevnt) av hvor mye proteiner du inntar, og hvor mye styrke du trener. Begge deler vil være med på en jevn nedgang i fettprosent. Selvsagt kombinert med et kaloriunderskudd.
Coronas Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2010 Så hvis jeg vil ha bort alt "valpefette" "marsipanen" på kroppen slik at musklene kommer fram, er det lurt å kutte karbohydrater og heller ete protein og fett? Trener spinning, bodypump, corebar og zumba flere ganger i uka.
Stellia Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Du trenger for all del ikke å kutte ut karbohydratene, men velge de riktige, langsomme karbohydratene.
-Karma- Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 hvis du er i såpass mye fysisk aktivitet så er det viktig å ikke spise for lite. Kroppen må fremdeles ha næring, og hvis den får for lite, så vil den sette ned forbrenningen. Som Stellia sier: ikke kutt ut karbohydratene, pass heller på å få i deg mindre av de raske, og mer av de langsomme karbohydratene. og pass på å få i deg nok proteiner og fett. Spis gjerne mange(5-6) små måltider i løpet av en dag, da det har best effekt på blodsukker og forbrenning, og det er enklere å passe på porsjonene enn hvis man spiser 2-3 måltider i løpet av dagen (da er det fort gjort å spise for mye, fordi man er sååå sulten!)
Coronas Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2010 Takk for svar folkens. Må kanskje spise mer frukt og nøtter (uten salt og fett) i tillegg til annen mat. Da kommer jeg nok opp i 6 måltider om dagen
Coronas Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2010 Hey nå fant jeg svaret jeg var mest ute etter. http://trim.no/spmsvar/view.php?id=25 Når kroppen ikke har karbohydrater å brenne under trening, forbrennes fettreservene og ikke musklene :D
Stellia Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Må kanskje spise mer frukt og nøtter (uten salt og fett) Nøtter uten fett? Jøss! Da er store deler av poenget borte.
-Karma- Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Hey nå fant jeg svaret jeg var mest ute etter. http://trim.no/spmsvar/view.php?id=25 Når kroppen ikke har karbohydrater å brenne under trening, forbrennes fettreservene og ikke musklene :D Stemmer. Men hvis man ikke trener (og får i seg nok proteiner), så vil et underskudd føre til at kroppen "spiser" opp musklene også. (Viktig å huske på )
Coronas Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2010 Stemmer. Men hvis man ikke trener (og får i seg nok proteiner), så vil et underskudd føre til at kroppen "spiser" opp musklene også. (Viktig å huske på ) Ja en må alltid trene og bruke musklene, ellers forsvinner det meste ved slanking *energi*
Coronas Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2010 Nøtter uten fett? Jøss! Da er store deler av poenget borte. Vel jeg mener det som nøttene blir "rullet" i før saltet fester seg. Fettet i nøtten er alltid der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå