Gå til innhold

Forbrenning

Coronas

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om man går på underskudd av energi (les: karbo og fett), hva brenner kroppen først av fett eller muskler? Hva med etter en treningsøkt (1,5 timer) og man ikke spiser, hva forbrenner kroppen da? Er det protein i fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke får i deg nok energi fra karbohydrater, vil kroppen begynne å tære på både kroppsfettet og musklene. Det er derfor viktig at du er i fysisk aktivitet, og spiser mye proteiner for å opprettholde mest mulig muskelmasse.

Dersom du ønsker å gå ned i vekt, så anbefaler jeg deg å kutte ned på karbohydratene, ikke fettet, da et lavkarbokosthold ikke går ut over musklene like fort. Pass også på spise rikelig med proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger (som nevnt) av hvor mye proteiner du inntar, og hvor mye styrke du trener. Begge deler vil være med på en jevn nedgang i fettprosent. Selvsagt kombinert med et kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg vil ha bort alt "valpefette" "marsipanen" på kroppen slik at musklene kommer fram, er det lurt å kutte karbohydrater og heller ete protein og fett? Trener spinning, bodypump, corebar og zumba flere ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er i såpass mye fysisk aktivitet så er det viktig å ikke spise for lite. Kroppen må fremdeles ha næring, og hvis den får for lite, så vil den sette ned forbrenningen.

Som Stellia sier: ikke kutt ut karbohydratene, pass heller på å få i deg mindre av de raske, og mer av de langsomme karbohydratene. og pass på å få i deg nok proteiner og fett.

Spis gjerne mange(5-6) små måltider i løpet av en dag, da det har best effekt på blodsukker og forbrenning, og det er enklere å passe på porsjonene enn hvis man spiser 2-3 måltider i løpet av dagen (da er det fort gjort å spise for mye, fordi man er sååå sulten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar folkens. Må kanskje spise mer frukt og nøtter (uten salt og fett) i tillegg til annen mat. Da kommer jeg nok opp i 6 måltider om dagen :helen::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje spise mer frukt og nøtter (uten salt og fett)

Nøtter uten fett? Jøss! Da er store deler av poenget borte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey nå fant jeg svaret jeg var mest ute etter.

http://trim.no/spmsvar/view.php?id=25

Når kroppen ikke har karbohydrater å brenne under trening, forbrennes fettreservene og ikke musklene :D :danse:

Stemmer. Men hvis man ikke trener (og får i seg nok proteiner), så vil et underskudd føre til at kroppen "spiser" opp musklene også. (Viktig å huske på :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Men hvis man ikke trener (og får i seg nok proteiner), så vil et underskudd føre til at kroppen "spiser" opp musklene også. (Viktig å huske på :) )

Ja en må alltid trene og bruke musklene, ellers forsvinner det meste ved slanking ;)

*energi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter uten fett? Jøss! Da er store deler av poenget borte. ;)

Vel jeg mener det som nøttene blir "rullet" i før saltet fester seg. Fettet i nøtten er alltid der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...